AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Hei. Ca en uke før mensen og noen ganger to uker før mensen får jeg enorm stor svart skygge over meg. Jeg begynner å tvile på alt og alle. Jeg får kviser, huden blir grov og vanskelig å sminke og alt blir opplåst. Men det er overkommelig. Det Som er vanskelig er følelsen av depresjon og usikkerhet. Det er nesten så jeg har lyst til å dulle kjæresten og flytte ut av huset. Jeg krangle og blir nesten ugjenkjennelig. Jeg gråter lett og blir fort sint. Dette er uten tvil pms og den ødelegger livet mitt. Den ble også betraktelig verre da jeg fylte 30. Min kjæreste som er verdens beste får gjennomgå. Det er uaktuelt å la dette fortsette, men jeg trenger hjelp. Har noen noe tips eller erfaringer å dele med meg? Anonymkode: 925ea...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Slk på: progestron krem Kan kansje hjelpe. Prøv også å tren mye og gjør ting som gjør deg glad. Endrofiner. Tenk at du må være klar over at du blir sånn og gjør tiltak. Hold deg unna kjæresten litt når det er værst. Da går det ikke ut over han. Fortell han om dette. Kjenner meg igjen, ikke noe gøy... Verre med årene ja.. Anonymkode: 03cef...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Har selv hatt pms helvete rundt eggløsning, kjenner ikke meg selv igjen.. blir tung og deppa og livet er vondt. begynte på p piller for 3 mnd siden for å slippe pms. Nå har jeg det tipp topp!! Sexlysten er litt redusert, men det er bedre enn å havne i svart hver mnd. begynn på pillen så får du det bra hele syklusen Anonymkode: 10937...399 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Ca en uke før mensen og noen ganger to uker før mensen får jeg enorm stor svart skygge over meg. Jeg begynner å tvile på alt og alle. Jeg får kviser, huden blir grov og vanskelig å sminke og alt blir opplåst. Men det er overkommelig. Det Som er vanskelig er følelsen av depresjon og usikkerhet. Det er nesten så jeg har lyst til å dulle kjæresten og flytte ut av huset. Jeg krangle og blir nesten ugjenkjennelig. Jeg gråter lett og blir fort sint. Dette er uten tvil pms og den ødelegger livet mitt. Den ble også betraktelig verre da jeg fylte 30. Min kjæreste som er verdens beste får gjennomgå. Det er uaktuelt å la dette fortsette, men jeg trenger hjelp. Har noen noe tips eller erfaringer å dele med meg? Anonymkode: 925ea...d9b Dette kalles PMDD!!! Søk på det. Det er grupper på Instagram. Facebook. Stakkars deg. Jeg har det selv. Det er helt grusomt. Det inntreffer ca rundt eggløsning og «forsvinner» når mensen kommer.... noen mener det er kroppens reaksjon på eggløsning. Uansett søk på pmdd. Det er såpass alvorlig at det finnes egne støttegrupper. Anonymkode: ca322...296 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Kontakt fastlegen din! Ta ansvar selv. Anonymkode: 2b4a6...380 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har selv hatt pms helvete rundt eggløsning, kjenner ikke meg selv igjen.. blir tung og deppa og livet er vondt. begynte på p piller for 3 mnd siden for å slippe pms. Nå har jeg det tipp topp!! Sexlysten er litt redusert, men det er bedre enn å havne i svart hver mnd. begynn på pillen så får du det bra hele syklusen Anonymkode: 10937...399 Jeg fikk p-piller av legen og da gikk jeg faktisk opp i vekt i full fart og ble ekstremt deprimert. Kvisene overtok hele ansiktet mitt og jeg blødde i fire måneder uten stopp. Har ellers lurt på om jeg skal prøve nattlysolje. P-piller jeg gir meg for mange plager Anonymkode: 925ea...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk p-piller av legen og da gikk jeg faktisk opp i vekt i full fart og ble ekstremt deprimert. Kvisene overtok hele ansiktet mitt og jeg blødde i fire måneder uten stopp. Har ellers lurt på om jeg skal prøve nattlysolje. P-piller jeg gir meg for mange plager Anonymkode: 925ea...d9b Prøv heller hormonspiral. Den virker lokalt fysisk, men roer ned PMS. Jeg ble rådet av legen min til å la den sitte til jeg var flere år ut i overgangsalder fordi den hjelper på PMS-humør. Anonymkode: 12050...777
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå