AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er generelt sett i mot burbruk, men det er en annen diskusjon. Det som skjærer langt inn i hjerterota er igjen å lese om en hund som brenner inne, og hunden var i bur i huset. Det er ikke sikkert at hunden hadde kommet seg ut likevel om den var løs, men da hadde den i hvertfall hatt sjansen. I et bur er den jo helt sjanseløs. Jeg får så vondt av å lese og høre om disse tilfellene. Tenker ikke eiere på dette? Eller generelt med brann når man har dyr? Jeg har ikke dyr selv, og vet ikke hvilke tiltak man kan gjøre, men et dyr er jo helt avhengig av at eiere passer på Anonymkode: 67d7a...0ab 5
sølvdryss Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Enig. Har de løs. Synes de skal få ha god plass å boltre seg på. Er også da 3 ulike dører de kan komme seg ut (altså om noen redder de). Tenker det øker sjansen for å overleve også. Er glass i alle dørene så en kan se inn. Har også lapp på døren om at dyrenr må reddes. Vurderer å sperre av stuen med en dør etterhvert pga et par uhell (oppkast i sofa da jeg ikke var hjemme), men de vil likevel ha resten av rommene å gå i. Lukker av og til soveromsdøren da. Tenker de bør ha mulighet å flykte litt rundt om noe skjer. Se vekk i fra det og hvis man ikke vil la hunden løpe rundt, så synes jeg de bør få være på et rom/område med grei plass til å bevege seg i. Aldri bur! 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Det beste vil vel være å ha hundene i gangen, helst yttergangen? De fleste branner starter i andre rom, og man har størst sjanse til å redde dem da. Bur kommer jeg aldri til å bruke. Anonymkode: 687b7...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Det kan være mange grunner til å ha dem i bur. Vår er i bur rett ved sengen vår, så ved brann vil hun være lettere å få tak i enn hvis hun er løs på et større område. Kan ikke bruke tiden ved brann til å lete etter hunden under seng/sofa/barnas leketelt og lignende. Anonymkode: 9a407...0ca
fusetufs Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Aldri forstått hvorfor ha hunden i bur uannsett, kun i bilen da selvfølgelig. Min hund får leve rundt i huset som alle oss andre her 7
MiominMio Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 I huset så står buret åpent slik at hunden kan gå inn og ut som det passer. Døra er alltid åpen, men vi ser at hunden liker seg der inne særlig når vi er borte, men den har mulighet til å gå rundt om den vil da og lever rundt oss i huset.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 burbruk inne bør bli forbudt. Anonymkode: df1da...b27 3
Infinitum Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Vi hadde alle våre 3 hunder løse inne, de fikk panikk og vi mistet alle tre til kullos forgiftning. Rett og slett jævlig. Vi gjorde research i etterkant og bur i yttergangen er nå løsningen hos oss. Jeg må ha kontroll på hvor de er. 1
Howl Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 (endret) Dette er en av grunnene til at hundene mine aldri er i bur alene. I tillegg har de ALLTID tilgang på gangen, i tilfelle noe skulle skje så det er lett å få tak i dem. Rettelse: Mine hunder er aldri i bur uansett, haha. Endret 27. januar 2020 av Howl 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 Nå liker ikke jeg hunder og gidder ikke å bry meg så mye om de, men de fleste jeg kjenner og er på besøk hos har bikkja i bur eller i et vaskerom nesten hele dagen de ikke er ute med den. Hvorfor har folk hund når de bare skal sperre den inne i et bur hele dagen?? De har den ikke i bur fordi jeg er der, de sier at de har den i buret mesteparten av tiden. Altså, jeg har marsvin og de er ikke i bur en gang. Bikkjene ser jo helt deprimerte ut hele gjengen og så stappa full i energi når de får komme ut, men da er de så hypre at eierene kaster dem i buret igjen. Hva skal folk med hunder når de skal oppbevares i et bur hele dagen. Anonymkode: ffdca...b94 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Hunden her er i gangen og på badet når hun er hjemme alene og om natta. Anonymkode: b1b27...f14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå