Gå til innhold

Høylytt bestefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappa er litt sjåvinist, lynskarp, høylytt og blir noe fort fornærma. 

Han er også min far med mange gode sider.

Nå har det seg sånn at jeg har en 4 uker gammel baby, og min far skal bo hos oss noen dager. 

TV og stemmenivå er veldig høyt når han er her. Han sitter mest i ro mens han blir vartet opp, og han syns det er ubehagelig når jeg ammer.

 

Til tross for alt dette så ønsker jeg å ha han her så han kan møte barnebarna sine (han bor 8 timer unna)

På kvelden så er baby helt utslitt og trenger ro. Og merker at den høye basstemmen til pappa og trangen hans til å ha tv-en på et høyt nivå er ingen god match. Sier jeg ifra så blir det månelyst, og det orker jeg ikke..

Føler meg litt rådløs. Noen tips?

Anonymkode: 7beb0...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du holder ut. Gå turer med babyen for pauser. Amming leeeenge på soverom 

Anonymkode: 61447...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager klarer du. Siden han bor så langt unna kommer det til å være lenge til neste gang.

Anonymkode: f1a36...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hører mest sannsynlig dårlig. Be han oppsøke en hørselssentral o.l.

Anonymkode: 756a6...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du var barn og bodde hjemme var det hans regler som gjaldt. Nå skal han være gjest hos deg, da er det du som bestemmer reglene! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo enten si ifra eller legge baby på soverommet eller trille en tur på kvelden så baby får ro

Anonymkode: 3e942...b90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

4 dager klarer du. Siden han bor så langt unna kommer det til å være lenge til neste gang.

Anonymkode: f1a36...ab5

Wow, 4 dager kan brolegge veien til helvete for et forhold. Hadde nok drept min far om han skulle vært hos meg i 4 dager

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din trenger hørselsutredning og muligens høreapparat. Om ikke begge to var uvanlig tidlig ute er han i den alderen der naturlig alderstap av hørsel begynner å gjøre seg gjeldende, og de fleste menn er ikke bevisst på det, og har altfor mye stolthet rundt det. Ikke overraskende om han nekter og insisterer på at han ikke hører dårlig. 

Min far var en sånn, helt til han skjønte at han ikke hørte barnebarnet sitt. Da løp han til audiograf 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaisada skrev:

Da du var barn og bodde hjemme var det hans regler som gjaldt. Nå skal han være gjest hos deg, da er det du som bestemmer reglene! 

Ja, riktig. Du må for din egen del lære deg å ikke være så konfliktsky. Klart som bare det at hensynet til baby kommer først her.

Anonymkode: 8734b...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange tror det er 4 dager. Men det er bare 2 dager. Så tenker at det er bedre å bite det i seg. Han er en veldig autoritær mann, og det er ikke bare bare å snu rollene. 

Dette med hørselssjekk var ikke dumt. Men tror aldri i verden at han hadde akseptert et slikt noe hadde aktuelt 🙊

Men helt klart noe jeg faktisk tror kan være reelt. For lydnivået hans er helt ekstremt😶

Nå vil jeg jo at han først og fremst skal få tid med barnebarna sine. 

Godt det er yoga til uka 😅

Ts 

Anonymkode: 7beb0...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette med hørselssjekk var ikke dumt. Men tror aldri i verden at han hadde akseptert et slikt noe hadde aktuelt 

Men helt klart noe jeg faktisk tror kan være reelt. For lydnivået hans er helt ekstremt😶

 

Anonymkode: 7beb0...330

Nei, dessverre er det ofte bare vegg å møte der. Men pass på å gi ordentlig tilbakemelding på det - "jeg tror du hører dårlig" "jeg er bekymret for at du trenger så høy lyd, og lurer på om du trenger å sjekke hørselen. Det er ikke unormalt for folk over 45". Og appeller til bestefaren - "du vil vel gjerne høre at de prater?" 

Ikke på en frekk måte, som mange jeg har hørt - "du er jo helt døv!", "herregud, du hører jo ingenting, gå til lege!". 

Skulle ønske folk var mer lydhør for sånt (no pun intended) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, og gikk veldig ofte på soverommet for å amme når vi hadde besøk når barna har vært små. Ikke av hensyn til besøket, men av hensyn til baby og meg selv. Da fikk vi er rolig avbrekk, og det var noe jeg merker at både jeg og baby hadde godt av. Det er også lov å legge seg tidlig med et så lite barn. Når dere legger dere så gjør gjerne han det også?

Om han er såpass bråkete at han likevel vekker baby så er det jo lov å gi beskjed- tror de fleste takler en sånn beskjed (men ikke sikkert det hjelper;) Og kanskje ta på tekst på TV- det hjelper gjerne litt på lydnivået der.. 

Anonymkode: 304fe...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...