Gå til innhold

Farge til barnerom


Prelunia

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg skal male barnerommet ( gutt) ønsker en rolig /dus farge,  men samtidig en farge som passer til barn ( altså ikke hvit, gråtoner eller beige).

Jeg har malt andre rom i huset i ulike blåfarger som linblå,  st.pauls blue og deco blue. Samboeren min mener det blir overkill med enda et blått rom, så det er også utelukket. 

Noen som har noen forslag?  Gjerne med bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en fondvegg med farge til våre gutter da de var små: eplegrønn (frisk) hos en og til den andre gul ( ikke like knæsj 😉). Litt farge i hverdagen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thomasine skrev:

Vi hadde en fondvegg med farge til våre gutter da de var små: eplegrønn (frisk) hos en og til den andre gul ( ikke like knæsj 😉). Litt farge i hverdagen!

Hvilken farge hadde du på de andre veggene? Hvite ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat malt tender green på barnerommet, en dus og fin grønnfarge som passer til det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fargen Laurbær på rommet til barna. En varm og dus grønnfarge. 😊

Anonymkode: cbd4b...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes barnerom skal se ut som barnerom. Så jeg anbefaler å lage geometriske figurer, stjerner, fjell, skog, få opp lerret/gråpapirrull på veggen eller tapetsere med jungel eller dyr eller noe annet festlig. Det er uansett ikke voldsom innsats som skal til med å oppgradere vegger fra småbarn til barn når det når siste del av barneskole (og da er det også gammelt nok til å bidra).

Om barnet behøver få estetiske forstyrrelser for å sove så er himmelsengen et fint knep. Trekk for - nyt ro og privatliv.

Fargepalett til en pjokk: oker, grått og skog (altså hele paletten med naturlig grønt). For inspo: bruk Pinterest og søk på barnerom. Gå for en av de sprekere.

Anonymkode: a07e7...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2020 at 7:25 PM, Prelunia said:

Hei ! Jeg skal male barnerommet ( gutt) ønsker en rolig /dus farge,  men samtidig en farge som passer til barn ( altså ikke hvit, gråtoner eller beige).

Jeg har malt andre rom i huset i ulike blåfarger som linblå,  st.pauls blue og deco blue. Samboeren min mener det blir overkill med enda et blått rom, så det er også utelukket. 

Noen som har noen forslag?  Gjerne med bilder :)

Ja overkill. Prøv en blågrønn:
Jotul Evening Green

Jotul Free Spirit

Farrow & Ball De Nimes

 

Eller grå feks

Farrow & Ball Moles Breath

 

Anonymkode: 3083f...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite med en tapetvegg har vi her. Det er lett å forandre etterhvert som han vokser. 

Anonymkode: bfa9a...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja overkill. Prøv en blågrønn:
Jotul Evening Green

Jotul Free Spirit

Farrow & Ball De Nimes

 

Eller grå feks

Farrow & Ball Moles Breath

 

Anonymkode: 3083f...c80

Evening green var nydelig, da ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Applehead skrev:

Begge guttene mine har fargen Balanse på rommene sine. Fin, rolig farge som passer bra til soverom. 

Den var veldig fin. Tror det står mellom evening Green og balanse.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det til en baby ville jeg valgt noe rolig til rommet det skal soves i. Er det et eldre barn ville jeg vurdert en tapet med litt figurer på, på en vegg. Jeg elsket å spinne historier til figurene på veggen før jeg sovnet, da jeg var barn.

Anonymkode: 30983...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Jotun Sjøsmaragd på barnerommet. Veldig fin!

Anonymkode: a9911...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det til en baby ville jeg valgt noe rolig til rommet det skal soves i. Er det et eldre barn ville jeg vurdert en tapet med litt figurer på, på en vegg. Jeg elsket å spinne historier til figurene på veggen før jeg sovnet, da jeg var barn.

Anonymkode: 30983...5f3

Er baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...