Happycat Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Vi tenker på å reise til Kreta i månedsskifte juli/august. Har et barn på 2,5år. Noen erfaringer med varmen der nede på den tida? Tips?
Basementart Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Akkurat på den tiden er det veldig varmt der nede, vil absolutt anbefale og ha et hotell med aircondition slik at barnet ditt får sove godt om natten! Er ikke noe stas og dra på ferie om du har unger som ikke får sove pga varmen. Ellers tror jeg det kan gå fint så lenge du passer på at dere får i dere nok veske osv.. Er som regel en god sval vind der så varmen blir ikke så veldig merkbar men det er jo ikke sikkert at det alltid er sånn, da. Allikevel, vil anbefale Kreta eller Hellas generelt - topp reisemål og på de fleste stedene så er det ikke så voldsomt turistpreget som feks Mallorca eller lignende. Etter min mening da, er ikke sikkert alle er enige med meg 8)
Gjest reiseglad Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Er ikke Kreta turistifisert??? :o Er vel ikke helt enig i det, men det kan være fint der for det. Juli/august er den varmeste tida ved Middelhavet, noe som kan være ubehagelig for små barn. Vær forsiktig med sola for minstemann, bruk solhatt og sørg for å drikke MYE vann. Og bestill for all del hotell med aircondition - selv om det jo øker risiko for forkjølelse.
Klips Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Og sjekk at de har aircondition på hele døgnet :o Vi var på et hotell på Kreta der den bare funket noen timer sent på kvelden før den ble skrudd av igjen. :-? Det var i september 2003, med en fire måneder gammel baby. Da var det 40' der, men det gikk helt fint. vi lå i skyggen på stranden, da.
Gjest ... Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Jeg syns heller ikke Kreta er turistfiksert HVIS du skal sammenligne med plasser som feks Mallorca, men det kommer vel an på definisjon.
Gjest ... Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Jeg syns heller ikke Kreta er turistfiksert HVIS du skal sammenligne med plasser som feks Mallorca, men det kommer vel an på definisjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå