Gå til innhold

free me


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:o Dyr i bur og slikt?

Jeg så bare starten,og slo den fort av.Kan jo hende jeg tok feil nå,men jeg tok ikke sjansen da jeg så starten.

En liten advarsel først hadde gjort seg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer heller ikke se på slikt, men i det minste fikk du minnet meg på at jeg har en faktura som skal betales. Medlemskontigenten til dyrebeskyttelsen. Den skal du ha. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slo den av etter 3 sekund, da jeg skjønte hvor det bar....

Orker ikke se sånt. :cry:

Men det er flott at noen står på og kjemper for dyrenes rettigheter! :klappe: :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Greit nok å kjempe for dyrenes rettigheter, men tror du ærlig talt at slikt bidrar? Jeg blir oppriktig forb... over slikt. :frustrert: Hva med å advare folk mot hva de kommer til å se? Jeg så for meg en morsom video, men skjønte heldigvis fort hva som kom og fikk slått av.

Jeg har ingen tro på at dyr lider mindre om hverken jeg eller andre ser slike videoer. Vi vet at det skjer, mange gjør noe aktivt med det.

Oppfordrer lignende bidragsytere til å advare oss sarte sjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at dyr lider mindre om hverken jeg eller andre ser slike videoer. Vi vet at det skjer, mange gjør noe aktivt med det.

Oppfordrer lignende bidragsytere til å advare oss sarte sjeler.

Jeg er helt enig i at det burde vært en liten advarsel (for andre så blir vel svarene på denne tråden advarsel nok, forhåpentligvis), men noe av poenget med slike videoer er vel at flere skal gjøre noe mer aktivt med det.

Men jo, helt enig, advarsel hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg er helt enig i at det burde vært en liten advarsel (for andre så blir vel svarene på denne tråden advarsel nok, forhåpentligvis), men noe av poenget med slike videoer er vel at flere skal gjøre noe mer aktivt med det.

Men jo, helt enig, advarsel hadde vært fint.

Jeg støtter av prinsipp ikke organisasjoner som bruker slike virkemilder. Og jeg vet om flere som har samme oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

advarsel? Jeg så ikke nødvendigheten med en advarsel, derfor skrev jeg det heller ikke.

Filmen er grusom den, jeg satt og grein under hele filmen.

Men jeg tror på sånne virkemidler, hvis de er riktig gjennomført, fordi det er med på å få folk til å få øynene opp for hva som fakisk skjer der ute, med dyrene.

Istedenfor bare å si at vi vet jo at det skjer, og så lukke øynene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Du kunne skrevet at videoen ikke var for sarte sjeler. Men på den andre side har vi "godt" av å se hva som foregår av dyreplageri. Det kan føre til at flere engasjerer seg i kampen mot dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catwoman

Det var ikke ment som noe skremsel, det var ment som en tankevekker.

Jeg er også en sart sjel, spesielt når det kommer til dyrs lidelser.

Det er ikke noe dårlig gjort fra min side, for jeg var faktisk ikke klar over at en slik video trengte en advarsel, trodde folk klarte å lukke vinduet når de så hva handlingen gikk ut på, hvis de ikke ønsket å se det.

Men jeg beklager selvfølgelig at jeg ikke advarte på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Visst er det vondt å se dyr lide slik som dette, det gjør meg vondt langt inn i sjela og jeg blir fortvilet, sint og oppgitt. Skulle ønske jeg ikke så klippet selv, men føler likevel at jeg har "godt" av å bli minnet om dette. Jeg tror vi har en tendens til å fortrenge slike ting nesten like fort som det treffer oss, men er klar over at visse blir helt forferdet, og tar det veldig inn over seg. Det er helt normalt, og en fin egenskap. Men, ennå bedre er det om denne type informasjon fører til handling, f.eks. at vi bidrar til å støtte de ulike organisasjonene som faktisk er opprettet for nettopp å forhindre at dyr mishandles og lider.

Jeg synes ikke denne tråden skal dreie seg om hvem som ikke tåler å se denslags, sarte sjeler o.l. Dette er realitetene.Dere kunne like gjerne ha bladd opp på en tilfeldig side i avisen hvor det var et stort bilde av mishandlede dyr. Hva skulle dere ha gjort om så var tilfellet, klaget til avisen? Les heller litt på NOAH og Dyrebeskyttelsen sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg står for det jeg har sagt.

Jeg er ikke enig i at man har "godt av" å se slikt. Jeg mener man har godt av å vite om at slikt skjer, men at man i det minste må kunne velge selv om man skal se video av slikt. Å "tvinge" slikt på meg, slik jeg oppfattet det som at det ble gjort her, virker mot sin hensikt. På samme måten som bilder av døde foster og lignende ikke hadde fått meg til å støtte kampen mot abort noe mer enn jeg evt. gjorde før.

Når dette er sagt, er ikke kritikken ment mot trådstarter som person på noen måte. Jeg håper at det ikke blir tatt personlig, men at jeg har klart å uttrykke det jeg mener på generelt grunnlag. Kanskje ikke i første innlegg, fordi jeg ble ganske opprørt, men i dette innlegget i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

jeg tar det ikke personlig, men som Aurelie sier ble fokuset i denne tråden litt annrledes enn det som var meningen.

Jeg mener også folk egentlig har godt av å se sånt, for å bli minnet på hva som skjer, og kanskje gjøre sitt for å være med å hjelpe, men jeg har også full respekt om folk ikke ønsker å se sånt.

Jeg tror ikke lille Norge kan gjøre så mye alene, men vi kan gjøre noe. Og sammen med andre land kan det bli mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...