Gå til innhold

Adoptere katt fra FOD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ønsker å adoptere en voksen katt fra FOD i Oslo. Er det noen som har erfaring fra dette?

De er litt vanskelige å komme i kontakt med. Tre dager nå uten at de har svart på epost 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har adoptert en ung hittekatt fra FOD, fornøyd med pus og det gikk fint. Man må fylle ut noe skjema og ha en samtale først. Veldig raskt og ryddig med kontrakt og overtakelse. Men vi hadde allerede møtt en katt som var ute i fosterhjem og gjennomtenkt omtrent absolutt alt av spørsmål og scenarier før samtalen, så det gikk veldig knirkefritt. 

Jeg syntes også at det var litt tregt å komme i gang med prosessen. Men husk at disse dyrevernsorganisasjonene drives av frivillige folk med vanlige jobber og familie som gjør dette utenom alt annet, og de har enormt mye henvendelser å komme seg gjennom - både fra folk som prøver å kvitte seg med dyr (og kan være ufine og truer med det ene og det andre) og folk som ønsker å adoptere. Det er en stor jobb og sile ut "raringer" fra seriøse henvendelser. Så vær tålmodig :) Tre dager er ingenting, de får masse eposter! Anbefaler å ringe i åpningstiden. 

Vi valgte FOD kun pga den katten vi hadde møtt og forelska oss i var gjennom FOD - har ellers mest erfaring med Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus, som jeg synes egentlig er ennå mer ryddig og ordentlig. 

Anonymkode: db956...71c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fosterhjem for FOD og kan absolutt anbefale å adoptere gjennom dem. Det er riktig som AB over her sier, de har stor pågang og det kan ta litt tid å få svar. Hvis du ikke har fått svar på en uke kan du du sende dem en påminnelse. Har du sendt til [email protected]?

Anonymkode: 32405...b52

Skrevet

Takk for svar! :) Vi er bare utålmodigeog klare for å få pusen vår 😂❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...