Gå til innhold

Løpeutstyr


PoppyBlomen

Anbefalte innlegg

Bor i Bergen og går fort/løper fjellruter ca 2,5-3 timer noen ganger i uken.

Andre som løper ca like langt i terrenget, hvordan frakter dere drikke? Har erfart at ca 0,4 liter er passe mengde og bærer med meg i flaske i lommen, men er litt upraktisk når jeg løper samtidig som at glidelåsen på jakken ryker. Merker jeg er litt skeptisk til store hoftebager (ofte tunge?) og vester (upraktisk under jakken?). Hvor dan løser dere andre dette?

Siden været nå har blitt veldig vått må jeg også ha en mer vanntett jakke. Noen som har erfaringer med Arcteryx Norvan eller andre Gore-tex shakedry jakker? Virker som det er det klart beste alternativet til Gore active-stoffet som jeg har brukt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Camelback koster maks 2000 kr og er en god investering syns jeg :)

Anonymkode: d56b4...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Bruker innimellom en lett Osprey Talon sekk med Camelback i, men liker ikke helt å løpe med sekk og bruker den mindre og mindre til løping. Men Camelbacken er uovertruffen på lange gåturer, spesielt på sommeren er den helt uunnværlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lett ryggsekk har jeg pleid å bruke. 

Anonymkode: e2a4c...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt med sånn rundt livet før, det likte jeg ikke følte det forstyrret løperytmen, opplevdes som stressende.

Bruker nå en enkel Camelback rundt 10-11 liter volume, tror den rommer 2 liter drike maks, tror den veier rundt rundt 400gram med drikketank uten innhold i.

Har et lite rom som rommer nøkkler mobil , eks dopapir

Jeg drikker som regel litt over 1 liter på rundt 1mil, drikker jevnt hver km.

Opplever ikke dette som forstyrrende når jeg løper med det, det følels naturlig.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for en løpevest (som du har utenpå jakken) med to slike myke flasker i. Da slipper du også at vannet skvulper rundt inne i en hard flaske.

Anonymkode: ebb2e...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et belte til å ha rundt livet, som det er plass til to små flasker i. Opplever det ikke som forstyrrende å løpe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Salomon løpevest med 2 flasker foran. Har en drikkesekk også, men klarte ikke å komme over den skvulpefølelsen når jeg løp. Den er veldig lett, men har plass til en banan, mobil, lett regnjakke + annet småtteri I den. Kjenner ikke at jeg har den på, og har løpt ultra med den 2 ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Salomon sine løpevester/sekker. Jeg har både Agile 2 og Agile 6. Den første er minst, men får med 1l drikke totalt, samt en liten lomme med plass til mobil, vindjakke osv. Denne sitter som støpt og du kjenner ikke at du har den på en gang, samt at du ikke trenger å ta noe ut av lommer/diverse for å drikke :)

Agile 6 er noe større, passende om du må ha med litt mer, som mat, klær osv. Men også denne sitter veldig godt under løping, samt har drikkeflasker tilgjengelig foran så du ikke trenger å ta av sekken. :) 

 

Har du/dere instagram? Er stadig på utkikk etter andre med lik løpeinteresse 😁 Jeg heter lenemlands :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...