Gå til innhold

Boikotter du Hugo Boss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/27/2020 at 4:52 PM, Honey Dew said:

De trengte ikke være rasister selv om de sydde uniformene til nazistene.

Sverige leverte jernmalm til nazityrskland. Kanskje vi skal boikotte Sverige også?

https://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_Boss_(fashion_designer)

Quote

Hugo Ferdinand Boss (8 July 1885 – 9 August 1948) was a German fashion designer and businessman. He was the founder of the clothing company Hugo Boss AG. He was an active member of the Nazi Party as early as 1931 and remained loyal to the Nazi German ideology throughout the duration of the party's existence.

 

Anonymkode: b9f11...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hugo Ferdinand Boss (8 July 1885 – 9 August 1948) was a German fashion designer and businessman. He was the founder of the clothing company Hugo Boss AG. He was an active member of the Nazi Party as early as 1931 and remained loyal to the Nazi German ideology throughout the duration of the party's existence.

Forferdelig - men skal man granske hva grunnleggeren av alle verdens store, internasjonale merker gjorde og tenkte før? Hugo Boss i dag er ikke et nazimerke, det vil ikke være noe poeng i å boikotte dagens Hugo Boss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2020 at 5:52 PM, Honey Dew said:

De trengte ikke være rasister selv om de sydde uniformene til nazistene.

Sverige leverte jernmalm til nazityrskland. Kanskje vi skal boikotte Sverige også?

Er Sverige en forretning?

Anonymkode: ae7bb...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til bakgrunnshistorie som TS nevnte, men siden klærne ikke er min stil og smak, har jeg aldri vurdert å boikotte dem.

Hvis jeg skulle ha boikottet dem, måtte det i så fall være parfymer og andre duftprodukter. Jeg har bruker ingen Boss-produkter selv, men har gitt det i gave. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør. Støtter ikke nazi-designere. De lagde tross alt uniformene til tyskerne under 2.verdenskrig. De burde skamme seg. 

Anonymkode: aa4d2...707

Tror det er noen andre som styrer det nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg boikotter de som fortsatt driver med krigshandlinger, ikke 80 år gamle ting.

Elsker Hugo Boss. Herre, dame og barn. 

Burberry laget også uniformer brukt i 1. verdenskrig, og til Roald Amundsen i det han var første polfarer til sydpolen.  Nå er de hofflevrandør for Det Britiske Hoff.

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotter (eller lar være) å kjøpe Hugo boss. Men bare på grunn av prisen. Du får klær av akkurat samme kvalitet til en brøkdel av prisen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Morpheus said:

Boikotter (eller lar være) å kjøpe Hugo boss. Men bare på grunn av prisen. Du får klær av akkurat samme kvalitet til en brøkdel av prisen. 

 

Ikke nødvendigvis. Deres toppmerke "Hugo Boss" er et hakk over. Det samme gjelde Zenga - du får bedre qvalitet.

Men uansett er det helt innafor å boikotte om man synes at firmaet har ikke tatt et ordentlig oppgjør med det de gjørde tidligere. Du er kunden og der er din vurdering som gjelder. 

Anonymkode: ae7bb...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kritisere andre som tar standpunkt og som har prinsipper som de vil følge etter? Er det galt? Det spiller da vel ingen rolle om dette skjedde for lenge siden, det er ikke alle som ønsker å støtte et varemerke med en frynsete historie. Jeg har ei venninne som har en trist familiehistorie når det gjelder dette, og jeg hadde hatt full forståelse hvis hun hadde boikottet merket. Vurderer egentlig å gjøre det samme etter å ha fått denne informasjonen, så takk, TS. 

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Wednesday Addams skrev:

Forferdelig - men skal man granske hva grunnleggeren av alle verdens store, internasjonale merker gjorde og tenkte før? Hugo Boss i dag er ikke et nazimerke, det vil ikke være noe poeng i å boikotte dagens Hugo Boss.

Ehm, dette merket er grunnlagt av en nazist - det er da grunn nok til å boikotte, finnes maaaange andre merker som ikke har en slik grunnlegger, så jeg boikotter. 

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig på dette, ville noen av dere - som ikke kunne tenke seg å boikotte HB - boikottet et annet merke, som er grunnlagt av en islamist?

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kritisere andre som tar standpunkt og som har prinsipper som de vil følge etter? Er det galt? Det spiller da vel ingen rolle om dette skjedde for lenge siden, det er ikke alle som ønsker å støtte et varemerke med en frynsete historie. Jeg har ei venninne som har en trist familiehistorie når det gjelder dette, og jeg hadde hatt full forståelse hvis hun hadde boikottet merket. Vurderer egentlig å gjøre det samme etter å ha fått denne informasjonen, så takk, TS. 

Anonymkode: f1218...f01

Det blir jeg det samme som å straffe dagens tyskere for det forfedrene deres gjorde under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig på dette, ville noen av dere - som ikke kunne tenke seg å boikotte HB - boikottet et annet merke, som er grunnlagt av en islamist?

Anonymkode: f1218...f01

Nei, det ville jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det blir jeg det samme som å straffe dagens tyskere for det forfedrene deres gjorde under andre verdenskrig.

Det er ikke å «straffe», men å ta et standpunkt og stå opp for den man tror på. Jeg ønsker hvertfall ikke å støtte en klesprodusent hvor grunnleggeren var en nazist som støttet nazi-Tyskland. Det var mange som holdt seg nøytrale (til og med det er feil, men det er noe helt annet å ha STØTTET nazistene). Jeg ville heller aldri støttet en butikk hvor grunnleggeren var islamist og som støttet IS. Jeg har prinsipper i livet. 

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig på dette, ville noen av dere - som ikke kunne tenke seg å boikotte HB - boikottet et annet merke, som er grunnlagt av en islamist?

Anonymkode: f1218...f01

Ja kanskje, hvis det var en aktiv islamist som levde idag og gjorde handlinger jeg ikke støttet. Hadde det blitt grunnlagt av en islamist som har vært død i nesten 100 år og merket hadde sluttet å assosiere seg med sånt hadde jeg ikke hatt et problem. 

Prøver å unngå bedrifter som har gjort uetiske ting (som f. eks Nestle), men det er vanskelig og holde seg oppdatert på alt.

Anonymkode: 505d5...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje, hvis det var en aktiv islamist som levde idag og gjorde handlinger jeg ikke støttet. Hadde det blitt grunnlagt av en islamist som har vært død i nesten 100 år og merket hadde sluttet å assosiere seg med sånt hadde jeg ikke hatt et problem. 

Prøver å unngå bedrifter som har gjort uetiske ting (som f. eks Nestle), men det er vanskelig og holde seg oppdatert på alt.

Anonymkode: 505d5...349

Det skjedde utrolig groteske, umenneskelige ting under andre verdenskrig. Dette ble utført av nazistene, og jeg kan på ingen måte forstå at noen støttet og forsvarte disse handlingene, derfor er det helt uaktuelt, også i dag, å støtte en produsent som har en slik historie. Når det finnes andre gode alternativer, er det et enkelt valg for meg. 

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skjedde utrolig groteske, umenneskelige ting under andre verdenskrig. Dette ble utført av nazistene, og jeg kan på ingen måte forstå at noen støttet og forsvarte disse handlingene, derfor er det helt uaktuelt, også i dag, å støtte en produsent som har en slik historie. Når det finnes andre gode alternativer, er det et enkelt valg for meg. 

Anonymkode: f1218...f01

Ikke kun «nazistene». Også «vanlige» folk og bedrifter. Men å lage propaganda drakt til nazistene er lagt over strekken. 
 

Hadde noen tegnet og laget propaganda uniform til Breivik eller Osama Bin Laden i nåtid hadde bedriften blitt lagt ned av myndighetene og både eiere, ledere og ansatte sendte direkte til fengsel eller Guantanamo. 
 

Finnns ingen unnskyldning til Hugo Boss. 

Anonymkode: ae7bb...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kun «nazistene». Også «vanlige» folk og bedrifter. Men å lage propaganda drakt til nazistene er lagt over strekken. 
 

Hadde noen tegnet og laget propaganda uniform til Breivik eller Osama Bin Laden i nåtid hadde bedriften blitt lagt ned av myndighetene og både eiere, ledere og ansatte sendte direkte til fengsel eller Guantanamo. 
 

Finnns ingen unnskyldning til Hugo Boss. 

Anonymkode: ae7bb...d32

Sant, og jeg er helt enig, at noen "forsvarer" Hugo Boss på grunn av at dette skjedde så lenge siden, er ganske utrolig og forteller bare hvor kortsiktig folk tenker. Historien til denne bedriften er såpass ekkel, at det ville gitt meg vond smak i munnen å handle hos de. 

Anonymkode: f1218...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan å bare handle Hugo Boss, nettopp pga hva de gjorde før og under krigen

Anonymkode: fb222...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...