Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Skal på jobbintervju imorgen :sjarmor: Har en fin dongeribukse (kontorstilling) som jeg føler meg vel i. har endel andre bukser, men liker best dongerien, den er nokså mørk. Negativt å stille i den syns dere? :oops:

Gjør ingenting før jeg konfererer med dere her inne :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes klærne skal matche stillingen du søker på. Man kommer ikke i dress om man søker stilling som vaskehjelp eller barnehagetante, men jeg ville aldri stilt i dongeri til intervju for en lederstilling. Tror du fint kan bruke buksen din i morgen. Lykke til forresten. :)

Gjest abel-babel
Skrevet

Sånn tradisjonelt sett har det vel vært fy-fy til dongri. Det er moderne nå, men det er ikke sikkert at de som skal ansette er så moderne... Det kommer litt an på hva slags jobb man skal ha, men det kan være lurt å styre unna dongribuksa og heller velge noe mer tradisjonelt.

Skrevet

Hvilken type stilling har du søkt på da?

Jeg heller litt til å si at mørke jeans er ok. Men det kommer helt an på hvilken type bedrift du søker i.

Lykke til!

Skrevet

I en kontorstillng har du ingenting å vinne på å stille i jeans. Du har derimot noe å tape. Mange sjefer er fortsatt gammeldagse på denne måten - hvorfor ta sjansen?

Du trenger ikke være dresset opp nødvendigvis, men unngå jeansen. Bruk en vanlig bukse eller et skjørt (som ikke går over knærne).

Skrevet

Enig med Bree. Om du ikke VET at alle på den nye arbeidsplassen stiller daglig i dongeri, ville jeg ikke gjort det på intervju.

Jeg reagerer alltid på folk som stiller i dongeri på intervju, uansett om det er stillinger der de bor i dongeri på jobben. Syns det går an å gjøre seg flid med å være nøytral og korrekt på intervjudagen. Det gir ihvertfall meg best inntrykk.

Skrevet

Ja, er litt enig med dere. Har på meg svart bukse nå, ikke vits å ødelegge intervjuet pga feil bukse valg :wink:

Skrevet

Jeg har også tenkt mye på dette med klesvalg på intervju. Jeg var på to intervjuer i dag, og jeg valgte å ikke gå i dongeri. Det er litt fy-fy som noen sier her.

Så jeg kledde meg i en sort bukse med en fin genser til. Ikke for stivpyntet, men pen i tøyet. Så viste det seg at begge to som intervjuet meg hadde på seg dongeri og T-skjorte. Så man vet aldri. :)

Skrevet

Jeg har lest flere steder av såkalte eksperter, at nyutdannede ofte dresser seg for mye opp før et intervju.

Det blir på en måte feil om man har dressa seg opp for mye eller for lite..

Gjest Gjesta
Skrevet

Så viste det seg at begge to som intervjuet meg hadde på seg dongeri og T-skjorte. Så man vet aldri.  :)

Jeg tror uansett det er lurt å kle seg litt pent, som du gjorde. Hva intervjuerne har på seg, er egentlig ikke så relevant.

Skrevet

Intervjuet gikk kjempefint, jeg følte meg vel. Intervjuerne hadde dongeri, men jeg følte meg ikke utilpass av den grunn. Så jeg er glad jeg valgte vekk dongerien, idag var den på igjen... :sjarmor:

Skrevet

Jeans,dressjakke og en enkel topp/skjorte og putsade skor ær væl helt ok!?

Om man i tillæg har rent fræscht hår och delikat sminke så tror jag inte att man får avslag pga jeans....

Skrevet
Jeans,dressjakke og en enkel topp/skjorte og putsade skor ær væl helt ok!?

Om man i tillæg har rent fræscht hår och delikat sminke så tror jag inte att man får avslag pga jeans....

Det er sikkert avhengig av hvor man søker.

Jeg ville syns det var veldig merkelig om noen stilte til intervju på min jobb i jeans, selv om vi går med det av og til på jobb.

Dersom man ikke gidder å ta på seg en pen bukse på intervju en gang, ville jeg sett på det som litt manglende respekt for situasjonen.

Og nei, jeg er ikke prippen, og ja - jeg har på meg jeans i dag :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med Sissan, det er nok avhengig av hvor du søker.

Det med valg av klær har faktisk ganske mye å si, hvis man kler seg pent signaliserer man respekt. Jeg ville også reagert negativt om noen hadde kommet i dongeri, selv om jeg også bruker dongeri på jobb. Jeg synes det viser at personen ikke forstår at valg av klær har betydning. Av samme grunn kler jeg meg pent hvis jeg er med på intervju (respekt for de som kommer på intervju).

Skrevet

Hmmm...

Er vel ikke mer krevende å ta på seg en sort bukse, enn en ola bukse vel?

Trur ikke det dreier seg om å gidde eller ikke. Hvis en person ikke bryr seg om hvordan den ser ut, så vil det nok vises på andre måter.

Skrevet

Nei, det er nettopp det det ikke er. Bortsett fra at den sannsynligvis må strykes da. Og siden det gir et annet signal, bør man gjøre det. Syns jeg.

Og jeg mener ikke at det å gå i olabukse betyr at man ikke bryr seg om hvordan man ser ut, er klar over at det er høyeste mote i alle sammenhenger nå. MEN... Om man går i olabukse i et intervju der man ikke er SIKKER på at dette er korrekt, signaliserer man en "laid-back" stil, noe som ikke er positivt. Treffer man intervjuere over f.eks. 50 år, risikerer man at olabukse for dem signaliserer skjødesløshet og mangel på respekt også.

Tror ingen reagerer negativt på en penbukse, om man ikke er overstæsja. Derfor anbefaler jeg alltid det til de som skal på intervju (og som spør om råd :wink: )

Skrevet

.... og husk: Ikke for mye parfyme, og ikke feil sort parfyme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...