Gå til innhold

Arbeiderpartiet vil forby kniver over 25cm


julia83

Anbefalte innlegg

En utrolig rart forslag etter min mening.

https://www.document.no/2020/01/28/loslatt-frp-gar-imot-plan-mot-knivvold/

For det første etter et slikt forbud, hva med f.eks. Øks?  Er ikke de ganske farlig. Skal vi forby dette også?

Jeg har dessverre to dyre kjøkken kniver som vil rammes av forbudet, jeg har også en onkel som samler på viking effekter og bajonetter. Dessverre er AP veldig glad i å innføre regler og straff, om jeg har misforstått forbudet beklager jeg, men dette virker lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om gå rundt grøten politikk.. Kan de ikke heller konkretisere det til det dette egentlig handler om; kriminelle gjenger som tydeligvis får lov til å holde på igjen og igjen?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du lest feil. Det står tydelig at det var Justisdepartementet som foreslo forbud mot macheter og kniver med blad på 25 cm eller mer i november i fjor. Altså ikke AP, men blant andre FrP selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, julia83 skrev:

For det første etter et slikt forbud, hva med f.eks. Øks?  Er ikke de ganske farlig. Skal vi forby dette også?

 

Du må vekte bruksområde. Just saying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kat-e said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/raymond-johansen-vil-ha-machete-forbud/3423840237.html

 

Det virker jo her som om AP ønsker dette, men her står det riktig nok macheter og det står også i Oslo. Machete behovet i Oslo er kanskje ikke så stort. Det blir rart om det skal gjelde kniver etc over hele landet.

Nei, det er lite behov for matchete i byen. Men derfor er det jo allerede forbudt og ha med der, sammen med kniv og øks og alt annet som kan brukes som våpen. 

Hvorfor trenger vi en lov mot noe som er forbudt? 

En annen lignende sak jeg husker fra den tiden jeg bodde i UK er diskusjonen rundt forbud mot "zombe-kniver". Altså helt rare og ubrukelige kniver, som ser veldig farlige ut... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 17.37, Keikolina skrev:

Lykke til med å gå igjennom hvert hjem å beslaglegge kniver.

Blir ikke mye kokkelering da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Drizzt said:

Ha-ha-ha. Det forventet jeg ikke fra Ap akkurat, men de er desperate etter velgere.

Æres den som æres bør. Det var Justisdepartementet, under ledelse av Jøran Kallmyr (FrP), som foreslo dette. Hvis du leser artikkelen, vil du se at AP har foreslått en handlingsplan mot knivvold, men det synes FrP er en dårlig idé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pawn Hearts skrev:

Æres den som æres bør. Det var Justisdepartementet, under ledelse av Jøran Kallmyr (FrP), som foreslo dette. Hvis du leser artikkelen, vil du se at AP har foreslått en handlingsplan mot knivvold, men det synes FrP er en dårlig idé.

Det er vel Ap som vil ha egen handlingsplan, statistikk, osv? Et desperat forsøk å løse et problem de selv var med på å skape. Det er det jeg lo av. Alle disse forslagene er nytteløse nå. Man burde hørt på ''rasistene'' istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede forbudt å stikke folk med kniv.

De som bedriver sånt, gidder nok ikke å respektere 25 cm grense på knivblad. 

Det er en vits 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som ikke forstår hvorfor dette forslaget er fremmet, så har Oslo i div områder eksplodert med knivstikking. I London så førte kniv forbud ført til at "ungdommer" (youth's i engelsk media) har med seg balltre og votter med jern i seg. Tar liksom aldri slutt dette, til slutt må de forby skjeer.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...