AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Hei. Fastlegen min har henvist med til sykehuset slik at jeg kan få hjelp til vektreduksjon. Det er ikke snakk om operasjon, men å legges inn på en klinikk hvor man får hjelp og oppfølging over en viss tid. Synes dette høres bra ut, og lurer på om noen har erfaringer med dette? De eneste ulempene slik jeg ser det er at jeg må være 100% sykemeldt en periode, og at jeg må være borte fra familien min i ukedagene. Anonymkode: ef500...3a4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Ville laget et opplegg du kunne følge hjemme, det går. Hvor høy BMI har du? Alt dette handler om viljestyrke, dette må du bygge på egenhånd. Ikke være for avhengig av støtte for å kunne klare det, men hjelp på veien kan du få. Samt noen som støtter deg underveis. Anonymkode: 8c9a4...94d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville laget et opplegg du kunne følge hjemme, det går. Hvor høy BMI har du? Alt dette handler om viljestyrke, dette må du bygge på egenhånd. Ikke være for avhengig av støtte for å kunne klare det, men hjelp på veien kan du få. Samt noen som støtter deg underveis. Anonymkode: 8c9a4...94d 😂😂😂😂 Det er jo nettopp det sånne opphold er til... ts, Har du sett Helene sjekker inn på Evjeklinikken? Moren min var der, og det virker veldig bra. Anonymkode: 7a329...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Moren min var på røros på livstilsendring. Hun var der i flere uker. Trivdes utrolig godt, fant gleden i å gjøre ting med andre mennesker. Dessverre sliter hun med tilbakevendende depresjon (som hun får hjelp for) så det å opprettholde en aktiv og sunn livsstil er vanskelig for henne, men hun prøver. Anonymkode: c9c26...272 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Jeg har vært på evjeklinikken. Anbefaler deg om å be om et annet sted, evjeklinikken er preget av få ansatte, samlebånd håndtering av pasienter, slitt utstyr, manglende utstyr, utdatert informasjon om ernæring osv. Hyggelige folk, men når det er så mange mangler blir det bare trist. Vi hadde en på gruppa som hadde behov for hjelp med å bla kle på seg, det fikk han sjeldent og han ble liggende mye av dagen fordi de glemte han. Det var vi i gruppa som måtte passe på at han fikk hjelp. Jeg var mer aktiv hjemme enn jeg var under oppholdet, all vekten jeg gikk ned (50kg) gikk jeg ned da jeg var hjemme og fulgte mitt eget opplegg. Oppfølgingen mellom oppholdene var mangelfull. Det her ble veldig negativt, vil bare ikke at du skal komme til et sted som ikke fungerer, har hørt mye bra om andre steder, bla det som nevnes i Røros. Lykke til! Anonymkode: 07f31...b20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå