AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Jeg hadde en one night stand og avsluttet kontakt ca en uke etter fordi han ringte meg overdrevent mye og kom til meg helt spontant. Sexen skjedde hjemme hos han, jeg ga han aldri min adresse, han lette etter meg og søkte meg opp på nettet. Etter jeg avsluttet kontakt gir han seg fortsatt ikke og jeg gikk til purken med det, men de ga meg bare råd og sa de ikke kunne gjøre noe så lenge han ikke hadde gjort skade mot meg. Hjelp! Et skikkelig stort problem og går mye utover humøret mitt. Synes han virker klin gæren. Han kan plutselig dukke opp over alt. Sagt til han konkret at jeg ikke ønsker kontakt, han bare ler. Veninna mi sa hun tror han er psyko Anonymkode: c4147...a00
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Hvis han finner deg på Snap så kanskje han sjekker der hvor du er så sant du ikke har blokkert for at folk kan se hvor du er?? Anonymkode: 5d159...dde
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Har egentlig ingen gode råd til deg, altså. Var borti noe av det samme for en del år siden. Jeg sa til slutt bare rett ut at jeg synes han var ubehagelig intens (og refererte til hvordan oppførselen hans opplevdes for meg) og at jeg synes han var skremmende - og at jeg derfor ikke ønsket å ha kontakt med han. Han forsøkte to, tre ganger til å sende melding - men jeg blokkerte han overalt mulig - og har siden ikke blitt kontaktet. Et års tid seinere var jeg i sentrum med den nye kjæresten min og så han plutselig.. Hjertet holdt på å hoppe ut av meg, men bortsett fra et ubehagelig intenst blikk, skjedde ikke noe mer 😅 Anonymkode: b075b...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Det finnes en del Youtubevideoer som gir råd, ofte litt flere råd enn politiet. Jeg husker ikke alle i farten men noen er; steng alt av SoMe hvor du er gjenkjennelig (insta, face osv) bare for private. Blokker nummeret hans, eventuelt bruk en blokkeapp som gir deg mer kontroll. Jeg hadde en som het BlackList. De gir deg muligheten til å bestemme hva som skal skje (avvise, opptatt ring, la ringe men ikke forstyrre deg osv om jeg husker korrekt). Og du kan sjekke appen som loggfører hva nummeret prøver på. Blokk og slett fra alle vennelister. Om han dukker opp - si klart ifra. Ikke forklar deg eller unnnskyld deg. Vær nøytral og gå derfra om mulig. Om du må si noe, si bare at han er for pågående/du føler deg truet. Gi beskjed til kollegaer, venner og naboer om at noen er uønsket rundt deg og situasjonen. Ofte så vil naboer, i god tro, prøve hjelpe en stalker som får de til å tro ditten og datten. "jeg er kjæresten hennes og vil bare blablabla". Allier deg med naboer. Kanskje kan de være litt mer obs. Har du mannlige venner du kan spørre, så spør om det er greit om dere holder hender om han ser deg osv slik at han kanskje tar hintet. Ikke bruk øreplugger osv en stund. Sjekk omgivelsene dine godt, se deg rundt. Orienter deg. Mest sannsynlig er han bare en tufs men man vet aldri. Ha alltid døren låst. Og stol ALLTID på magefølelsen. ALLTID. Anonymkode: 6765a...d0e 4
Gjest Familytree Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg ga han aldri min adresse, han lette etter meg og søkte meg opp på nettet. Dette er creepy af, er det virkelig så enkelt?
Midnight Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 14 minutter siden, Familytree skrev: Dette er creepy af, er det virkelig så enkelt? Ts ga han nr hennes, etter det jeg skjønte. Så da har han dessverre sikkert søkt henne opp..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 "Kan plutselig dukke opp over alt" er ikke særlig spesifikt. Hva er det konkret som skjer? Og "purken"....? Høres ikke troverdig ut for meg. Anonymkode: e203d...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Kan plutselig dukke opp over alt" er ikke særlig spesifikt. Hva er det konkret som skjer? Og "purken"....? Høres ikke troverdig ut for meg. Anonymkode: e203d...4f3 Regner overalt er typ utafor jobben, der du har parkert bilen, på din nærbutikk, der du pleier å lufte hunden... Anonymkode: a814f...8ee
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Og stol ALLTID på magefølelsen. ALLTID. Det er et enormt dårlig råd. Hvis man er litt paranoid eller stressa, er magefølelsen veldig upålitelig. Hvis man er full av overdreven selvtillit, er magefølelsen upålitelig. Den forteller deg først og fremst om deg selv, ikke omgivelsene. Begynn med magefølelsen, og så undersøker du om det du føler faktisk stemmer. Hvis ikke er det bare fordommer. Anonymkode: 579fc...b3e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et enormt dårlig råd. Hvis man er litt paranoid eller stressa, er magefølelsen veldig upålitelig. Hvis man er full av overdreven selvtillit, er magefølelsen upålitelig. Den forteller deg først og fremst om deg selv, ikke omgivelsene. Begynn med magefølelsen, og så undersøker du om det du føler faktisk stemmer. Hvis ikke er det bare fordommer. Anonymkode: 579fc...b3e Hæ? Hva fabler du om? Jeg snakker om normale mennesker, ikke paranoide med vrangforestillinger eller narsissister med selvtillit i høygir. Til TS: les en del "lets not meet", se videoer om tips til å unngå stalkere osv. Magefølelsen kan redde livet ditt. En normal person som er er bevisst sine handlinger og omgivelser, oppfatter mer enn de vet - derav magefølelsen. Anonymkode: 6765a...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hæ? Hva fabler du om? Jeg snakker om normale mennesker, ikke paranoide med vrangforestillinger eller narsissister med selvtillit i høygir. Magefølelsen til normale mennesker er heller ikke pålitelig. Det er den de bruker til å føle at han mørkhudede er slem, at CO2 ikke påvirker klimaet, at vaksiner er farlige og at DENNE GANGEN vinner de jackpoten. Anonymkode: 579fc...b3e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magefølelsen til normale mennesker er heller ikke pålitelig. Det er den de bruker til å føle at han mørkhudede er slem, at CO2 ikke påvirker klimaet, at vaksiner er farlige og at DENNE GANGEN vinner de jackpoten. Anonymkode: 579fc...b3e Nei? Mangel på kunnskap og kokotendenser i huet samt hjemmesnekra YT videoer med tynne argument er det som får folk til å nekte for klima/vaksine osv. Rasistiske holdninger og fremmedfrykt gjør folk redde for mørkhudete. Avhengighet av gambling får de til å spille "EN GANG TIL". Dette har ikke noe med magefølelsen å gjøre. Magefølelse er en slags intuisjon hvor du, uten å vite det, har plukket opp noen red flags før en hendelse skjer. Den er der for å holde deg i live og har ikke noe med vaksinefornekting å gjøre. Herregud Anonymkode: 6765a...d0e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et enormt dårlig råd. Hvis man er litt paranoid eller stressa, er magefølelsen veldig upålitelig. Hvis man er full av overdreven selvtillit, er magefølelsen upålitelig. Den forteller deg først og fremst om deg selv, ikke omgivelsene. Begynn med magefølelsen, og så undersøker du om det du føler faktisk stemmer. Hvis ikke er det bare fordommer. Anonymkode: 579fc...b3e En gang fikk jeg en mistanke om at det var noen som fulgte etter meg på T-banen, jeg hadde en så ekkel følelse at jeg valgte å gå av på feil stoppested. Jeg aner fortsatt ikke om vedkommende fulgt etter meg, så skulle jeg heller sjekket om det stemte...? Anonymkode: e203d...4f3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå