Gå til innhold

Utdrikningslag damer vs menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at damer hisser seg opp av å bruke 800 kroner i ett utdrikningslag mens mannfolka gjerne bruker 5-8tusen uten problemer på guttetur/udl uten problem? 
 

Er damer gjerrig eller mannfolka dårlig med penger? 
 

Anonymkode: f68e6...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke en dame som ikke vil bruke 800 kroner og en mann som vil bruke 8k ikke kommer fra samme husholdning. 

Damer som må si nei til udl fordi det koster for masse føler seg innmari ekskludert og dette er en metode som blir brukt av jentegjenger allerede i bhg, så det er et følsomt tema. 

Menn har høyere gjennomsnittsinntekt. 

Sikkert mange faktorer som spiller inn. Tror ikke det er så entydig som at damer er gjerrige og menn sløser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det samme inntrykket som deg. Føler menns utdrikningslag ofte er mye mer chill og low effort enn jenters som skal ha champagnefrokost, spa, aktiviteter, fin mat og drinker. 

Det kommer nok an på person og omgangskrets og forventninger mer enn kjønn. 

 

Anonymkode: b16f1...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke det samme inntrykket som deg. Føler menns utdrikningslag ofte er mye mer chill og low effort enn jenters som skal ha champagnefrokost, spa, aktiviteter, fin mat og drinker. 

Det kommer nok an på person og omgangskrets og forventninger mer enn kjønn. 

 

Anonymkode: b16f1...e86

Enig her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er mer alle skal med. 
Menn har høyere gjennomsnittsinntekt.

 

Jeg vil gjerne ha en dag med mye innhold om jeg først kommer meg ut av huset. 800kr holder knapt til en god flaske vin og en lunsj ute. Det bruker jeg en helt vanlig lørdag liksom. Kunne godt brukt 2-3000 på et utdrikningslag. Men alltid noen som syns det er helt horribelt, og heller skal lage masse ekstra arbeid og drikke lunken øl i stedet. 

Anonymkode: aced1...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer er mer alle skal med. 
Menn har høyere gjennomsnittsinntekt.

 

Jeg vil gjerne ha en dag med mye innhold om jeg først kommer meg ut av huset. 800kr holder knapt til en god flaske vin og en lunsj ute. Det bruker jeg en helt vanlig lørdag liksom. Kunne godt brukt 2-3000 på et utdrikningslag. Men alltid noen som syns det er helt horribelt, og heller skal lage masse ekstra arbeid og drikke lunken øl i stedet. 

Anonymkode: aced1...e92

Samme jeg har lagt merke til.

Mannen blir alltid invitert i utenlandsturer med nattklubber, skyting, dyre biler og raske båter.!

De fleste udl jeg blir invitert i er sitte å vente på at bruden får massasje, spise hjemme hos noen kanskje er vi heldig å runder av med standup. 
seriøst dølle greier.

 

Anonymkode: f68e6...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vi ganske likt forhold til. Vi har begge brukt noen tusenlapper på ett enkelt utdrikningslag. 

Når pengene blir brukt på alle, en gøy opplevelse, en storbytur, da er det definitivt verdt det. 

Men om (har heldigvis aldri opplevd det) pengene skulle bli brukt på at bruden og forloveren fikk en SPA dag mens resten satt på benker og nippet te, da hadde jeg reagert. 

Anonymkode: 923bf...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn har lettere for å samle seg om ett konsept som de aller fleste liker (klassisk guttetur), enn det damene har. Vennegjengen min er delt i en liten fløy som liker kulturelle opplevelser ala museer og klassisk musikk, en annen som liker shopping og champagne, en tredje som synes paintball og gokart er topp og en fjerde som liker alt, så lenge det foregår i naturen. Om noen skulle lage utdrikningslag for meg så skulle de nok slitt med å finne noe alle sammen var villige til å bruke tre dager og flere tusen på. Jeg kommer likevel på ganske mange ting som kunne samlet samboerens gjeng, nesten uavhengig av prisen.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ananas. skrev:

Jeg tror menn har lettere for å samle seg om ett konsept som de aller fleste liker (klassisk guttetur), enn det damene har. Vennegjengen min er delt i en liten fløy som liker kulturelle opplevelser ala museer og klassisk musikk, en annen som liker shopping og champagne, en tredje som synes paintball og gokart er topp og en fjerde som liker alt, så lenge det foregår i naturen. Om noen skulle lage utdrikningslag for meg så skulle de nok slitt med å finne noe alle sammen var villige til å bruke tre dager og flere tusen på. Jeg kommer likevel på ganske mange ting som kunne samlet samboerens gjeng, nesten uavhengig av prisen.  

Dette er mitt inntrykk også. I tillegg opplever jeg at damer ofte er mer "klikkete" og det sosiale derfor er mye viktigere, mens menn enten gir mer faen. Her i bryllup-forumet er det tusen eksempler på damer som har blitt utestengt fra "gjengen" under udl (har opplevd det selv), eller tilsvarende klikk-oppførsel med et A-lag og et B-lag (UNDERVEIS i udl!). Jeg har aldri hørt at dette har skjedd under et mannlig udl (nå tenker jeg ikke på forumet her, men ellers).

Dette er jo selvsagt generaliseringer basert på anekdoter og svigerforskning, men det er nok noe i det.

Dette, kombinert med noe som ikke er svigerforskning:

A. Menn har høyest snittinntekt og derfor har mer penger å bruke på turer og "fjas"

B. Kvinner tar en prosentvis større del av ansvar for hus og omsorg for barn

Mao. vil det sitte lenger inne for en kvinne å bruke 6000kr på et tredagers udl, da 6000 kr vil spise en større del av inntekten hennes enn om hun var gjennomsnittsmannen, og at det mtp. husholdningsansvaret hennes vil være vanskeligere å få "fri" enn om hun var denne fiktive gjennomsnittsmannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må huske at KG ikke representerer hele verdens kvinner og menn. Selv om det er mange tråder om damer som syns 800kr er dyrt for et utdrikningslag så betyr ikke det at kvinner generelt mener dette. Dessuten kommer dette også totalt an på hvilken situasjon folk er i, noe som ikke alltid kommer godt nok frem her på KG. Noen har hus og barn, andre studerer. Noen har veldig god inntekt, andre har liten. Noen er vandt med at det brukes mye, andre ikke. Jeg tror det handler om omgangskrets først og fremst, ikke kjønn.

Jeg har sett min kjæreste rynke på nesen flere ganger over dyre utdrikningslag. Han kun vært i ett utdrikningslag innenlands, alle de andre har vært på enten skitur i Alpene eller storby i Europa. Veldig gøy men også litt vel "extra" til tider, spesielt når man har flere av den sorten samme året. 

Det jeg ser er forskjellen på mine og typens er at jeg betaler som regel en slags all inclusive pris, fordi mine utdrikningslag inkluderer flere aktivitetet og ting man gjerne betaler for på forhånd. Typen betaler lite for aktiviteter (utenom på skiturer), men ender til gjengjeld opp med å legge fra seg mye mer penger i baren.

Forskjellen på kvinner og menn generelt er en annen diskusjon.

 

 

19 hours ago, Ananas. said:

 

Siterte ved en feil på denne, men enig i dette med at menn lettere samles om ett konsept.

Anonymkode: 4a994...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ofte et ønske om å være "storkar", og kan ha vanskelig for å si nei og at de ikke har råd. 

Anonymkode: 6a5ab...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...