AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Hei! Jeg har tidligere drukket cirka 1.5 liter med pepsi max daglig. Har nå bestemt meg for å slutte, og drakk mine siste slurker torsdagskveld. Sliter med enorm hodepine, og lurer på når dette avtar? Jeg har overraskende nok ikke "cravet" pepsimax-smaken enda, men kanskje dette kommer? Noen som har noen erfaringer å dele? I så fall - takk Anonymkode: 4d64f...3de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Er vel mangel på koffein som skaper hodepine, og hodepinen vil vel gi seg etter hvert. Har sånn selv, men da med kaffe. Anonymkode: fa8ba...1be 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Har ikke drukket pepsi max på et halvt år nå. Synes det er litt stusselig, men er samtidig glad for å slippe å måtte ha det. Har aldri drukket så mye som 1,5 l om dagen men kanskje to liter i uka. Anonymkode: 63454...7ee
Lill3My Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Hvis du har kutta ut 1,5 l pepsi max, har du da husket å drikke tilsvarende med annen væske/vann? Drikker du for lite er det veldig lett å få vondt i hodet 🙂 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Du må huske å drikke mer vann. Hodepinen kommer også av mangel på koffein og vil gå over. Er selv fullstendig avhengig av pepsi max, tørr ikke å tenke på hvor mye jeg kunne spart om jeg hadde kuttet brusen helt 🙈 men det er det som hindrer meg i å gå amok i skapene på kveldstid nå som jeg går ned i vekt, selv om det ikke nødvendigvis er så bra for tennene. Anonymkode: 4d5e9...3c8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 TS her. Føler jeg har drukket tilsvarende mye vann ja. Så får håpe det blir bedre om noen dager da Tror også jeg kommer til å synes dette er litt "stusselig", da jeg aldri har vært noe særlig godtemons og dette har vært min eneste "guilty pleasure". Vi får se hvordan dette blir! Ska bli deilig å slippe penger, stress med å handle og "savne det" på feks ferier eller perioder uten. Anonymkode: 4d64f...3de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Heier på deg. Var avhengig for 4-5 år siden selv, nå drikker jeg det nesten ikke. Anonymkode: 3db52...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Føler jeg har drukket tilsvarende mye vann ja. Så får håpe det blir bedre om noen dager da Tror også jeg kommer til å synes dette er litt "stusselig", da jeg aldri har vært noe særlig godtemons og dette har vært min eneste "guilty pleasure". Vi får se hvordan dette blir! Ska bli deilig å slippe penger, stress med å handle og "savne det" på feks ferier eller perioder uten. Anonymkode: 4d64f...3de Finnes jo en mellomting mellom å drikke 3 store flasker i uka og ingenting da 😛 kos deg med en liten flaske i helga med god samvittighet. Anonymkode: 4d5e9...3c8 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 Jeg tok noen Paracet når hodepinen stod på som verst. Etter 2 uker var hodepinen og cravings borte og alt annet smakte bedre. Anonymkode: 1abc8...69b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 Ja jo, men redd for å havne i fella igjen. Tror jeg er litt "alt eller ingenting"-person dessverre. Men godt poeng Anonymkode: 4d64f...3de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #11 Skrevet 26. januar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok noen Paracet når hodepinen stod på som verst. Etter 2 uker var hodepinen og cravings borte og alt annet smakte bedre. Anonymkode: 1abc8...69b ÅÅå godt å høre. Gleder meg. Hvor lenge har du holdt deg? Anonymkode: 4d64f...3de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #12 Skrevet 26. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: ÅÅå godt å høre. Gleder meg. Hvor lenge har du holdt deg? Anonymkode: 4d64f...3de Nå drikker jeg det av og til på lørdag, men velger like ofte f.eks fanta. Fant ut at det å heller velge en annen brus når jeg kjente jeg holdt på å sprekke hjalp. Da var det ofte nok med et glass og det er ikke avhengighetsskapende som pepsimax/cola zero. Og så kunne jeg gå videre uten Pepsi Max suget og uten å ha sprukket. Slutta i august i fjor etter en sommer der jeg drakk enormt! Og hadde drukket daglig i flere år. Var helt uten i 3 mnd og så har jeg drukket det sånn 5 ganger etter. Men ALDRI to dager på rad. I begynnelsen smakte vann ekkelt, nå er vann nydelig! Anonymkode: 1abc8...69b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #13 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå drikker jeg det av og til på lørdag, men velger like ofte f.eks fanta. Fant ut at det å heller velge en annen brus når jeg kjente jeg holdt på å sprekke hjalp. Da var det ofte nok med et glass og det er ikke avhengighetsskapende som pepsimax/cola zero. Og så kunne jeg gå videre uten Pepsi Max suget og uten å ha sprukket. Slutta i august i fjor etter en sommer der jeg drakk enormt! Og hadde drukket daglig i flere år. Var helt uten i 3 mnd og så har jeg drukket det sånn 5 ganger etter. Men ALDRI to dager på rad. I begynnelsen smakte vann ekkelt, nå er vann nydelig! Anonymkode: 1abc8...69b Dette gav meg masse håp. Gleder meg!! Takk for svar ❤️ Anonymkode: 4d64f...3de
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Jeg slutta for noen uker siden. Den grusomme hodepinen ga seg etter 3-4 dager😃 Stå på, dette klarer du! Anonymkode: 6f3a6...4a1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes jo en mellomting mellom å drikke 3 store flasker i uka og ingenting da 😛 kos deg med en liten flaske i helga med god samvittighet. Anonymkode: 4d5e9...3c8 Nei. Veien er kort for å begynne å kjøpe ei flaske her og ei flaske der, før du veit ordet av det er du på kjøret igjen. Er ikke problem hvis man holder seg til ei flaske, men mye brus er ikke bare dårlig for tenner, men for hele sjelettet. Anonymkode: 63454...7ee
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 Har du vurdert å erstatte det med noe annet? For eksempel en kopp te eller vann med kullsyre? Pepsi maxen har sikkert fylt mange behov du har, ikke bare fysisk avhengighet. Har sluttet med brus selv og for meg er vann med kullsyre og gjerne litt lime redningen når jeg holder på å sprekke. Anonymkode: ec5be...e75
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #17 Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert å erstatte det med noe annet? For eksempel en kopp te eller vann med kullsyre? Pepsi maxen har sikkert fylt mange behov du har, ikke bare fysisk avhengighet. Har sluttet med brus selv og for meg er vann med kullsyre og gjerne litt lime redningen når jeg holder på å sprekke. Anonymkode: ec5be...e75 Ja, jeg har drukket en del vann med kullsyre. Det hjulpet. Men i dag er faktisk hodepinen MYE bedre, så jeg ser ende på problemet 😄 Tror dette skal gå riktig så bra! Anonymkode: 4d64f...3de 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #18 Skrevet 27. januar 2020 Ifølge statistikken, nordmenn er Pepsi Max addicts. Anonymkode: 60f43...0ec
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #19 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ifølge statistikken, nordmenn er Pepsi Max addicts. Anonymkode: 60f43...0ec Det kan jeg skrive under på! Anonymkode: 4d64f...3de
Gjest Chroma Skrevet 27. januar 2020 #20 Skrevet 27. januar 2020 Jeg ønsker også å slutte. Har prøvd flere ganger, men sprekker hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå