Gå til innhold

Sele til hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tips til sele til hund i vekst? Snart 8 måneder gammel frøken som vokser i rykk og napp. Har nettopp blitt klipt helt ned, og plutselig passer ingen av selene spesielt godt lengre. En er altfor stor og en er litt i minste laget. 😛

Har en Comfort Walk Pro fra DOG Copenhagen, og den er veldig ålreit. Bruker denne nå som nød-sele frem til vi får tak i en ny. Litt trang, men det går bra for noen dager. Har også en Non-Stop Dogwear Line Harness som dessverre ikke funker så godt for henne.

Non-Stop-selen har kobbelfeste lang bak, noe som gir henne full kraft om hun trekker mot noe. Det er mye kraft i den lille kroppen, og jeg sliter da med å holde henne igjen. DOG Copenhagen-selen har kobbelfeste mer mot midten av selen, og det fungerer supert. Turer der hun er litt vimsete er mye mer behagelig med den selen. Er redd størrelsen større enn den hun har dessverre blir for stor. Hun er ganske lang og høy, men ikke så bred. Spesielt ikke over skuldrene og brystet.

Siden dette er KG og enkelte har en tendens til å komme med andre innspill enn det man spør etter: Hun kan gå pent, men er som sagt veldig ung, og alderen medfører at hun plutselig mister hodet sitt litt enkelte dager. ;) 

Anonymkode: d1634...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på ruffwear sine evt manmat? Nå vet jeg ikke hvilken rase det er snakk om, men de har noen som er litt kortere i ryggen som passer fint til min samojed (som er mer stutt i kroppen og ikke så lang).

Anonymkode: 5fede...9d4

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett på ruffwear sine evt manmat? Nå vet jeg ikke hvilken rase det er snakk om, men de har noen som er litt kortere i ryggen som passer fint til min samojed (som er mer stutt i kroppen og ikke så lang).

Anonymkode: 5fede...9d4

Nei, det har jeg ikke. Skal sjekke dem ut. Takk! :) 

Hun er blanding av storpuddel, labrador og golden retriever, men kroppen minner mer om storpuddel enn de andre rasene. Hadde jeg møtt henne som en fremmed, hadde jeg tippet på at hun var en storpuddel med rar pels.

Anonymkode: d1634...7ec

Skrevet

Vi ble anbefalt å kjøpe Hurtta Active til vår labrador, har ikke fått brukt den enda men vet det er veldig mange som er fornøyde med den! Absolutt overkommelig pris også! Ellers har jeg hørt mye bra om Curli sine, men de koster vel ca 900kr for den størrelsen vi hadde trengt :alice:Og siden vår også er valp tenkte vi å prøve den andre først og se om ikke den kan holde :) 

Anonymkode: 42bc8...0cb

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

Hva med haquihana? Hvis det skrives sånn😜 de kan stilles relativt mye på.☺️

Skrevet

Non stop dogwear🥳

Anonymkode: eab79...08a

Skrevet

Prøvd å bruke langline på tur? Da hunden vår trakk mye, gikk hun mye finere i langline, uten full lengde. Hun gikk fot også, men turene var mer behagelige for oss når vi heller justerte lengden på langline. 😊

Anonymkode: b75f3...d0a

Gjest LaptopPute
Skrevet

Jeg liker veldig godt selene fra Ruffwear. De har flere ulike modeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...