Gå til innhold

Tips til GODE godbiter når man trener mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener en del med hunden min, spesielt kindereggmetoden pga. han har hatt en tendens til å bjeffe/hoppe mot møtende hunder. Dette fungerer supert!

Problemet er bare at det går veldig mye godbiter, og kun det beste av det beste er motiverende når han ser andre hunder (typ. pølse, fiskekake, kylling etc..) Tørre godbiter er bare godt nok når vi er innendørs. 

Det går jo en del godbiter per hund vi møter, noe som resulterer i at han nok får litt for mye. Noen ganger har det ført til diare.

Noen tips?? Går som regel tur 2 timer daglig, og vi kan treffe mange hunder på turen. Det resulterer jo i at jeg av og til må droppe å trene - for han kan jo ikke få 4 pølser i løpet av en dag liksom.. har prøvd med bittesmå biter, men det er ikke godt nok.. skjærer en grillpølse/fiskekake i ca. 30 biter, og de er jo borte etter vi har truffet 5-6 hunder.

Noen tips?? Hvordan løser dere andre dette? :)

Anonymkode: 2ed1e...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutter bare ned på maten ellers de dagene det blir veldig mye godbiter.

Vi trener også mye på passeringer, og da bruker vi gjerne ren kylling, fiskekaker etc. Forer ellers med vom, så det funker fint å erstatte en del av måltidene med annet kjøtt eller fisk.

Anonymkode: 6a776...f49

• Liker 2
Skrevet

Kjøpt blodpølse og skjær den opp i passe store terninger, tørk de i ovnen.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips dere. :) Skal aboslutt teste det med blodpølser!

Anonymkode: 2ed1e...ea9

Skrevet

Jeg gir mindre for om det er blitt gitt mye godbiter under trening. Går mye i fiskekaker og pølser. Jeg kjøper de magreste pølsene da. Har lest noen bruker tube med baconost, kaviar osv som de gir hunden når de trener. Kan hende det holder å bare presse ut litt? Mine hater slike klissete ting da, så fungerer dessverre ikke her.

Skrevet

Jeg bruker rått kjøtt som jeg tørker i ovnen, det er jo veldig naturlig for dem. Prøver å unngå ferdigprodukter til dyrene mine, og råforer + tilsetter frukt og grønnsaker i maten deres. Har aldri sett at hunden min har hatt diarè.

Skrevet

Prøvd banan? Det elsker hunden vår, hun er også veldig glad i jordbær, bringebær og blåbær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...