Gå til innhold

Depresjon og sosial angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man gå fra å ha depresjon til sosial angst?

Ble deprimert i høst og har grunnet det vært sykemeldt siden da. Har i det siste blitt mer og mer redd for å omgås andre og isolerer meg derfor. 

Anonymkode: 4023b...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan fint ha begge deler. Isolasjon er også ett symptom på depresjon da, men hvis du engster deg for å gå ut så kan det godt være sosial angst inne i bildet også.

Skrevet
12 timer siden, Jalee skrev:

Man kan fint ha begge deler. Isolasjon er også ett symptom på depresjon da, men hvis du engster deg for å gå ut så kan det godt være sosial angst inne i bildet også.

Har blitt veldig redd for å omgås andre i det siste i tillegg til at jeg har vært sykemeldt pga depresjon i noen mnd nå. Hva gjør man med det? Skal det bare gå over av seg selv, eller er det noe behandling/ piller å få for det? 

Ts

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man gå fra å ha depresjon til sosial angst?

Ble deprimert i høst og har grunnet det vært sykemeldt siden da. Har i det siste blitt mer og mer redd for å omgås andre og isolerer meg derfor. 

Er vel mer normalt at sosial angst fører til depresjon ?

Anonymkode: 0a380...379

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel mer normalt at sosial angst fører til depresjon ?

Anonymkode: 0a380...379

Jeg vet ikke. Er første gang jeg opplever dette, og hos meg startet det med depresjon, deretter har jeg begynt å isolere meg da jeg ikke tør å omgås andre enn noen få i familien. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...