Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2020 den 15.20):

Jobber i Oslo kommune. har 610.000 med fire års erfaring og master.

Har kort arbeidstid 7 timers dag, og offentlig "gullpensjon" som betyr en del ekstra  enn bare lønn.

Anonymkode: cbd5d...988

Gammel tråd, men til info er det ikke noen «gullpensjon» i det offentlige lenger. 

Anonymkode: 41155...f1b

• Nyttig 1
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp en gammel tråd. Hvordan er lønn og jobbmulighetene nå?

Anonymkode: 6106d...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Jobbmulighetene er nok ikke helt på topp for tiden, med mindre man har erfaring. Det er flere om beinet og prisene presses i et krevende marked. 

Lønn vil avhenge 100% på sektor (offentlig/privat), erfaring, kompetanse og hvor du jobber (konsult, arkitektkontor o.l)

Jeg har 15 års erfaring og tjener 1.050.000 i det privates, men det sier jo ikke så mye. 

Anonymkode: 5560d...968

AnonymBruker
Skrevet
On 6/7/2026 at 11:08 PM, AnonymBruker said:

Jobbmulighetene er nok ikke helt på topp for tiden, med mindre man har erfaring. Det er flere om beinet og prisene presses i et krevende marked. 

Lønn vil avhenge 100% på sektor (offentlig/privat), erfaring, kompetanse og hvor du jobber (konsult, arkitektkontor o.l)

Jeg har 15 års erfaring og tjener 1.050.000 i det privates, men det sier jo ikke så mye. 

Anonymkode: 5560d...968

Klart lavere lønn i det offentlige, men uansett veldig mange søknader per stilling for tiden.

Hvis noen arbeidsplass har hyppige stillingsutlysninger er det ofte et tegn på dårlig personalbehandling og/eller dårlig arbeidsmiljø. Det er ikke lett å komme seg inn i dag.

Anonymkode: 6c13c...c23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2020 den 15.20):

Jobber i Oslo kommune. har 610.000 med fire års erfaring og master.

Har kort arbeidstid 7 timers dag, og offentlig "gullpensjon" som betyr en del ekstra  enn bare lønn.

Anonymkode: cbd5d...988

7 timers dag? 

Anonymkode: c0d68...7d9

• 4 uker senere...
Skrevet

Har vært heldig og fått meg ny jobb. Med ca. 8 års erfaring går jeg fra dagens jobb som byplanlegger i en middels stor kommune hvor lønna var ca. 770.000kr til 900.000kr som arealplanlegger i et statseid foretak.

Det er mange søkere i dagens arbeidsmarked, og man må forvente ganske tøff konkurranse.

AnonymBruker
Skrevet

Her blir de lønnet likt de med bachelor i helse. 

Anonymkode: 7512a...a90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber some arealplanlegger i offentlig sektor og tjener 850 000,-. Har 3 års ansiennitet. 

Anonymkode: 16d33...0ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...