Gå til innhold

Katt + ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har såvidt begynt å planlegge ferie. Vi bor i hus i et rolig området med to katter. De har katteluke og går inn og ut som de vil. Når vi tidligere har reist på tur så har vi fått kattepasser som kommer hjem til oss og gir kattene mat og vann. Men særlig den ene katten vår er sky mot andre enn oss og gjemmer seg. Slik at kattepasser aldri ser katten. Verken inne eller ute. Liker ikke at vi reiser vekk en ukes tid og ikke vet om kattene har det bra. Det har jo gått bra og kattene får jo mat og drikke. Vi vet at de spiser. Synes dette er vanskelig jeg og får dårlig samvittighet ovenfor katten når vi er vekke. Er jo så glad i de.

Hva tenker dere om dette? Hadde dere bare fortsatt med denne ordningen selv om katten ikke har kontakt med noen mens du er vekke? 

Anonymkode: 9fff8...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok gjort det ja. Alternativet er jo enten å ha de inne hele tiden med tilgang til kattedo, eller å plassere de hos noen andre evt. på kattepensjonat - men jeg vil tro kattene blir mindre stresset av å bare være hjemme som vanlig.

Anonymkode: 6bff6...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 50b78...371

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 9fff8...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det, men samtidig så er jeg så hønemor at jeg hadde skaffet et overvåkningskamera slik at jeg kunne sjekket at alt sto bra til selv. Hos oss registreres det hver gang katten går ut og inn slik at vi får beskjed om det, da merkes det fort om det er noe unormalt, men vi er heldigvis ikke plaget av at pus ikke kommer frem til fremmede. 

Anonymkode: da19d...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort det, men samtidig så er jeg så hønemor at jeg hadde skaffet et overvåkningskamera slik at jeg kunne sjekket at alt sto bra til selv. Hos oss registreres det hver gang katten går ut og inn slik at vi får beskjed om det, da merkes det fort om det er noe unormalt, men vi er heldigvis ikke plaget av at pus ikke kommer frem til fremmede. 

Anonymkode: da19d...418

Overvåkingskamera var en god ide. Vi vil vite om kattene kommer går ut og inn av at maten blir spist. Men vanskelig å vite at de har det bra når ingen ser den/de. Naboer ser gjerne kattene utenfor i blandt, så de kan kanskje ha et lite øye med dem. 

Anonymkode: 9fff8...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre blir levert på pensjonat, for den ene kommer ikke hjem om sommeren om ingen roper på henne. Den andre gjemmer seg som din, om fremmede kommer. Men hun er ikke redd på pensjonat, og vi har funnet et sted der de ikke sitter i bur hele tiden og får oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Tvist skrev:

Våre blir levert på pensjonat, for den ene kommer ikke hjem om sommeren om ingen roper på henne. Den andre gjemmer seg som din, om fremmede kommer. Men hun er ikke redd på pensjonat, og vi har funnet et sted der de ikke sitter i bur hele tiden og får oppmerksomhet.

Har tenkt på pensjonat, men de er så tidlig fulle at det er fullt sånn 6 mnd før. Jeg har vansker med å planlegge ferie så tidlig pga jobbsituasjon. Kan jo være det er lettere i år å få plass en da vi forsøkte i fjor. 

Anonymkode: 9fff8...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten her er sky, så ofte ser ikke kattepasseren noe til ham. Men vi ser at maten minker, og det er bare han som har tilgang, så da går vi ut ifra at han har det fint. Hadde selvfølgelig vært kjekt om han kom når kattepasseren ropte (samme kattepasser vi har hatt i alle år, og vi har hatt katten fra han var unge), men han har tilbudet men velger å ikke benytte seg av det 😛

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de hjemme, med daglig tilsyn. Nå er de ikke mye sky... men ene kan raskt bli syk, og jeg merker de små tegne tidligere enn andre. 

Vi har dedikert kattepasser, som er der en time hver dag. 

Jeg har kameraer, som film, så følger godt med på dem, da ser jeg også at de ser friske og normale ut. 

Anonymkode: 2bcb3...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville levert katten til en god venn/familiemedlem og latt den bruke kattekasse og holdt den inne perioden mens jeg var borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...