Gå til innhold

søvnvansker - overgrep

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om andre som er denne situasjonen.

Jeg har opplevd incest på mitt eget soverom og i min egen seng i over 2 år. Jeg ble utsatt for overgrep etter jeg hadde lagt meg. Etter han hadde utsatt meg for overgrep så klarte jeg ikke slappe av i sengen siden jeg hadde angst som at han skulle komme inn å gjøre noe med meg igjen.

Når jeg hadde lagt meg klarte jeg ikke slappe av fordi redd for at han skulle komme inn. En gang våknet jeg midt på natten at han strøk meg i ansiktet også la han seg oppi seng ved siden av meg.

Så det jeg sliter med er at jeg aldri kan gå i sengen når jeg er trøtt siden jeg føler meg ikke trøtt. Jeg må bare gå i sengen fordi jeg vet man må ha søvn. Jeg kan døgne lett som ingenting siden jeg føler meg opplagt.Om jeg har døgnet og neste natt så føler jeg meg like våken. 

Vist jeg har lagt meg 05:00 og skal opp 08:00 så spretter jeg opp sengen siden jeg føler meg så opplagt. Sånn var jeg ikke før da hadde jeg slete med å komme meg opp. 

Skal bli henvist til psykolog siden en søvnspesialist har sagt at vanskene skylles traumene

Andre som har samme problem som meg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greier ikke å sove i senga. Så jeg sover på sofaen. Bare det å gå inn på soverommet gir meg angst. 

Skrevet
1 minutt siden, N-trønderpia skrev:

Jeg greier ikke å sove i senga. Så jeg sover på sofaen. Bare det å gå inn på soverommet gir meg angst. 

Har prøvd å sove på sofaen er like våken der. Så leit å høre at du og sliter ❤️ opplevd overgrep?

Skrevet
1 minutt siden, Lady1995 skrev:

Har prøvd å sove på sofaen er like våken der. Så leit å høre at du og sliter ❤️ opplevd overgrep?

Overgrep og voldtekter. Har også fått tabletter av legen. Da går det greit på sofaen men ikke i senga. Blir liggende å lytte om det kommer noen. 

Skrevet

Hva med å prøve sove i telt og se om det går bedre? :)
Hvis du har veranda eller noe kan du ha teltet på verandaen.

Jeg håper du får ordnet på søvnen. Problemer en har er ofte liksom inngangsporten til noe nytt. Snu litt på det.

Skrevet
3 minutter siden, Veras123 skrev:

Hva med å prøve sove i telt og se om det går bedre? :)
Hvis du har veranda eller noe kan du ha teltet på verandaen.

Jeg håper du får ordnet på søvnen. Problemer en har er ofte liksom inngangsporten til noe nytt. Snu litt på det.

vi har ikke telt og er jo kaldt å sove ute. 

Skrevet
4 minutter siden, N-trønderpia skrev:

Overgrep og voldtekter. Har også fått tabletter av legen. Da går det greit på sofaen men ikke i senga. Blir liggende å lytte om det kommer noen. 

Hva slags tabeletter bruker du?  Har prøvd tabeletter , men blir ikke trøtt av det. 

Skrevet
45 minutter siden, Lady1995 said:

vi har ikke telt og er jo kaldt å sove ute. 

Da går det an å kjøpe og du har jo sovepose og kan ha ordentlig madrass og masse tepper, osv. :) Har sett flere artikler med barn som er i 10 årsalderen som sover ute hele året. En artikkel var på nrk for ikke lenge siden. Han sov på verandaen i telt fordi han klarte ikke sove inne på soverommet.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sover+i+telt+hele+året

Anonymkode: 035bc...114

Skrevet

Bor du fortsatt i huset med denne personen? 

Anonymkode: 4e23d...caf

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du fortsatt i huset med denne personen? 

Anonymkode: 4e23d...caf

Vist du tenker på han som gjorde dette mot meg så nei. Personen er min far og nå bor jeg sammen med en trygg samboer

Skrevet

Ryddet for medisindosering og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...