Gå til innhold

Zalando er utspekulerte!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Sannheter er subjektive, fakta er objektive. 

Utdyp gjerne den uttalelsen.
Er ingen fakta sanne? Er ingen sannheter objektive?

Anonymkode: 7a7f7...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne den uttalelsen.
Er ingen fakta sanne? Er ingen sannheter objektive?

Anonymkode: 7a7f7...adf

Den var litt på kanten.

Men fakta baserer seg på vitenskap.

Sannheter trenger nødvendigvis ikke å basere seg på vitenskap

"Subjective truth is not confirmed by science & depends on one's opinion or belief & may be true or false, whereas objective truth is confirmed by science & universally accepted."

Objective truth vil være fakta:

"Most people only count statements proven by observation as facts. Any other statement is written off as opinion. By implication, only science has facts."

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt irriterer meg også!

i november var jeg ute for å handle julegaver. Fant en sikkelig kul jakke som jeg tenkte var en fin side-gave til kjæresten, den var nedsatt fra 1499kr til 1199kr. Kjøpte den og var fornøyd. Neste dag ser jeg at den er satt ned ytterligere til 799! 
dro rett hjem om hentet jakken, tok den med til butikken og «krevde» mellomlegget 😅 prislappen og alt var jo på.. 

Anonymkode: 4e661...f59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men da fratar de kundene en rettighet. Glad jeg aldri har handlet hos dem, og bare kikket. Takk Ts ;) 

Anonymkode: 4c96f...536

Hvilken rettighet er det fratar?

Anonymkode: 7939f...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando er ikke bare utspekulerte. Dersom dette er tilfellet bedriver de ulovlig virksomhet. Hvorfor er det bare én annen i svarene her som vektlegger dette? Vet dere det ikke? Det er fullstendig irrelevant om varen koster 10 kr eller 10.000. Jeg hadde meldt det inn til Forbrukertilsynet. Det er et dårlig alternativ å sitte apatisk å se på. 

Anonymkode: bc124...e10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi enige. Av hvor mye tingen betyr for deg, kombinert med pris.

Om prisen er før salg, etter salg, flott stylet, med en ekstra gave... er irrelevant. Da vil man bli lurt igjen og igjen.

Se på tingen, se på prisen, og ikke alt mulig "bling og glitter". Og ta et valg ut i fra det. 

Anonymkode: 0668a...554

Har du virkelig så tungt for det?

Varen har opprinnelig en ordinær pris kr 500 og man velger å ikke kjøpe den av grunn a eller b. Så går det et par dager og nå er prisen 600. Man velger fortsatt ikke å kjøpe den. Så går det nye dager og nå: VOILA den er på salg til kr 500 - det er til og med EKSTRA NEDSATT PRIS. Spørsmålet er ikke om TS har råd til den, om hun eller han synes varen er verdt prisen. Spørsmålet er om det er lov å markedsføre på den måten og det helt klinkende klare svaret er NEI - helt uavhengig av om du mener personer som kjøper ting på salg er duster eller ikke. Det er ulovlig og mange kjedebutikker har fått så bøtene flagret for dette.

Hvis du har lyst å diskutere om personer som kjøper ting på salg er duster kan du opprette din egen tråd. Denne handler ikke om det men om villedende markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Har du virkelig så tungt for det?

Varen har opprinnelig en ordinær pris kr 500 og man velger å ikke kjøpe den av grunn a eller b. Så går det et par dager og nå er prisen 600. Man velger fortsatt ikke å kjøpe den. Så går det nye dager og nå: VOILA den er på salg til kr 500 - det er til og med EKSTRA NEDSATT PRIS. Spørsmålet er ikke om TS har råd til den, om hun eller han synes varen er verdt prisen. Spørsmålet er om det er lov å markedsføre på den måten og det helt klinkende klare svaret er NEI - helt uavhengig av om du mener personer som kjøper ting på salg er duster eller ikke. Det er ulovlig og mange kjedebutikker har fått så bøtene flagret for dette.

Hvis du har lyst å diskutere om personer som kjøper ting på salg er duster kan du opprette din egen tråd. Denne handler ikke om det men om villedende markedsføring.

Hvorfor innlede med hersketeknikker? Det er lov å ha ulike meninger. 

Jeg forstår at enkle mennesker har behov for at slikt er regulert. 

For min del er det så enkelt som: 400 kroner - ikke verdt det. 400 etter 15% rabatt - fortsatt ikke verdt det. 

Anonymkode: 0668a...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig sleipt, jeg har også mottatt helt feil plagg av zalando så jeg kjøper ikke derfra mer 

Anonymkode: 90f76...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor innlede med hersketeknikker? Det er lov å ha ulike meninger. 

Jeg forstår at enkle mennesker har behov for at slikt er regulert. 

For min del er det så enkelt som: 400 kroner - ikke verdt det. 400 etter 15% rabatt - fortsatt ikke verdt det. 

Anonymkode: 0668a...554

Men nå er det ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer om Zalando har lov å gjøre dette. Det har de ikke. At du mener at det er "enkle mennesker" som har behov for regler mot svindel får stå for din egen regning. Det er sikkert verdt en egen tråd det også. Slutt å avspore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor innlede med hersketeknikker? Det er lov å ha ulike meninger. 

Jeg forstår at enkle mennesker har behov for at slikt er regulert. 

For min del er det så enkelt som: 400 kroner - ikke verdt det. 400 etter 15% rabatt - fortsatt ikke verdt det. 

Anonymkode: 0668a...554

...for å betegne folk som «enkle» gjentatte ganger er ikke hersketeknikk? 😏

Anonymkode: d66a2...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...for å betegne folk som «enkle» gjentatte ganger er ikke hersketeknikk? 😏

Anonymkode: d66a2...1a8

Og blunke-emoji er? ;) 

Anonymkode: 0668a...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og blunke-emoji er? ;) 

Anonymkode: 0668a...554

Hvis du ser nøye, så brukte jeg ikke det. Den emojien bruker jeg aldri. 

Anonymkode: d66a2...1a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zalando har sluttet å sende meg epost om disse rabattkodene (i tillegg til å ha fjernet muligheten for betaling med faktura eller kortbetaling, slik at kun forhåndsbetaling via nettbanken er mulig). Det er også litt utspekulert 😜

Jeg har fulgt ganske tett med på enkelte merker/varer hos zalando i noen år og kan bekrefte at det er MYE triksing med priser opp og ned. Det lønner seg å følge med hvis man vil ha så bra priser søm mulig! 

Anonymkode: 75728...dbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med at det ikke følger med returlapp når man bestiller noe? Man må "lage" den selv og printe den ut. De tar det visst for gitt at alle har en printer, jeg har ikke det.

Hvor vanskelig kan det være å sende  med en returlapp?

Anonymkode: 6f9fd...f25

 

Man får valget om å skrive ut returlapp selv eller få den tilsendt i posten. Så vanskelig er det vell ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Hvorfor innlede med hersketeknikker? Det er lov å ha ulike meninger. 

Jeg forstår at enkle mennesker har behov for at slikt er regulert. 

For min del er det så enkelt som: 400 kroner - ikke verdt det. 400 etter 15% rabatt - fortsatt ikke verdt det. 

Anonymkode: 0668a...554

Wow - du sier at andre er "enkle", men svarene her avslører hvem som er den primitive. Selvinnsikt er en fin båt. 

Anonymkode: b2f24...35c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.1.2020 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med at det ikke følger med returlapp når man bestiller noe? Man må "lage" den selv og printe den ut. De tar det visst for gitt at alle har en printer, jeg har ikke det.

Hvor vanskelig kan det være å sende  med en returlapp?

Anonymkode: 6f9fd...f25

Jeez. Er det for mye å be om i 2020? At folk har tilgang på printer?! Enten så har du en på kontoret, hjemme eller en du kjenner. Får da være måte på hva man skal sutre om. Selv om du lever i fortiden så trenger du ikke å forvente at nettbutikker gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Herlighet skrev:

Jeez. Er det for mye å be om i 2020? At folk har tilgang på printer?! Enten så har du en på kontoret, hjemme eller en du kjenner. Får da være måte på hva man skal sutre om. Selv om du lever i fortiden så trenger du ikke å forvente at nettbutikker gjør det. 

Vet faktisk ikke om noen andre nettbutikker som har så tungvint system. Gjør du?

Anonymkode: d66a2...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet faktisk ikke om noen andre nettbutikker som har så tungvint system. Gjør du?

Anonymkode: d66a2...1a8

Jepp flere butikker som gjør sånn, enten at du må printe selv eller be dem sende deg returlapp

Anonymkode: 7939f...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noe på Zalando for et års tid siden, riktignok på zalando.dk, men..... Jeg betalte med Klarna og senere bankoverføring, i stedet for kort. La oss si beløpet ble 1719,20. Jeg betalte 1719. Fikk en purring fordi hadde betalt 20 øre for lite.

Purring og purregebyr for 20 øre synes jeg virket som en teit fleip, så jeg ringte kundeservice i den tro at de ville se det som en feil fra deres siden. Men neida, der traff jeg en som sa flere ganger med selvfølgelighet og ovenbærenhet i stemmen; "Når du mangler 20 øre, så har du ikke betalt hele beløpet. Du skal selvfølgelig betale hele beløpet, hvis ikke får du purring".


 

Anonymkode: 4d4e9...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...