Gå til innhold

Hva synes dere om spillreklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om fotballspillere i reklamefilmer for betting og gambling?
Er det greit eller umoralsk?

Jeg leste denne: https://akan.no/fair-play-eller-rodt-kort-og-utvisning/
Det er greit at de vil tjene penger... men ikke såå greit når folk får mye gjeld og spilleproblemer... 

Anonymkode: ece23...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er greit å reklamere for gambling.

Anonymkode: b2c20...538

• Liker 1
Skrevet

Håper dere har like mye imot at NRK har Lottotrekning.

Gjest kaninen
Skrevet

Jeg er ganske liberale av meg, men disse utenlandske spillselskapene fyller ingen funksjon og er bare negativt. Så mange liv ligger i ruiner som følge av dem.

Skrevet

Jeg synes det er hull i hodet. Mye vits i å fjerne spilleautomatene når man blir oppfordret til å spille seg fra gård og grunn fra sin egen stue. 

Skrevet

Nei synes ikke det er greit i det hele tatt.  er også møkka lei de kanalene som hele tiden kjører slike reklamer, har valgt vekk de kanalene

Skrevet
13 minutter siden, Stina234 skrev:

Nei synes ikke det er greit i det hele tatt.  er også møkka lei de kanalene som hele tiden kjører slike reklamer, har valgt vekk de kanalene

Men jeg liker jo å se håndball-EM på TV3 f.eks... da er det ikke like lett å velge bort. 

Skrevet

Jeg er "tidligere" spillegal. Kan ikke se på dplay lengre, siden de har så mye reklame for spill, jeg faller rett tilbake i gamle mønstre. Blir trigget. Hjelper ikke så mye at jeg har blokkert meg fra alle spill-sidene jeg tidligere har brukt, for det dukker heletiden opp nye. 

(Scarlet witch; jeg har også slettet lotto-appen eller norsk tipping eller hva den heter. Alt man kan vinne penger på, er triggende for meg)

Anonymkode: 82a02...dc2

Skrevet

Det burde ikke vært Lotto-trekning på NRK, og reklame for spillselskaper burde ikke vært lov.

Skrevet

Blir gaaaaal av dem.

Chilllll og spillllll gir meg lyst til å dunke hodet i veggen.

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Blir gaaaaal av dem.

Chilllll og spillllll gir meg lyst til å dunke hodet i veggen.

Enig... men både Carew og Come On blir sikkert steinrike av det.... på vanlige mennesker bekostning.  

Skrevet

fullstendig unødvendig med aggressiv spillreklame. Spesielt ettersom det får fatale konsekvenser for de som utvikler spillavhengighet. Det som står i den artikkelen i trådstarten er nyansert og relevant. 

Til syvende og sist er det et etisk og moralsk valg å støtte oppunder denne bransjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...