GÃ¥ til innhold

Treet er borte? 😲


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En litt rar ting skjedde i går. Jeg våknet av en motorsag, og tenkte at det var da tillig å begynne å bråke så veldig. 

Står opp, og etter noen timer så titter jeg ut og ser at det store treet vårt er kappet ned 😣 det var et gigantisk gran tre, som sto alene på hjørnet av tomten våres. Hva har skjedd her?? Jeg aner ikke hvem som har gjort det eller hvorfor.. 

Anonymkode: 3ac20...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vet ikke hva som har skjedd. Noen naboer det skygget for solen for?  Ikke fått noen klager eller informasjon på noen måte? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekker treet for noens utsikt? Er det noen naboer som skal til å selge? Jeg ville antatt at det var dem i så fall. Jeg hadde anmeldt og informert naboer om at det var tatt til politiet.

Anonymkode: 2a261...f69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke tilfeldigvis gammelt tre som utgjorde fare for omgivelser? Hos oss har kommune vært og sagd ned et gammelt tre, det sto derimot på kommunalt grunn da. 

Anonymkode: 98cbc...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen av naboene som har "tatt seg til rette" kan du ha krav på erstatning på ganske greie summer.

Anonymkode: 4fe3d...03e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet inn for noen mnd siden, og har ikke hørt noen klager eller planner.. Tror treet kan ha sperret for sjø utsikten til den ene naboen, men ville ha forventet at de hadde kommet å snakket med oss først, vi er da ikke urimelige, og ville sikert ha gitt de tillatelse til å sage ned. Kan kommunen gjøre som de vil uten å si i fra? 

Anonymkode: 3ac20...4bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er naboen som har gjort det så er han en idiot, folk som har tatt seg til rette før har fått rettet krav mot seg på flere hundre tusen.

Anonymkode: a33fe...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kommunen har fått ja til å sage ned treet av de gamle eierne er det jo greit. Litt fart å ikke ringe på og avtale med dere slik at dere er klar over det og ikke slipper ut bikkja i hagen f.eks. Derfor tror jeg ikke det er kommunen.

Er det naboen så er han jo helt gal! Hvem faen gjør noe sånt? 🤣🤣

Det kan også ha vært ungdommer som skal tøffe seg.

Hadde uansett meldt det til politiet, da det ikke er helt kult at folk går rundt med motorsag og kapper ned trær på den måten. Vet man ikke hva man driver med kan man være uheldig å få treet over seg og dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune så fjerner kommunen busker og trær som hindrer sikt for bilister mm ved veikryss. Huseier blir varslet og får mulighet til å gjøre det selv, blir det ikke gjort, så gjør kommunen det.
Kan det være sånn hos dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi flyttet inn for noen mnd siden, og har ikke hørt noen klager eller planner.. Tror treet kan ha sperret for sjø utsikten til den ene naboen, men ville ha forventet at de hadde kommet å snakket med oss først, vi er da ikke urimelige, og ville sikert ha gitt de tillatelse til å sage ned. Kan kommunen gjøre som de vil uten å si i fra? 

Anonymkode: 3ac20...4bd

i vårt tilfelle, har ikke kommunen sagt i fra på forhånd! Det er først da vi naboer gikk og snakket sammen, og ene ringte til kommunen, at vi fikk informasjonen.

Anonymkode: 98cbc...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i vårt tilfelle, har ikke kommunen sagt i fra på forhånd! Det er først da vi naboer gikk og snakket sammen, og ene ringte til kommunen, at vi fikk informasjonen.

Anonymkode: 98cbc...303

Det er jo farlig å felle trær i en privat hage uten at eierne er informert om at det gjøres. Tenk om man slipper ut unger, bikkjer eller andre ting i hagen som løper rundt og får treet over seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes vel en lov mot dette. Og det kan kreves erstatning. Gamle tre har stor verdi. Jeg ville først ringt kommunen, så evt forrige eier om dere nettopp har tatt over. Så ville jeg forhørt meg med den/de naboene som har noe å vinne på at treet ble fjernet. Sjekke om de har motorsag f.eks. 

Anonymkode: e76c6...23f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro med slike folk. Kjenner du en litt driftig advokat kan dere ha det fryktelig morro en stund fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en slik tråd fra før her også, noen som opplevde at trær og busker var saget ned, ikke måte på til drama. Det var en trolletråd..

Skjønner ikke hvordan det kan gå noen timer fra du våkner til du ser ut vinduet, TS...og det skulle vel være en smal sak å spørre naboene om de har sett noe?

Anonymkode: 442df...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du får noen tips her TS:

 

Anonymkode: 442df...ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treet sto på tomtegrensen nede ved veien, ikke midt i hagen. Synes dette bare var veldig rart, og nesten litt trist, men skal snakke med naboene og evt kommunen i morgen. Litt sjenert for å snakke med naboen, siden jeg ikke har møtt de ennå.. Lurte egentlig bare på om dette er vanlig, hadde tenkt at vi ville fått beskjed uansett om det er nabo, kommune eller strøm/vei firma eller hvem det nå er 😣 

Ts

Anonymkode: 3ac20...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt teit spørsmål.

Tok de treet med seg igjen?

Jeg spør fordi en venninne av meg som bor i utkanten av London opplevde å komme hjem fra butikken hvorpå et tre hadde blitt kappet ned i bakgården. Og ikke nok med at det var kappet ned, de hadde reist avgårde med treet igjen. Hvem enn "de" var.  Ikke så mye som en kvist igjen. Og gudene må vite hvorfor, der er det ikke kommunen som har vært på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en kommunal vei i umiddelbar nærhet av hvor dette treet ble felt så er det lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...