AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #21 Skrevet 28. januar 2020 Aldri la ungen sove i bilstolen når den ikke står festet i bilen, det kan være dødlig. Anonymkode: b6cee...38b 2
Gjest Albbas Skrevet 28. januar 2020 #22 Skrevet 28. januar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri la ungen sove i bilstolen når den ikke står festet i bilen, det kan være dødlig. Anonymkode: b6cee...38b Ikke uten oppsyn. Men om man følger med går det greit.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #23 Skrevet 28. januar 2020 Dette er nok bare en fase, helt normalt rundt den alderen dessverre. Men det positive er at det går over! Prøv å minske inntrykkene, ha TVen av, ikke la alle mulige holde han i løpet av dagen, unngå kjøpesenter osv, hold det rolig og trygt her hjelper det å legge seg i sengen når det blir for mye, men må rett og slett bare bysse til hun innser at hun er trøtt og vil ta puppen og sovne de dagene det står på som verst. Anonymkode: 45252...f3d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #24 Skrevet 28. januar 2020 Vår sov kun i slyngevugge på den alderen! Sov kun 30 min i bæresele/sjal/vogn.. men i slyngevuggen sov han 2-3 timer bare et tips. Men som mange sier er det en fase! Og legg in mange nok dupper slik at totalen med søvn blir ok. Noen babyer er bare 30-minutters babyer.. og da må de bare sove mye oftere Anonymkode: f20b4...719
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #25 Skrevet 28. januar 2020 Heldigvis kan disse «søvnproblemene» går like fort over som de kom... Liten trøst mens du står oppi det kanskje. Det aller beste jeg noensinne har fått høre i forbindelse med barn: SØVN AVLER SØVN. Min første slet veeeeeeeldig med å få nok søvn. Jeg var alenemor og var helt på felgen. Sov hverken på dag eller natt. Nå vet jeg ikke hvor gammel din baby er - men fra de er ca 3-4 mnd er de mer mottakelig for rutiner. Jeg måtte rett og slett innføre et strengt regime mtp rutiner. Min hatet vognen i starten, men jeg gikk trilleturer i flere timer daglig. Hun sovnet til slutt etter skriking i ca 10 min, og jeg lærte meg kjapt å være mer i forkant av trøttheten. Å ha rutiner, gjorde alt mer forutsigbart også. Jeg gav mat til fast tider, turer til faste tider og leggerutinene var de samme hver dag. Jeg avviket aldri fra planen. Dette førte etterhvert til en baby som sov mer og som da sovnet lettere om kvelden og hadde MYE bedre nattesøvn. Jeg låste meg kanskje mer med alle rutinene, men o det lange løp fikk jeg igjen for det. Jeg fikk flere timer egentid om kvelden og et barn som fortsatt legger seg fint. Ønsker deg lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: 9fbcf...e25 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #26 Skrevet 28. januar 2020 Jeg har en på 3,5 mnd som er helt lik. Hater bilstol og bagvogn. Vi har et eldre barn også som var helt motsatt. Det som funker best her er å bysse baby innpakket i en liten dyne, UMIDDELBART når jeg ser baby gnir seg i øynene. Når baby sover legger jeg baby i dyna oppi vippestolen (babybjørn på laveste hakk) som jeg vipper med foten hele tiden (og følger med konstant). Da, og bare da, sover han mer enn 10 minutter. Gjør meg klar med snacks og drikke på forhånd😃 får ikke gjort en dritt i permisjonen uten bæresele, men han kan fint duppe litt og være våken i bæresele lenge uten å klage. på natten sover baby utrolig nok i sengen fra 22-06 med 1-2 amminger. Anonymkode: a051d...51b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #27 Skrevet 28. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri la ungen sove i bilstolen når den ikke står festet i bilen, det kan være dødlig. Anonymkode: b6cee...38b Støtter! Kjempefarlig! Vet om flere som har endt med å la baby sove i bilstol på natten osv selv ok de i utgangspunktet bare skulle «teste litt på dagtid». Veldig uheldig å teste metoder som kan fungere, men som er farlige. Anonymkode: f1874...be1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #28 Skrevet 28. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Støtter! Kjempefarlig! Vet om flere som har endt med å la baby sove i bilstol på natten osv selv ok de i utgangspunktet bare skulle «teste litt på dagtid». Veldig uheldig å teste metoder som kan fungere, men som er farlige. Anonymkode: f1874...be1 Hvorfor er det så farlig ? Anonymkode: 9827d...ab5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #29 Skrevet 28. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så farlig ? Anonymkode: 9827d...ab5 Fordi babyen sitter i «knekk» og det kan hindre frie luftveier. Man kan så klart kjøre bil osv, men det frarådes å kjøre lenge og ofte, da bør man ta pauser. Er dessverre flere tragiske hendelser i utlandet om «krybbedød» etter at barnet har blitt satt til å sove i bilstol. Link fra NIH.no: https://nhi.no/familie/barn/bilstolen-til-spedbarnet-bor-ikke-brukes-som-sovested-inne/ Anonymkode: f1874...be1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå