Gå til innhold

Trist verden, verdt å leve?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg mister mer og mer gnisten for livet. Det er bare noen få ting jeg ønsker å leve for, som hunden min, favorittmusikken, noe digg å spise og mine aller nærmeste selvfølgelig.. det er seriøst ingenting som virkelig fenger meg. Kan sitte i et rom fullt av folk og tenke at «dette suger.» Har heller ikke lyst til å jobbe. Er stadig inne på tanken om å bare avslutte livet, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det.  Prøver å tenke positivt og se for meg fremtiden med barn osv, men verden er jo så fæl at jeg ikke vil utsette nye mennesker for det. Er det unormalt å føle/tenke slik??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med mye av den samme tankegangen som deg TS. Synes det er svært lite her i verden som det er verdt å leve forfot min del.

Har du noen å prate med hvor du kan være ærlig om hvordan du føler det? En fastlege, psykolog eller en god venn/familiemedlem? Og er det noen spesiell grunn til at dette har oppstått? Har du hatt det sånn lenge?

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

Jeg merker at jeg mister mer og mer gnisten for livet. Det er bare noen få ting jeg ønsker å leve for, som hunden min, favorittmusikken, noe digg å spise og mine aller nærmeste selvfølgelig..

Kunne vært værre da...

-Ikke alle som har såpass...

-Du trur sikkert jeg driver med "Tomgangsprat"...

Da tar du feil ! 

Eneste grunn til att jeg ikke har sjekka ut er Søs. 

Spurte hu for en stund siden om hun kom til å tåle det. -Hun svarte: Vet ikke. ...

Ting henger sammen... Om hu tilta, -eller drepte seg, ville jo det muligens ødelagt livet til sønn hennes.

-Ikke noe "Pluss" hvertfall. ...

-Livet til gubben hennes og...

Livet er en rar "Dings"... -Vi får vel bare smake det, -mener jeg...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Skrevet

Hvorfor ikke leve for hunden, favorittmusikken, noe digg å spise og de aller nærmeste, da? Hvorfor må du ha mer? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Gran3 skrev:

Hvorfor ikke leve for hunden, favorittmusikken, noe digg å spise og de aller nærmeste, da? Hvorfor må du ha mer? 

Godt spørsmål. Man må jo jobbe, være sosial, osv også. Hadde det vært akseptert å grave seg ned inne så hadde jeg gjerne valgt det.

Skrevet

Jeg tenker det samme . Lever kun for å ikke såre min mor og søsken. Har vært gift i et år men merker at jeg ble mer deppa . Har alt liksom.  Har venner,  familie, ektemann og fast jobb men allikevel føler at jeg trives ikke her på jorda . Så masse mennesker som lider og har det vondt . Mange som blir drept i krig osv.  Noen velger å ikke se nyheter eller rundt seg og er super happy og tror live er sommerfugler . Skulle ønske at jeg kunne føle glede også. Jeg kuttet ut antidepressiva når jeg var 19 år . Er 31 nå. Blir bare dum og fjern av piller.  Har vært hos psykiater privat og spurte henne hvorfor kan jeg ikke føle glede . Hun sa at jeg har dystemi ( kronisk mild depresjon).

Jeg har da bare bestemt meg for å eksistere og hjelpe andre, da valgte jeg å jobbe som vekter. Det er det eneste som gir meg litt glede, å kunne hjelpe noen. 

Finn ut hva er det som kan gi deg litt glede kanskje? 

Skrevet
3 minutter siden, Dark angel skrev:

Jeg tenker det samme . Lever kun for å ikke såre min mor og søsken. Har vært gift i et år men merker at jeg ble mer deppa . Har alt liksom.  Har venner,  familie, ektemann og fast jobb men allikevel føler at jeg trives ikke her på jorda . Så masse mennesker som lider og har det vondt . Mange som blir drept i krig osv.  Noen velger å ikke se nyheter eller rundt seg og er super happy og tror live er sommerfugler . Skulle ønske at jeg kunne føle glede også. Jeg kuttet ut antidepressiva når jeg var 19 år . Er 31 nå. Blir bare dum og fjern av piller.  Har vært hos psykiater privat og spurte henne hvorfor kan jeg ikke føle glede . Hun sa at jeg har dystemi ( kronisk mild depresjon).

Jeg har da bare bestemt meg for å eksistere og hjelpe andre, da valgte jeg å jobbe som vekter. Det er det eneste som gir meg litt glede, å kunne hjelpe noen. 

Finn ut hva er det som kan gi deg litt glede kanskje? 

Bra svar. Hadde bare verden vært et bedre sted, hadde det vært så mye lettere å nyte livet. Men når jeg vet at folk sulter ihjel, dyr mishandles, det er terror.. og nå denne klimakrisen. Hvordan er det mulig å nyte livet egentlig, sette opp en fasade i hverdagen og late som ingenting er galt..

• Liker 1
Skrevet

Ja, livet kan være en stor skuffelse noen ganger. Du er ikke alene om din tankegang. Heldigvis finnes det mindfullness teknikker som gjør det ihvertfall noen Lunde litt lettere

Skrevet

Hvorfor ikke bare leve også se hva som skjer? Dø skal du jo en dag uansett, det kan være om 2 minutter, eller om 90 år. Det går fort uansett. Bare lev for din nermeste, hunden, musikken og maten da. 

Jeg ville også avslutte en periode. Jeg var dypt deprimert pga en livskrise og var 100% sikker på å ikke komme ovenpå igjen. Jeg forsøkte, men mislyktes 2 ganger. Men vet du hva? Det gikk over og nå ruller det og går som normalt igjen og jeg er glad. Jeg blir lei meg av å tenke på at jeg kanskje ikke kunne vært her lenger... huff. Får klump i magen og føler avsky over meg selv som kunne tenke i de baner. 

Jeg tror at hvis man "er noe" etter døden, så er man i nøyaktig det stadiet man var i da man døde. Enten blir man totalt borte, ellers så et man den samme gamle bare i en annen verden. Så prøv å få det bra før du velger å ta livet ditt. Og har du det bra, så vil du ikke gjøre det uansett. 

Enten så går det bra, ellers så går det faktisk over. 

Finn noe som gir deg glede. En hobby, et eller annet. Min har nå blitt det å spare penger av alle ting!! Det er gøy og jeg har gjort det til en sport for meg selv. Rydd og få orden på ting hjemme, mal, kjøp nye møbler.. inviter venner på noe gøy hjemme hos deg i helgene, dra ut, dra på konserter, ferier, jobb med noe du syns er givende. TREN, dra på sosiale ting, date!!, ta spa, fresh deg opp, ny frisyre, nye klær. Lev livet. 

• Liker 1
Skrevet

Så innmari trist å se at dere sliter med livet, livet er ikke enkelt og det er som regel skuffelser som gjør det. Skuffelser som dere selv ikke har skylden for, det er det jeg synes er mest urettferdig . Hvorfor er det ingen som "ser" dere?

Jeg ble selv bedratt av min kjæreste, vi hadde planer om barn, hus og alt det trygge familielivet gir. Men nei, slik ble det bare ikke, jeg ble så dårlig at jeg måtte slutte i jobben, drakk alkohol og festet konstant i 2 år, jeg fleipet med å avslutte flere ganger, men ingen forsto meg, da var jeg mer eller mindre død allerede.

Plutselig var det ei venninne som "så" meg, hun klemte og gav meg trøst, og hun var en veldig god lytter. Hun fikk meg til å begynne med "positiv-tenking". Hun vridde om på de negatoive tankene mine til noe positivt. Det var da jeg så at det ikke var min skyld, men skuffelsen fra hun som var utro sin feil...Hadde det ikke vært for venninna mi, har jeg nok ikke skrevet her til dere i nå... Det var nok etter denne episoden jeg ble mere positiv og full av omsorg for andre.

Måtte bare kommentere her, for jeg har ikke hjerte til å bare overse dere💛💛

• Liker 1
Skrevet (endret)

Æ`kke hypp på en liten båt jeg. -Hypp på en 48 Foter jeg... -:) ... -Leker ikke "Butikk" ... KJØR PÅ...  :5:

a.

Endret av Sliten&kjørt52
FunFacts. ... a.
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen 

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...