AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Hjelp! Jeg er litt stressa nå!! jeg er 39 uker gravid har nettopp pustet inn *mye* salmiakk tror jeg (ikke med vilje selfølgelig). Jeg kjente det jeg trodde var salmiakk lukt helt plutselig og gikk ned for å se og da ble lukten helt ekstrem. Jeg måtte jo «lete» til jeg fant det og da fant jeg en flaske salmiakk som plutselig har lekket av seg selv og ganske mye også. Lukten var så ekstremt sterk at jeg følte at jeg ikke fikk puste og nesten ble tårevåt i øyene. Gikk selfølgelig bort fra lukten og fikk samboer til å vaske opp men nå er jeg kjempe stressa for at lille kan ha tatt skade av det eller noe? Noen som vet noe om dette? Jeg vurderte å ringe føden, men vil ikke fremstå som hysterisk heller... hva hadde dere gjort? Anonymkode: 69bb2...b0d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Denne ene episoden er ikke nok til å skade fosteret, i hvert fall er sjansen for det forsvinnende liten. Anonymkode: 34d69...4e8
Sunset90 Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 (endret) Det er helt normal reaksjon på salmiakk, det er som sagt sterke saker. Det svir og man kan begynne og grine, samt problem med pust. jeg tror det vil gå over med litt frisk luft i systemet☺️ Endret 25. januar 2020 av Sunset90 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne ene episoden er ikke nok til å skade fosteret, i hvert fall er sjansen for det forsvinnende liten. Anonymkode: 34d69...4e8 Jeg håper du har rett🙏 Lukten kom jo i hele huset og vi har lukket opp alle vinduene og dører for å lufte ut men føler at jeg har pustet salmiakk i en time Anonymkode: 69bb2...b0d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 7 minutter siden, Sunset90 skrev: Det er helt normal reaksjon på salmiakk, det er som sagt sterke saker. Det svir og man kan begynne og grine, samt problem med pust. jeg tror det vil gå over med litt frisk luft i systemet☺️ Tusen takk for svar!! Godt å høre at det er en vanlig reaksjon. Fikk litt smerter i brystet ista, men det gikk fort over heldigvis. Har luftet ut hele huset (holder fortsatt på) lukten sitter godt i🤮 jeg håper du har rett i at det ikke er farlig for lille🤰🏼 Anonymkode: 69bb2...b0d
Sunset90 Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar!! Godt å høre at det er en vanlig reaksjon. Fikk litt smerter i brystet ista, men det gikk fort over heldigvis. Har luftet ut hele huset (holder fortsatt på) lukten sitter godt i🤮 jeg håper du har rett i at det ikke er farlig for lille🤰🏼 Anonymkode: 69bb2...b0d At du er bekymret er en normal reaksjon. Det er en fullstendig menneskelig og helt forståelig psykologisk reaksjon. Men når det er sagt, er det aldeles skråsikkert at du ikke på noen måte har skadet fosteret med disse få og kortvarige gangene du har vært i kontakt med utblandet salmiakk. Du kan helt trygt la være å tenke på dette videre. Farligheten av noe, gravid eller ikke gravid, avhenger av mengde og hvor ofte man eksponeres for noe. Å jobbe i salmiakkgass fulle arbeidsdager svangerskapet gjennom, er ikke gunstig, men dette du her beskriver, er på ingen måte farlig. Lykke til med graviditeten😀
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå