AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Juhuuu. Dette er super pinlig, men jeg må spørre om flere har opplevd lignende. jeg fødte barn nr2 i sommer. Alt gikk fint, flott fødsel og ingen skader hos meg. Hurra. Jeg fikk så satt i hormonspiral 8uker etter fødsel. Det har gått, som overteksten sier, illeluktende. Når jeg har mensen så varer det i ca 14-16 dager og det lukter helt jævlig. Det kommer litt og litt, som om spiralen forhindrer alt å komme ut?! Jeg veit ikke jeg altså, men en tanke jeg har gjort meg. Også har jeg fått gulaktig utflod som lukter litt mer enn vanlig.. (Tidligere var den melkehvit og hadde en lett syrlig lukt, det vanlige altså) Jeg har sjekket meg for sykdommer, infeksjoner, blodprøver og alt mulig. Frisk som en fisk, så jeg tenker spiralen er synderen her. har noen opplevd lignende? det er så ille At når jeg har mensen så lukter det nesten råttent av meg og lukta setter seg i buksa 😱 tar jeg av trusa lukter det på badet. Hjælp! Jeg tør nesten ikke la mannen røre meg pga dette. Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Juhuuu. Dette er super pinlig, men jeg må spørre om flere har opplevd lignende. jeg fødte barn nr2 i sommer. Alt gikk fint, flott fødsel og ingen skader hos meg. Hurra. Jeg fikk så satt i hormonspiral 8uker etter fødsel. Det har gått, som overteksten sier, illeluktende. Når jeg har mensen så varer det i ca 14-16 dager og det lukter helt jævlig. Det kommer litt og litt, som om spiralen forhindrer alt å komme ut?! Jeg veit ikke jeg altså, men en tanke jeg har gjort meg. Også har jeg fått gulaktig utflod som lukter litt mer enn vanlig.. (Tidligere var den melkehvit og hadde en lett syrlig lukt, det vanlige altså) Jeg har sjekket meg for sykdommer, infeksjoner, blodprøver og alt mulig. Frisk som en fisk, så jeg tenker spiralen er synderen her. har noen opplevd lignende? det er så ille At når jeg har mensen så lukter det nesten råttent av meg og lukta setter seg i buksa 😱 tar jeg av trusa lukter det på badet. Hjælp! Jeg tør nesten ikke la mannen røre meg pga dette. Anonymkode: 6cf76...364 Bakteriell vaginose? Anonymkode: 98edd...800
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bakteriell vaginose? Anonymkode: 98edd...800 Jeg har sjekket, har ikke det heller 😞 var hos gynekolog, ho merket ingenting. Den dagen var underlivet selvsagt helt normalt. Jeg til celleprøve og test på sykdom, sånn i tilfelle. -ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Ja, det skjedde meg også. En Flagyl-kur ble løsningen Anonymkode: a935c...f63
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det skjedde meg også. En Flagyl-kur ble løsningen Anonymkode: a935c...f63 Takk det skal jeg prøve - ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 Jeg satt inn spiral for 5-6 uker siden. Halvannen uke etter innsettingen begynte jeg å blø og har blødd siden, og ja, det lukter rart. Kommer ut litt og litt. Og føler av og til at jeg har en råtten tampong inni meg. Har ikke hatt sex med kjæresten etter det. Selv når det ikke blør så lukter det skikkelig rart i trusa. På en helt annen måte enn dersom jeg har hatt litt stram lukt i underlivet før. La oss si at jeg hadde en mer enn vanlig utflod dag så det lukta i trusa, så lukta det på en måte litt søtt og "godt" samtidig. Nå lukter det bare helt jævlig. Skjønner ikke hva det er. Og det er ikke bakteriell vaginose. Anonymkode: b2452...bfa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg satt inn spiral for 5-6 uker siden. Halvannen uke etter innsettingen begynte jeg å blø og har blødd siden, og ja, det lukter rart. Kommer ut litt og litt. Og føler av og til at jeg har en råtten tampong inni meg. Har ikke hatt sex med kjæresten etter det. Selv når det ikke blør så lukter det skikkelig rart i trusa. På en helt annen måte enn dersom jeg har hatt litt stram lukt i underlivet før. La oss si at jeg hadde en mer enn vanlig utflod dag så det lukta i trusa, så lukta det på en måte litt søtt og "godt" samtidig. Nå lukter det bare helt jævlig. Skjønner ikke hva det er. Og det er ikke bakteriell vaginose. Anonymkode: b2452...bfa Ja det er akkurat slik jeg har det!! Kjipt for deg, men jeg ble litt glad for at jeg ikke er alene om det. Hahaha. -ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #8 Skrevet 28. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er akkurat slik jeg har det!! Kjipt for deg, men jeg ble litt glad for at jeg ikke er alene om det. Hahaha. -ts Anonymkode: 6cf76...364 Haha! Det skjønner jeg! 😇😅 Den lukta oppfører seg bare ikke som vanlig lukt heller. Ellers kan man liksom dusje og så er det helt borte. Nå kan jeg dusje og to timer senere lukter det helt merkelig av meg! Vet ikke om denne spiralen er verdt det hvis jeg skal lukte sånn liksom! 😭 Hvor lenge hadde du gått med det? Anonymkode: b2452...bfa
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #9 Skrevet 28. januar 2020 Japp. Det lukta rett og slett råttent kadaver av underlivet mitt store deler av mnd. Helt grusomt! Anonymkode: ddbde...b31
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #10 Skrevet 28. januar 2020 Jeg blir skikkelig glad for at jeg ikke er alene om dette altså. Haha, følt meg så ekkel. jeg satte inn spiralen i juli, så jeg har hatt den en stund nå 🙈 Hos meg også forsvinner Lukta helt etter en dusj, men kommer tilbake etter et par timer. Blæh -ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 Du må snakke med fastlegen din eller gynekolog og registrere det som "bivirkning". Evt google merket på spiralen og se om det er flere som har plager som dette. Anonymkode: d2b16...40f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #12 Skrevet 29. januar 2020 Herlighet, jeg har hormonspiral og har slitt med det samme, uten å koble det til spiralen. Føler alle buksene mine lukter grusomt, nesten som at de aldri blir rene.. Bind er utelukket å bruke, føler at det forverrer lukten... Anonymkode: a1543...ae5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #13 Skrevet 29. januar 2020 Hvor lenge har dere andre hatt I spiralen? jeg kan ikke bruke bind heller, der gjør lukta mer intens etter kort tid 🙄 -ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #14 Skrevet 29. januar 2020 Opplever nøyaktig det samme. Både lukten, blødningene, at det alltid "henger igjen" blod der oppe. Det ødelegger sexlivet mitt fullstendig, så jeg lurer på å bare ta den ut. P-piller gir meg også uforutsigbar og uregelmessig menstruasjon, så jeg begynner å gi opp. Aner ikke hva jeg burde bruke.. Anonymkode: 51469...d6c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Opplever nøyaktig det samme. Både lukten, blødningene, at det alltid "henger igjen" blod der oppe. Det ødelegger sexlivet mitt fullstendig, så jeg lurer på å bare ta den ut. P-piller gir meg også uforutsigbar og uregelmessig menstruasjon, så jeg begynner å gi opp. Aner ikke hva jeg burde bruke.. Anonymkode: 51469...d6c Jeg har hatt spiral siden oktober i fjor, forresten. Anonymkode: 51469...d6c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #16 Skrevet 29. januar 2020 Jeg opplever også dette! Så godt å høre at vi er flere 🙈 føler det lukter som en hund med dårlig ånde, og det setter seg skikkelig i klærne. Før kunne jeg gå noen timer fra morgenen uten å dusje på dagen og det luktet ikke noe særlig. Nå stinker det etter en time og jeg må dusje og vaske grundig! Jeg har hatt min i fem år. Jeg føler at lukten har blitt verre med tiden, merket ikke noe til å begynne med. Anonymkode: 5be0e...c5c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #17 Skrevet 29. januar 2020 Okei, ja da må det jo være spiralen tenker jeg altså 🙈 jeg tåler heller ikke prevensjon så godt, og må nesten ha en lokal prevensjon hvis jeg skal ha noe. Jeg er heldig sånn at mannen vurderer sterilisering, men fram til han finner ut av det så vil ikke jeg gå og stinke 🙈 Det setter seg jo i buksa, de blir jo vasket i hjel. Tørr så vidt å sette meg på huk ved siden av noen, i frykt for at de skal lukte det også 😰 kanskje p-ring er bedre, jeg har hatt god erfaring med det. -ts Anonymkode: 6cf76...364
CabinCruiser Skrevet 29. januar 2020 #18 Skrevet 29. januar 2020 Hos meg er ofte trusene synderen. Tette truser, truser i silke, stringtruser, sateng eller typ badetøy som ikke puster gjør at det oser av underlivet hver gang jeg trekker buksene ned. Stringtrusene fører med seg bakterier, mens de som "ikke puster" gjør til at underlivet ikke får luft.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #19 Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, CabinCruiser skrev: Hos meg er ofte trusene synderen. Tette truser, truser i silke, stringtruser, sateng eller typ badetøy som ikke puster gjør at det oser av underlivet hver gang jeg trekker buksene ned. Stringtrusene fører med seg bakterier, mens de som "ikke puster" gjør til at underlivet ikke får luft. Jaa vanligvis ville jeg skyldt på dette, de trusene gjør oss ikke alltid en tjeneste 🙄 -ts Anonymkode: 6cf76...364
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #20 Skrevet 29. januar 2020 Jeg har luftsmerter og må fise hver gang jeg tisser, jævlig irriterende og ekkelt. Ihvertfall når jeg må på offentlig do!!! Vurderer å finne en pinsett eller noe å dra ut hele dritten. Blør lett etter sex også. Anonymkode: a3c5a...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå