AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Jeg har hatt sår/rød hodebunn i mange år men det har aldri plaget meg nevneverdig. Flere frisører har også påpekt det (hun ene nevnte mulig psoaris). Jeg har ikke flass (utenom den normale mengden alle har), men jeg har alltid vært ganske sår/rød. De siste månedene har jeg derimot begynt å kjenne mer til det, og det begynner å bli vondt og plagsomt. Jeg har fremdeles ikke flass. Ingen åpne sår. Det klør ikke særlig. Jeg vil si jeg har normal balansegang av oljer. Ikke spesielt tørt eller oljete. Den eneste endringen jeg har gjort de siste året er at jeg har fått litt lengre hår, men det hadde jeg også for 5-6 år siden. Smertene kommer når jeg for eksempel har hatt håret i hale, eller om jeg føner det (som regel med en helt ny GHD føner som ikke er spesielt varm), da kan det plutselig komme noe som føles som et "elektrisk sjokk" på hodebunnen. Generelt føles hodebunnen sensitiv og sår og litt vond hele tiden. Jeg har alltid vært hårsår. Jeg begynner å lure på om dette har noe med av håret begynner å bli tynnere (jeg er i slutten av 20-årene) og ønsker å ta litt tak i det, men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, og føler det er for lite alvorlig til å gå til en lege. Når jeg googler eksem eller psoaris så føler jeg ikke dette matcher med mine symptomer. Noen men lignende plager eller råd? Anonymkode: 8fca6...fcb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå