Gå til innhold

Datt i bakken med hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Når jeg løp etter bussen i går klarte jeg seff å gli og faceplante rett i asfalten.. Hatt hodepine siden da. Slapp ellers greit unna med noen skrubbsår og hoven/kul over tinningen. Burde jeg oppsøke lege? Er det noe jeg kan gjøre for å redusere hodepinen? Er student og kjenner at jeg sliter med å få gjort skolearbeidet...

Anonymkode: cb9dd...9b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også varm (eller føler det, har ikke termometer) i ansiktet

Skrevet

Har du vært kvalm også? Kan du ha fått hjernerystelse?

Anonymkode: 20a62...cd8

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært kvalm også? Kan du ha fått hjernerystelse?

Anonymkode: 20a62...cd8

Vært bittelitt kvalm.. Kan hende jeg har fått hjernerystelse? Litt det jeg lurer på, og om man burde dra til legen for det

Skrevet

Hva skjedde?

Har du vært bevisstløs?

Endret bevissthetstilstand etter skaden: våken, sløv?

Kvalme/brekninger?

Økende hodepine etter en «fri» periode?

Er du orientert for tid og sted, husker du hendelsen?

Har du tatt smertestillende uten virkning?

• Liker 1
Skrevet

Ring legevakt og spør.

Anonymkode: 5afca...ff2

• Liker 3
Skrevet

Du kan nok ha fått hjernerystelse. Er nok ikke noe alvorlig som blødning da hadde du vært vært helt utafor og desorientert hvis du tenkte det verste.Ville nok dratt til legen/legevakten om du føler deg litt kvalm i tillegg.

Anonymkode: 19ca3...c1c

Skrevet

Ta kontakt med legevakt. Hodesmell er ikke noe du burde prøve å vurdere selv. Det kan tenkes du bare har fått en liten hjernerystelse, men det kan også være mild traumatisk hodeskade. Ta kontakt med legevakt.

Anonymkode: d98c2...0d5

Skrevet

Jeg ville ha gått it til legen for å få avklart om du har hjernerystelse. Etter et slag i hodet (var ikke bevisstløs  eller kvalm) var jeg sløv i 2-3 måneder og følte jeg ikke klarte å tenke helt ordentlig og slet på jobb. Dersom du får liknende problemer fremover kan det jo være greit å ha muligheten til å få melding fra legen og evt få slettet lånet (eller omgjort til sykepenger) fra lånekassa i den perioden du er syk. Forhåpentligvis bare hodepine men jeg ville ha vært på den sikre siden bare sånn at du klarer å ta det ordentlig med ro dersom du faktisk har hjernerystelse og ikke pusher deg selv. 

Anonymkode: 8e940...fc7

Skrevet

Ring legevakten. Husk at man kan ringe for å be om en vurdering av situasjonen,  de sier det hvis de mener du bør komme inn.  God bedring!

Anonymkode: 3c54c...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...