Gå til innhold

Ondskapsfull eller bare litt uetisk psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får ikke sove pga en hendelse hos psykologen min forleden..

Har gått der en stund (dps), men har vanskelig for å åpne meg helt opp. Praten går greit. Siste time var jeg i veldig dårlig form og begynte uprovosert å gråte ganske kraftig. Etter en stund ba psykolgen meg om å gå siden jeg ikke hadde noe annet å komme med enn gråting.. Tok meg kraftig sammen, småpratet litt også avsluttet vi.

Etterpå sitter jeg igjen og føler meg så utrolig svak, liten og flau.. og dum såklart..

Var dette ok måte å blir møtt på av behandler? Kan jo hende h*n også hadde en dårlig dag.. 

Gruer meg til neste time.

Anonymkode: 6fdc2...8c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var IKKE ok. Høres helt på trynet ut. Har du mulighet til å bytte psykolog? 

• Liker 14
Skrevet

Ta det opp med henne. Si hvordan du følte det. Det kan hende hun ikke mente det sånn du tolket. Men hun fikk deg jo til å ta deg sammen og få litt terapi ut av timen og ikke bare gråting. Det er jo en god ting, tross alt. 

Anonymkode: f621d...438

• Liker 3
Skrevet

Det høres jo ganske merkelig ut. Om jeg hadde blitt møtt på den måten, ville jeg vurdert et bytte. Man skal ikke føle seg sånn som du etter en psykologtime.

Anonymkode: b74cd...d4f

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med henne. Si hvordan du følte det. Det kan hende hun ikke mente det sånn du tolket. Men hun fikk deg jo til å ta deg sammen og få litt terapi ut av timen og ikke bare gråting. Det er jo en god ting, tross alt. 

Høres ikke ut som ts fikk så mye terapi ut av timen. Småprating er jo ikke terapi. Å gå derfra å føle seg svak, liten og flau er ikke terapi. 

Terapi ville vært å utforske gråten, ikke å be folk ta seg sammen.

Anonymkode: b74cd...d4f

• Liker 15
Skrevet

Jeg har selv fått slengt i trynet at "du gråter ikke på kontoret mitt." Av en psykolog som jeg ikke går hos lenger. Det brøt all tillit og jeg bytta tvert. 

Anonymkode: f4191...f5b

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv fått slengt i trynet at "du gråter ikke på kontoret mitt." Av en psykolog som jeg ikke går hos lenger. Det brøt all tillit og jeg bytta tvert. 

er mange psykologer litt ''rare'' `?

Anonymkode: 4a1c5...129

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mye mulig.. men fikk dessverre ikke noe  ut av resten av timen pga det. Følte meg bare som en unge. Og hadde ikke grått noe særlig før dette heller..

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke får gråte hos psykologen, når skal man få gjøre det da? 

Om man ikke takler at pasienter gråter så bør man ikke jobbe som psykolog, tenker jeg. 

• Liker 18
Skrevet

Det kan hende hun hadde en dårlig dag? Når begynte det at pasienten skal forstå psykologen? 

Hun oppførte seg bedritent. Og det bør du si noe om neste gang! 

Gjør det for din egen skyld! Jeg har verdens beste lege, men han gjorde en feil en gang. Jeg sa fra jeg. Det gikk helt fint. Skulle bare mangle om det ikke gjør når det gjelder en psykolog. Uff. Syns det var drøyt jeg..

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er mange psykologer litt ''rare'' `?

Anonymkode: 4a1c5...129

Hvorfor skriver du mange? Er det så mange som har dårlige opplevelser?  Trodde de var unntakene. 

Skrevet
15 minutter siden, Gorilla skrev:

Nei, det var IKKE ok. Høres helt på trynet ut. Har du mulighet til å bytte psykolog? 

Må sjekke det.. er veldig dårlig tilbud og lang venting her jeg bor. 

ts

Skrevet

Nei det er ikke greit!

jeg har gått til terapi i mange år. En gang gråt jeg mens jeg snakket om et Sterkt traume. Også ser dama rart på meg, på en måte sånn at jeg unnskylder meg og føler meg liten og dum. Forklarer at traumet bare vekker mye i meg. Alt jeg får «ja når du griner så gjør det vel det... ja men vi setter opp en time om 4uker igjen. Jeg har ikke tid før det»..

ja.. okei.. 

men annen (hos Dps) som skulle bearbeide traumene med meg sa hele tiden «ikke gråt. Du må ikke gråte. « eller «ikke gråt så mye».. nei altså UNNSKYLD MEG! Jeg sitter i terapi og snakker om traumer, selvsagt griner jeg?! Er jo ikke sånn at man griner dagen lang fordi man slipper seg løs hos terapeuten sin. Det skal være en «fri» sone hvor man kan slippe alt ut. 

men annen ville ikle jobbe videre med meg, fordi jeg gråt så mye. Nå virker det som om jeg griner mye og voldsomt. Men det er typ at tårene bare renner mens jeg snakker rolig om traumene. Er sjeldent hylgråt, skjer det så varsler det om panikkanfall, jeg lever i traumet, og da besvimer jeg før jeg begynner å kaste opp. Så må ganske ekstreme ting til før jeg blir helt «hysterisk». 

i dag har jeg en som hører meg og lar meg fått det jeg trenger. Det hjelper mye på terapien. 

Anonymkode: e73da...ba8

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gråt du TS. Vet du hvorfor?

Anonymkode: 73312...ab6

Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det kan hende hun hadde en dårlig dag? Når begynte det at pasienten skal forstå psykologen? 

Hun oppførte seg bedritent. Og det bør du si noe om neste gang! 

Gjør det for din egen skyld! Jeg har verdens beste lege, men han gjorde en feil en gang. Jeg sa fra jeg. Det gikk helt fint. Skulle bare mangle om det ikke gjør når det gjelder en psykolog. Uff. Syns det var drøyt jeg..

Hva kan jeg si da? Det jeg skrev i tråden? Huff, ja det er liksom bare en ekstra «greie» oppå alt annet. Takk for råd👍🏻

Ts

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gråt du TS. Vet du hvorfor?

Anonymkode: 73312...ab6

Det var et litt stort spørsmål :) Mest pga at jeg var lei meg og redd tenker jeg.

ts

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et litt stort spørsmål :) Mest pga at jeg var lei meg og redd tenker jeg.

ts

Det er helt forståelig at du gråt da. Det bør alltid være rom for å gråte hos psykologen. Er jo derfor man er der. For å bare få være med hele seg. Skjønner godt du følte deg avvist. 

Skrevet

💗 Ikke rett av psykologen. Bytt psykolog om det føles riktig

Anonymkode: cf117...946

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg si da? Det jeg skrev i tråden? Huff, ja det er liksom bare en ekstra «greie» oppå alt annet. Takk for råd👍🏻

Ts

Si hvordan du oppfattet det og følte deg etterpå. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...