Gå til innhold

Noen som har erfaring med ansiktsspasmer?

Fremhevede innlegg

Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Jeg trodde dette var forårsaket av stress, men nå er dette ukontrollerbart og plutselig.

Kan noen hjelpe meg med dette? 

Endret av Familytree
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingen motsetning mellom at noe er forårsaket av stress og at det kommer ukontrollerbart og plutselig. Når du har nådd et stadie der du får ansiktsspasmer av stress så er du i spekteret «utmattet». Dersom du ikke tar grep (stresser ned, sier fra deg arbeid, bytter jobb, sykemelder, trapper ned, puster dypt og lærer å distansere syke, døende og andre kriser) så vil stress av denne typen kunne bli alt-oppslukende. Også for den fysiske helsen din. Så ta stress på alvor. Det er intet «bare» ved noe som kan tvinge folk til sengs i årevis.

Så dersom du har ansiktsspasmer som er større enn litt leamus (som vi alle jo får, og vi får det som oftest både brått og plutselig fra helt vanlig «lavterskelstress») så er lege neste trinn. Også for å sjekke at du faktisk bare er helt vanlig stressa, og ikke mer alvorlig under stress fra alvorlig sykdom.

Anonymkode: 83df8...3b4

Gjest Familytree
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen motsetning mellom at noe er forårsaket av stress og at det kommer ukontrollerbart og plutselig. Når du har nådd et stadie der du får ansiktsspasmer av stress så er du i spekteret «utmattet». Dersom du ikke tar grep (stresser ned, sier fra deg arbeid, bytter jobb, sykemelder, trapper ned, puster dypt og lærer å distansere syke, døende og andre kriser) så vil stress av denne typen kunne bli alt-oppslukende. Også for den fysiske helsen din. Så ta stress på alvor. Det er intet «bare» ved noe som kan tvinge folk til sengs i årevis.

Så dersom du har ansiktsspasmer som er større enn litt leamus (som vi alle jo får, og vi får det som oftest både brått og plutselig fra helt vanlig «lavterskelstress») så er lege neste trinn. Også for å sjekke at du faktisk bare er helt vanlig stressa, og ikke mer alvorlig under stress fra alvorlig sykdom.

Anonymkode: 83df8...3b4

Ja, jeg undersøkte dette, og kanskje jeg trenger å konsultere en nevrolog og en psykiater for å bestemme hvilken type spasmer, om dette skal behandles som en tic, dystoni eller myoclonus. Hvis det er motorisk eller verbalt...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

døende og andre kriser

Jeg forstår det men hva en spesifikk eksempel😅 I det siste jeg finner en balanse mellom jobb og mitt sosiale liv. Jeg tar vare på helsen min, men ansiktsspasmer er irrasjonelle i noen tilfeller. Tussen takk for svar😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...