AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Del Skrevet 26. januar 2020 Min første bil og min første bilforsikring. Noen kom borti med mens jeg stod parkert, trodde ikke dette ble dekket av forsikringen fordi hvordan kan jeg bevise dette. Har nå hørt at det kan gå på forsikringen, men det er 2 måneder siden det skjedde og 2 måneder siden jeg fikk skaden takster.. har jeg fortsatt en sak? Anonymkode: a6ffb...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Del Skrevet 26. januar 2020 Ja, det er ikke foreldet.men da er det ingen motpart. Så da blir det egenandel og bonustap. Hva er skaden taksert til? Har du toppforsikring så kan du ha en bonusfribulk i året. Anonymkode: 8f8e0...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 26. januar 2020 #3 Del Skrevet 26. januar 2020 Hvilken type forsikring har du, ansvar, delkasko eller kasko? Så lenge du ikke har en motpart som dekker skaden så må du enten dekke dette selv eller har et vilkår i forsikringsavtalen som gir deg dekning for dette. Som regel må du opp i minst kasko, eller til og med høyere for å få det. Noen forsikringsselskap stiller og krav om et visst antall år uten skader. Så svaret her kan være ja, men du må altså sjekke med forsikringsselskapet. Og dette er nok ikke foreldet sådan, men du må forklare hvorfor du ikke tok dette opp med en gang det skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Del Skrevet 26. januar 2020 Har superforsikring. 2500 kroner mnd.. men det er jo skjedd mens jeg har stått parkert, hvordan taper jeg bonus på dette? Anonymkode: a6ffb...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Del Skrevet 26. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har superforsikring. 2500 kroner mnd.. men det er jo skjedd mens jeg har stått parkert, hvordan taper jeg bonus på dette? Anonymkode: a6ffb...fda Kommer an på om du har valgt et skikkelig selskap eller om du bare har gått for pris. DnB, Gjensidige og If dekker parkeringsskade uten bonustap blant annet. Vanligvis så går det av egen bonus fordi det er du som bruker forsikringen uten motpart. Anonymkode: 0eb45...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 26. januar 2020 #6 Del Skrevet 26. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har superforsikring. 2500 kroner mnd.. men det er jo skjedd mens jeg har stått parkert, hvordan taper jeg bonus på dette? Anonymkode: a6ffb...fda Du kan risikere å tape på det fordi du har ikke noen motpart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Del Skrevet 30. januar 2020 En person ødela døren min på ene siden samt riper langs hele bilen, det var hull i døren. Helt ny bil. Siden vi ikke fant ut hvem det var og kostnaden var høy ble det tatt på forsikringen, men jeg måtte ut med 4000 kr i egenandel, det kom på nesten 20 000 kr. Fikk da melding fra selskapet at hvis noe skjedde igjen mista jeg bonus. Jeg ringte da og snakka med de og fikk da beskjed så lenge jeg ikke kunne bevise at andre var skyld i dette så var det sånn reglene var. Det var sure penger på noe jeg ikke hadde gjort. 4 måneder etterpå fikk jeg steinsprut i frontruta, en lastebil mista stein av lasteplanen og den føyg rett i ruta mi. Heldigvis måtte jeg ikke betale for ny frontrute og det gikk heller ikke utover bonusen min. Anonymkode: 95c98...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå