Gå til innhold

Cyste på eggstokk?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Først av alt må jeg bare si at jeg har bestilt legetime og skal til legen om noen dager. 

Vil bare høre om det er noen har har hatt cyste på en eggstokk og kjenner seg igjen i mine symptomer? Evt om noen har hatt lignende symptomer, hva feilet det deg da? 
Mine symptomer er følgende 

• Smerter i venstre eggstokk før, under og etter mens og kan komme når som helst ellers. Smertene stråler ned mot lysken
  • Utrolig uregelmessig mens, går ikke på prevensjon med hormoner (kobberspiral)
  • Mye utflod hele tiden
  • Halsbrann og kvalme i minst 1 år. 
  • Siste tiden har jeg hatt veldig "slapp" blære, rekker nesten ikke do
  • Av og til smerter under samleie, ikke hver gang

Som sagt har jeg bestilt legetime, så jeg vil komme til å få dette undersøkt, så ikke vits å be meg om å dra til lege 😉

Endret av Msjohansen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er bra du drar til lege jeg og be om henvisning til gynekolog hvis ikke legen kan ta ultralyd!

Ellers har jeg selv en cyste på eggstokken, men da det som skal være en ufarlig vanncyste, og jeg har faktisk ingen symptomer (ble oppdaget på ultralyd og blir også fulgt opp av gynekolog for å se om den forsvinner eller må opereres).

Anonymkode: 42a6d...07d

Skrevet

Når jeg har hatt cyster på eggstokkene, vanncyster. Så har symptomene vært noe smerter i eggstokkområdet og uregelmessig menstruasjon. Men når de sprakk, det var vondt!

Er heldigvis lenge siden nå.

Anonymkode: 3cd37...515

Skrevet
4 timer siden, Msjohansen skrev:

Først av alt må jeg bare si at jeg har bestilt legetime og skal til legen om noen dager. 

Vil bare høre om det er noen har har hatt cyste på en eggstokk og kjenner seg igjen i mine symptomer? Evt om noen har hatt lignende symptomer, hva feilet det deg da? 
Mine symptomer er følgende 

• Smerter i venstre eggstokk før, under og etter mens og kan komme når som helst ellers. Smertene stråler ned mot lysken
  • Utrolig uregelmessig mens, går ikke på prevensjon med hormoner (kobberspiral)
  • Mye utflod hele tiden
  • Halsbrann og kvalme i minst 1 år. 
  • Siste tiden har jeg hatt veldig "slapp" blære, rekker nesten ikke do
  • Av og til smerter under samleie, ikke hver gang

Som sagt har jeg bestilt legetime, så jeg vil komme til å få dette undersøkt, så ikke vits å be meg om å dra til lege 😉

Høres ikke ut som cyste men at du har irritasjon i magesekken siden har halsbrann. Jeg har hatt cyste og blitt operert for det, men det var ikke vanncyste men blodfylt cyste. Hos meg starta det med skikkelige smerter i underlivet, lå av og til i fosterstilling. Fikk beskjed senere at dette var pga den vokste. Det er vanlig og ha vondt undereggløsning og under mensen. Vanncyster er vanlig og når de sprekker er det vondt. Men det er jo greit å få det sjekket ut om det er cyste. Min cyste var så stor at livmoren var presset over på den andre siden i underlivet derfor gjorde det vondt. Ble operert rimelig fort. 

Anonymkode: cd940...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...