AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Jeg tok en biopsi igår. Har tatt biopsi tidligere også. Da har de gått ut og sett på celleprøven i mikroskop og kommet inn igjen og sagt den var helt fin. Igår tok de og å kikket på det i mikroskop, men kom inn og sa jeg fikk svar om 10 dager. Jeg spurte om jeg kunne slappe av og ikke uroe meg, og legen svarte du kan vel egentlig det. Hva mente legen med egentlig?? (Ja jeg vet jeg analyserer alt som blir sagt og kroppspråket 😂 ) Så er spørsmålet. Sender de alltid inn celleprøver, eller er det tilstrekkelig å se om det kan være kreft i mikroskopet? Og hvis de ser noe mistenkelig i mikroskopet, er det først da de sender det videre til laboratoriet? Jeg blir gal av denne ventetiden. Jeg synes legen og bioingeniør så alvorligere ut når de kom inn til meg igjen, men det syntes ikke han som var med meg. Det eneste legen sa npr han kom inn var at de sendte ut svar om 10 dager. Anonymkode: a1a08...9c6
Gjest Saph Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Har bare tatt biopsi en gang men da måtte jeg vente en uke.
Million Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 Det pleier alltid å være ventetid på sånne undersøkelser da. Det skal en spesialist til for å sjekke prøvene eller røntgenbildene eller hva de nå tester og ser etter. Helt normalt å vente. Jeg tok mammografi her om dagen, og bare det å få sett på bildene og få et brev om svaret tar fire uker. Sikker på at din prøve også "står i kø" for å bli gransket av ekspertene før de gir noe svar. De gir sjelden eller aldri svar på flekken, etter hva jeg kan skjønne.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 23 minutter siden, Million skrev: Det pleier alltid å være ventetid på sånne undersøkelser da. Det skal en spesialist til for å sjekke prøvene eller røntgenbildene eller hva de nå tester og ser etter. Helt normalt å vente. Jeg tok mammografi her om dagen, og bare det å få sett på bildene og få et brev om svaret tar fire uker. Sikker på at din prøve også "står i kø" for å bli gransket av ekspertene før de gir noe svar. De gir sjelden eller aldri svar på flekken, etter hva jeg kan skjønne. Ja jeg vet det er ventetid, og den er fæl. Men når jeg tok biopsi av bryst en gang, kikket de bare på det i mikroskopet, og kom og sa det var helt ufarlig. Men denne gang sender de inn og jeg må vente 10 dager på svar. Anonymkode: a1a08...9c6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Jeg tok biopsi av en kul i brystet for noen år siden. Fikk svar etter noen dager. Anonymkode: 894b5...af3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok biopsi av en kul i brystet for noen år siden. Fikk svar etter noen dager. Anonymkode: 894b5...af3 Sendte de svaret til fastlegen? De skulle sende svaret til fastlegen denne gangen sa han legen som tok biopsien. Anonymkode: a1a08...9c6
Gjest Saph Skrevet 28. januar 2020 #7 Skrevet 28. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sendte de svaret til fastlegen? De skulle sende svaret til fastlegen denne gangen sa han legen som tok biopsien. Anonymkode: a1a08...9c6 Sendte svaret til fastlegen ja.
_popcorn_ Skrevet 28. januar 2020 #8 Skrevet 28. januar 2020 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå