Gå til innhold

sakkyndig foreldretvist

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere opplevd at den sakkyndige har gjort en bra jobb hos dere når det kommer til samvær?

Er det fort gjort at ene foreldre klarer og manipulere den sakkyndige?

hva om man ikke er enig med sakkyndiges meining/rapport?

hørt i flere saker der sakkyndige jobber for fars/mors beste en barnets beste. Der barn blir kastet frem og tilbake som slags prøvekaniner for å se om den andre forelderen takler/forstår barnet, uansett om forelderen er uegnet som omsorgsperson. 

ellers takk for svar!

Anonymkode: 1eee5...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk du barn hvis en av dere er uegnet som forelder?

Anonymkode: 7a4de...2e1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

har dere opplevd at den sakkyndige har gjort en bra jobb hos dere når det kommer til samvær?

Er det fort gjort at ene foreldre klarer og manipulere den sakkyndige?

hva om man ikke er enig med sakkyndiges meining/rapport?

hørt i flere saker der sakkyndige jobber for fars/mors beste en barnets beste. Der barn blir kastet frem og tilbake som slags prøvekaniner for å se om den andre forelderen takler/forstår barnet, uansett om forelderen er uegnet som omsorgsperson. 

ellers takk for svar!

Kvaliteten varierer nok veldig. Viktig å vite hvem en får som sakkyndig. Blitt veldig stort fokus på fars rettigheter nå så de får ofte veldig mye samvær.

Anonymkode: 96946...678

• Liker 1
Skrevet

føler at far kan kreve så mye samvær han vil og så får han det..

Mine bekymringer blir ikke hørt (jeg nekter ikke samvær) men jeg vet at det er stor fare for omsorgssvikt hos far pga psyke helse.. besteforeldre vil selv ikke innrømme det.. men han er veldig flink til og sjarmere. 

• Liker 3
Skrevet

Systemet er ikke lagt opp til at barnet skal måtte ha mer enn vanlig samvær med far, hvis mor er uenig. Stå på ditt, så går det nok bra. Mest sannsynlig inngår dere forlik mtp at barnet er så lite. Det er slik systemet fungerer som regel, da det er fokus på å ikke ende i rettsak. Selv om de også fokuserer på mer samvær med far, men å unngå rettsak veier tyngre. 

Anonymkode: e679f...2b7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Systemet er ikke lagt opp til at barnet skal måtte ha mer enn vanlig samvær med far, hvis mor er uenig. Stå på ditt, så går det nok bra. Mest sannsynlig inngår dere forlik mtp at barnet er så lite. Det er slik systemet fungerer som regel, da det er fokus på å ikke ende i rettsak. Selv om de også fokuserer på mer samvær med far, men å unngå rettsak veier tyngre. 

Ikke min opplevelse. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke min opplevelse. 

Neivel, men tallene sier sitt. Antar du ikke har tilgang til dette og kan derfor ikke uttale deg på generelt grunnlag. Hvis barnet har hatt mer enn vanlig samvær fra før så er sjansen større for at far forsetter med dette. Det finnes unntak, men systemet er lagt opp slik. Ikke en endelig fasit, men som sagt lagt opp til. 

Skrevet

jeg er redd for at den sakkyndige vil si ja til overnatting så tidligt for jeg blir presset til det fleste og dette går utover barnet. Den psyke helsen kan gå utover omsorgen barnet får hos far. Så jeg stoler ikke på den sakkyndiges vurdering av saken, i møtet var det far og hans advokat som tok over med og bestemme legge til samvær som jeg følte meg presset til og si ja..

• Liker 1
Skrevet

for i mange saker kommer den sakkyndige me konklusjoner feks, at det beste for barnet er og ha fast bosted hos far osv.. Noe som virker trolig skremmende etter at far til barnet har vært så lite interessert og alt jeg må ha gått gjennom uten noe som helst støtte fra han eller familien.. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er redd for at den sakkyndige vil si ja til overnatting så tidligt for jeg blir presset til det fleste og dette går utover barnet. Den psyke helsen kan gå utover omsorgen barnet får hos far. Så jeg stoler ikke på den sakkyndiges vurdering av saken, i møtet var det far og hans advokat som tok over med og bestemme legge til samvær som jeg følte meg presset til og si ja..

Hvor gammelt er barnet? 

Og ga din advokat etter også? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? 

Og ga din advokat etter også? 

mitt barn er 1,3 år. Han var ganske med på det.. som jeg ble mer nervøs av, men han er selvfølgelig ikke med på 50%

Skrevet

for i mange saker kommer den sakkyndige me konklusjoner feks, at det beste for barnet er og ha fast bosted hos far osv.. Noe som virker trolig skremmende etter at far til barnet har vært så lite interessert og alt jeg må ha gått gjennom uten noe som helst støtte fra han eller familien.. 

Hvis far har vært fraværende så vil ikke retten dømme bosted hos far. Enkelt og greit. Da må de i såfall tvile veldig mye på din omsorgsevne og være godt dokumentert 

Skrevet

Veldig fornøyd med sakkyndige. Hun var meget profesjonell, og ga hele tiden klart uttrykk for at barnas beste var et eneste hun hadde fokus på. 

Anonymkode: 8efe6...e82

Skrevet

mitt barn er 1,3 år. Han var ganske med på det.. som jeg ble mer nervøs av, men han er selvfølgelig ikke med på 50%

Hvor mange netter var det snakk om? Vet flere som har 1 natt pr. År. Altså 3 år blir 3 netter. 

Og hvor godt dokumenter er det at far ikke er i stand til å ha barnet på overnatting? 

Du kan evt. Ta kontakt med barnevernet mtp. Hjelpetiltak 

Skrevet

Hvis far har vært fraværende så vil ikke retten dømme bosted hos far. Enkelt og greit. Da må de i såfall tvile veldig mye på din omsorgsevne og være godt dokumentert 

barnevernet har selv sagt at de ikke anbefaler at far får omsorg for barnet pga psyke problemer men man vet aldri 

• Liker 1
Skrevet

barnevernet har selv sagt at de ikke anbefaler at far får omsorg for barnet pga psyke problemer men man vet aldri 

Da bruker du de som vitner evt. I retten. Men her de ikke tilbudt hjelpetiltak? Veiledning ect.? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange netter var det snakk om? Vet flere som har 1 natt pr. År. Altså 3 år blir 3 netter. 

Og hvor godt dokumenter er det at far ikke er i stand til å ha barnet på overnatting? 

Du kan evt. Ta kontakt med barnevernet mtp. Hjelpetiltak 

far har hatt samvær med tilsyn, men sakkyndige mente at det ikke var grunn for å ha dette mer.. og far har snakket. ed henne før møtet der han sa at det var 90% sjanse for at det ikke blir samvær uten tilsyn.. og den sakkyndige var der. Det er snakk om og prøve overnatting vis den sakkyndige mener det går greit.. men dette har ikke noe med omsorgen og gjøre tror jeg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bruker du de som vitner evt. I retten. Men her de ikke tilbudt hjelpetiltak? Veiledning ect.? 

men de bytter saksbehandler i bv ofte..så de sier forskjellige ting.. de meiner at det er viktig far har samvær men ikke omsorg. Hva mener de med omsorg?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

far har hatt samvær med tilsyn, men sakkyndige mente at det ikke var grunn for å ha dette mer.. og far har snakket. ed henne før møtet der han sa at det var 90% sjanse for at det ikke blir samvær uten tilsyn.. og den sakkyndige var der. Det er snakk om og prøve overnatting vis den sakkyndige mener det går greit.. men dette har ikke noe med omsorgen og gjøre tror jeg.

Selvfølgelig har overnatting med omsorg å gjøre. Hvis barnevernet fraråder dette så spiller det en veldig stor rolle. Det er stor forskjell på samvær i x antall timer og ett helt døgn hvis det er snakk om omsorgssvikt hos far. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men de bytter saksbehandler i bv ofte..så de sier forskjellige ting.. de meiner at det er viktig far har samvær men ikke omsorg. Hva mener de med omsorg?

Har far foreldreansvar? 

Du har hovedomsorgen, men så lenge barnet er hos far og har samvær så har han omsorg for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...