Gå til innhold

Dilemma med barnefar som ikke lytter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefar har nokaå nylig hatt jevnlige samvær med barnet. Barnet er 10 år. Barnet ønsker å tilbringe tid med faren og hans familie som endelig er tilstede i barnets liv. (Samværet her har pågått i kunn 1 år) Men barnet blir tvunget til og dra på besøk til baboer under samvær, tvunget til å ta ansvar for yngre halvsøsken og når barnet sier i fra at han ønsker å være med dem å ikke på besøk er det null forståelse å få. Han må være borte i mange timer på en dag og får ikke lov og komme hjem til faren før på kvelden. Den ene halvsøsteren som er 5 år yngre må også dette. (Dette forteller barnet meg gråtkvalt)

Jeg har prøvd å si til faren at de må bruke tiden sammen om samvær i det heletatt skal ha noe for seg. Men jeg får bare beskjed om at jeg har ikke noe med hvordan de gjør ting på sine helger. Hvordan støtte barnet her ? 

Anonymkode: 61e80...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jager han barnet ut av huset og det får ikke komme hjem?

Det er helt uholdbart og lyser omsorgssvikt lang vei. Det hadde nok blitt slutt på samvær om det var meg og i hvertfall en tur på fvk... 

Anonymkode: c43d3...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke naboer er der som tar imot besøk hele dagen??

Stakkars barn. Her hadde jeg satt ned foten, og invitert til samtale på fvk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ikke barnet lov å være hjemme?

Anonymkode: de78c...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får ikke barnet lov å være hjemme?

Anonymkode: de78c...8c9

Det skjønner ikke jeg heller og iallefall ikke barnet. Barnet er jo helt i fra seg for han føler seg jaget bort motvillig, sitter med følelsen av at faren ikke ønsker han osv. Ikke noe godt for en 10 åring. 

Som sagt får jeg kun til svar fra barnefar at jeg ikke har noe med det. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jager han barnet ut av huset og det får ikke komme hjem?

Det er helt uholdbart og lyser omsorgssvikt lang vei. Det hadde nok blitt slutt på samvær om det var meg og i hvertfall en tur på fvk... 

Anonymkode: c43d3...296

Fvk kan ikke gjøre noe her. Jeg har snakket med dem. Jeg burderer å kontakte barnevernet. Slik at barnefar kan få bli sjekket for om han virkelig er skikket, og få riktig støtte og veiledning til og ta hånd om barna sine og ikke ødelegget vårt felles barn. Men å kutte samvær ville blitt enklere. 

Anonymkode: 61e80...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, om ikke du kontakter barnevernet er det vel bare et tidsspørsmål før en av naboene, som opplever at ungene går på legd i nabolaget, gjør det. Her ville jeg da vært i forkant og snakket med barnevernet selv, for det er deg de kommer til...

Anonymkode: c43d3...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hva faen? Å stenge barnet ute fra eget hjem og forvente at naboene skal ta seg av ungen er omsorgssvikt.

Hadde ringt barnevernet uten å blinke.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Hva faen? Å stenge barnet ute avtegnet hjem og forvente at naboene skal ta seg av ungen er omsorgssvikt.

Hadde ringt barnevernet uten å blinke.

Ja rett og slett. Og om barnet kommer tilbake igjen, selv etter en stund, blir det jaget ut igjen alene. På et sted der faren kun har bodd noen måneder.

Anonymkode: 61e80...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt barnet i fokus så hadde de funnet på noe kjekt sammen. Gå tur, aktiviteter ute, kino, svømmehallen osv. Barn skal selvsagt føle seg velkommen hjem. 
 

Mamma sa noen ganger at jeg kunne ta meg en tur ut å besøke venninner i helgene istedenfor å sitte inne. Men ønsket jeg å komme hjem så fikk jeg det selvsagt. Om jeg ikke orket å dra ut med venninner så fant mamma heller på noe sammen med meg. Fikk fri valgmulighet. Det er slik barn skal ha det. Ikke bli tvunget til å dra ut og ikke få komme hjem før til kvelden er uhørt. 

Anonymkode: e280b...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Hadde han hatt barnet i fokus så hadde de funnet på noe kjekt sammen. Gå tur, aktiviteter ute, kino, svømmehallen osv. Barn skal selvsagt føle seg velkommen hjem. 
 

Mamma sa noen ganger at jeg kunne ta meg en tur ut å besøke venninner i helgene istedenfor å sitte inne. Men ønsket jeg å komme hjem så fikk jeg det selvsagt. Om jeg ikke orket å dra ut med venninner så fant mamma heller på noe sammen med meg. Fikk fri valgmulighet. Det er slik barn skal ha det. Ikke bli tvunget til å dra ut og ikke få komme hjem før til kvelden er uhørt. 

Anonymkode: e280b...4f2

Det er det jeg og mener. Det å være barn å vente på å få lov og komme inn dørdn igjen er utestengelse. 

Anonymkode: 61e80...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg og mener. Det å være barn å vente på å få lov og komme inn dørdn igjen er utestengelse. 

Anonymkode: 61e80...44c

Hadde jeg vært mor her så hadde jeg bedt barnet ringe meg om det ikke fikk komme hjem til far. Hentet barnet og dratt hjem til meg. Så får far begynne å etterlyse barnet. 
Så hadde jeg sagt det som det var og ikke sendt til samvær igjen neste gang. 

Anonymkode: e280b...4f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at dette er en sak for barnevernet. Far virker lite samarbeidsvillig. Når barnet ikke trives hos far, pga far ikke bryr seg om barnet sitt ønsker, og ikke far ønsker å forstå, så kontakter du BV. Du har prøvd alt annet.

Anonymkode: c5670...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender absolutt at jeg tvinger min gutt ut, spesielt på sommeren, slik at han ikke blir sittende inne hele dagen. Men ofte finner vi da på ting med han, spikker, sparker fotball, spiller bordtennis, fyller bassenget å bader og går ofte tur i skogen. Men noen ganger må han leke ute selv eller høre om kompiser vil være med på badetur. Nå er min litt større enn din, og jeg har han fast 50/50, og han vet han er velkommen til å komme hjem når han vil, dette er hans hjem. Hadde han vært her annen hver helg hadde jeg ønsket å tilbringe så mye tid med han som mulig. Jeg ser ikke hvorfor denne pappaen har lyst til å ta sønnen sin hjemme i det hele tatt om han bare skal sette han bort. Ta kontakt med barnevernet som du sier, dette er ikke sunt for barna og føle seg tilsidesatt og i veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender barna ut så de kan leke, for om de ikke får se iPad så surmuler de sofaen inne mens de klager på at de ikke har noe å gjøre

Anonymkode: 5940e...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...