Gå til innhold

Vond lukt av spiral.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det helt likt som dere. Hatt Den i 2 år og makter ikke mer så jeg har fått legitime til å ta den ut. 

Anonymkode: 8d408...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever nøyaktig det samme. Både lukten, blødningene, at det alltid "henger igjen" blod der oppe. Det ødelegger sexlivet mitt fullstendig, så jeg lurer på å bare ta den ut. 

P-piller gir meg også uforutsigbar og uregelmessig menstruasjon, så jeg begynner å gi opp. Aner ikke hva jeg burde bruke..

 

Anonymkode: 51469...d6c

Jeg har veldig mye det samme, blødninger i 2-3 uker på/av, før det er pause et par uker og påan igjen. Nå har jeg blødd mer eller mindre konstant siden før jul. Har også fått masse kviser på ryggen som jeg mistenker at er spiralens feil. Hatt den i 2,5 år.

Har bestilt legetime for å se om det er noe å få gjort med det, hvis ikke skal den ut. Vurderer gynefix (?), en relativt ny type kobberspiral som ikke skal gi økte blødninger osv, men er litt skeptisk siden det virker ganske vondt å få satt den inn.. 

Anonymkode: a1543...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har luftsmerter og må fise hver gang jeg tisser, jævlig irriterende og ekkelt. Ihvertfall når jeg må på offentlig do!!! Vurderer å finne en pinsett eller noe å dra ut hele dritten. Blør lett etter sex også.

Anonymkode: a3c5a...4f1

Når du sier luftsmerter er de annerledes enn vanlig? Jeg får veldig mye smerter i området der eggstokkene er. 

Jeg har knapt hatt den i 6 uker snart og vurderer i fjerne de 1300 kr fra kroppen min allerede!

Anonymkode: b2452...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har veldig mye det samme, blødninger i 2-3 uker på/av, før det er pause et par uker og påan igjen. Nå har jeg blødd mer eller mindre konstant siden før jul. Har også fått masse kviser på ryggen som jeg mistenker at er spiralens feil. Hatt den i 2,5 år.

Har bestilt legetime for å se om det er noe å få gjort med det, hvis ikke skal den ut. Vurderer gynefix (?), en relativt ny type kobberspiral som ikke skal gi økte blødninger osv, men er litt skeptisk siden det virker ganske vondt å få satt den inn.. 

Anonymkode: a1543...ae5

Vondere enn hormonspiral? 

Jeg har trang livmorhals, så måtte ta lokalbedøvelse i vagina da jeg fikk satt inn hormonspiral fordi det var så utrolig vondt. Vet ikke om jeg tør å begi meg ut på en ny runde. 

Anonymkode: 51469...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har hatt spiralen inne i sånn 2uker, 2 mnd. Gi det liiiiiiitt mer tid pls. Det tok 6 mnd før kroppen min var helt i gjenget etter å ha satt den inn, men etter det har det vært heeeelt problemfritt for meg. Det står gjerne i bivirkningene at det kan ta litt tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gynefix (kobberspiral) og sliter med det samme! Har hatt den i 4,5 år nå, og synes lukten blir verre og verre. Lukter som våt hund eller noe... Jeg tenkte at det kunne ha noe med at jeg har lagt på meg en del, og svetter dermed mer, men etter å ha lest her ble jeg plutselig usikker. Blir spennende å se når den skal ut til sommeren, om det endrer seg da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig mye det samme, blødninger i 2-3 uker på/av, før det er pause et par uker og påan igjen. Nå har jeg blødd mer eller mindre konstant siden før jul. Har også fått masse kviser på ryggen som jeg mistenker at er spiralens feil. Hatt den i 2,5 år.

Har bestilt legetime for å se om det er noe å få gjort med det, hvis ikke skal den ut. Vurderer gynefix (?), en relativt ny type kobberspiral som ikke skal gi økte blødninger osv, men er litt skeptisk siden det virker ganske vondt å få satt den inn.. 

Anonymkode: a1543...ae5

Jeg fikk satt opp dine gynefix 200 og hadde også lest at den var vond å sette opp, men jeg merket faktisk ikke mye. Jeg har hatt både hormonspiral og vanlig kobberspiral og de var mye verre å sette opp. 

Anonymkode: ccebf...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve kobberspiral i stedet for hormonspiral?

Tipper hormonene i hormonspiralen tuller til hvordan livmoren kvitter seg med blodet (sånt er jo styrt av hormoner) sånn at det blir liggende blodrester for lenge før det kommer ut, og da blir det jo lukt.

Kobberspiralen har jo null hormoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk satt opp dine gynefix 200 og hadde også lest at den var vond å sette opp, men jeg merket faktisk ikke mye. Jeg har hatt både hormonspiral og vanlig kobberspiral og de var mye verre å sette opp. 

Anonymkode: ccebf...617

Så kjekt å høre! 

Har du noen bivirkninger sammenlignet med hormonspiral?

Anonymkode: a1543...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Hva med å prøve kobberspiral i stedet for hormonspiral?

Tipper hormonene i hormonspiralen tuller til hvordan livmoren kvitter seg med blodet (sånt er jo styrt av hormoner) sånn at det blir liggende blodrester for lenge før det kommer ut, og da blir det jo lukt.

Kobberspiralen har jo null hormoner 

Ja det er jo en lur tanke, men hva hvis det er kommer av at spiralen er i veien for åpningen der blodet skal ut? Og derfor blir det liggende og dermed lukter. 

jeg har akkurat fått mensen, tok 1 dag så kom lukta 🙄 jeg dro tidlig fra trening siden jeg føler det oser av meg. Noen ganger er det Jævlig kjipt med mensen og alt vi damer skal igjennom 🙃

 

-ts

Anonymkode: 6cf76...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Hva med å prøve kobberspiral i stedet for hormonspiral?

Tipper hormonene i hormonspiralen tuller til hvordan livmoren kvitter seg med blodet (sånt er jo styrt av hormoner) sånn at det blir liggende blodrester for lenge før det kommer ut, og da blir det jo lukt.

Kobberspiralen har jo null hormoner 

Noen av oss har hormonspiral av medisinske årsaker, hvor kobber ikke gir samme effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med lukt da jeg hadde kobberspiral, men nå på hormonspiral har jeg ikke det samme problemet. Men min skal jeg røske ut i morgen:) Skal heller ikke erstatte den med noe annet💃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med bakteriell vaginose som kom under hver mens, ved første spiral. 1 kapsel med Vivag, og lukten ble borte dagen etter. Satt i en ny i sommer, er ikke plaget med bakteriell vaginose lengre merkelig nok, men var plaget med en annen og rar lukt som varte et par-3 mnd etter innsetting, men den forsvant etter hvert.

Anonymkode: 67ca3...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, CabinCruiser skrev:

oser av underlivet

Må bare skyte inn at jeg fikk vannet i vranga av å lese dette 😭

Anonymkode: 62f2f...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja det er jo en lur tanke, men hva hvis det er kommer av at spiralen er i veien for åpningen der blodet skal ut? Og derfor blir det liggende og dermed lukter. 

jeg har akkurat fått mensen, tok 1 dag så kom lukta 🙄 jeg dro tidlig fra trening siden jeg føler det oser av meg. Noen ganger er det Jævlig kjipt med mensen og alt vi damer skal igjennom 🙃

 

-ts

Anonymkode: 6cf76...364

Tror nok ikke det er selve spiralen, da ville vel alle kvinner med spiral ha slitt med dette? Og såvidt jeg har skjønt så har de fleste med lignende problemer i denne tråden hormonspiral, så det kan nok være noe i det :)

med kobberspiralen så blør mange gjerne mer da, men for min del så er det mye i 2-3 dager og litt mindre resten av uken. Aldri opplevd noen unormal lukt!

verdt å prøve, hvis du ikke ønsker eller kan bruke ppiller/p-stav og sånt? 

Jeg hadde i hvertfall ikke orket å gått rundt og vært redd for lukt på den måten, det virker veldig slitsomt! Føler med deg ❤️

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare skyte inn at jeg fikk vannet i vranga av å lese dette 😭

Anonymkode: 62f2f...558

🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, sommerfugl154 skrev:

Tror nok ikke det er selve spiralen, da ville vel alle kvinner med spiral ha slitt med dette? Og såvidt jeg har skjønt så har alle med lignende problemer i denne tråden hormonspiral, så det kan nok være noe i det :)

med kobberspiralen så blør mange gjerne mer da, men for min del så er det mye i 2-3 dager og litt mindre resten av uken. Aldri opplevd noen unormal lukt!

verdt å prøve, hvis du ikke ønsker eller kan bruke ppiller/p-stav og sånt? 

Jeg hadde i hvertfall ikke orket å gått rundt og vært redd for lukt på den måten, det virker veldig slitsomt! Føler med deg ❤️

Jo det kan være det at det er hormonspiralen. Og takk for medfølelse 😂❤️
denne spiralen skal nok ut uansett, så får det bli kobber eller p-ring 🙈

 

-ts 

Anonymkode: 6cf76...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet , og blødde slik at jeg ble svekket , så endte med at jeg fikk fjernet spiralen og gikk over til Microgynon p-pille! Siden har jeg ikke hatt plager!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CabinCruiser skrev:

Til dere som har hatt spiralen inne i sånn 2uker, 2 mnd. Gi det liiiiiiitt mer tid pls. Det tok 6 mnd før kroppen min var helt i gjenget etter å ha satt den inn, men etter det har det vært heeeelt problemfritt for meg. Det står gjerne i bivirkningene at det kan ta litt tid.

 

Planen er jo å gi det mer tid. Men når jeg har blødd sammenhengende i 4 uker, og hatt smerter i nedre rygg som hindrer meg i å bevege meg fritt og generelt har vondter ved å sitte og reise meg, voldsomme "menssmerter" nesten daglig så blir liksom den råtne lukta toppen på kransekaka! 😋 planen er å gi det en sjanse lenger men samtidig er det ikke verdt det når det har tatt knekken på sexlivet. Kan ikke ha så mye vondt og ubehag og manglende sex og sexlyst i et halvt år vel?! ... 

Anonymkode: b2452...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har sagt seg villig til å knippe strengene, så da kan jeg fjerne spiralen. Det var veldig vondt de første månedene etter jeg fikk satt den inn og jeg blødde konstant. 4 år siden nå. De første ukene måtte jeg ta smertestillende. Dette gjorde jeg mens nyfødt baby, så jeg angrer skikkelig på det. Skulle ønske at fastlegene hadde litt mer kunnskap om bivirkninger og smerte, min fastlege bare så dumt på meg da jeg forklarte om plagene. Hun var ung og uten barn, men likevel. Jeg ville aldri anbefalt spiral til en nybakt mor.

Jeg gikk i mange år uten prevensjon før jeg ble gravid, mannen hoppet av i svingene, og det gikk bra. Tror vi går tilbake til den praksisen, pluss sterilisering 😉

Anonymkode: 5be0e...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...