Gå til innhold

Kvier meg for å prate engelsk med engelskmenn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du. Jeg har totalt vært mer enn fire uker i begge land ( gang det med 5) og jeg ville aldri hevdet å snakke britisk eller amerikansk engelsk.

Pipaluk snakker nok engelsk som en gjennomsnittlig østlending 😂

Anonymkode: 3e37a...769

Nei, men så er folk forskjellige og ytringsfriheten gjør at vi kan si hva pokker vi vil. Er det problematisk?

• Liker 1
Skrevet

Du får trøste deg med at du er flinkere i engelsk enn en engelskmann er i norsk.

Jeg har en jobb hvor engelsk er superviktig å kunne. Jeg er definitivt ikke veldig flink i engelsk, men de jeg snakker med skjønner meg. Mange har til og med sagt jeg er kjempeflink. Selv så føler jeg det er noe ala gebrokkent.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du. Jeg har totalt vært mer enn fire uker i begge land ( gang det med 5) og jeg ville aldri hevdet å snakke britisk eller amerikansk engelsk.

Pipaluk snakker nok engelsk som en gjennomsnittlig østlending 😂

Anonymkode: 3e37a...769

Jeg burde presisert at min engelsk bærer preg av opphold i USA og England. Uttalen er nok mer amerikansk men intonasjonen er mer britisk stil. 
Men «alle» hører at jeg er norsk 

Skrevet

Tror det er ganske vanlig, har det samme problemet med noen språk. Jeg var på studie i et arabisktalende land, og engelsken min ble ganske "flytende" selvom du hører at jeg ikke egentlig er fra et engelsktalende land. 

Jeg tror det hjalp veldig å dra dit, for jeg lærte å bli komfortabel med to språk samtidig :)

Anonymkode: 9e334...11c

• Liker 1
Skrevet
På 27.1.2020 den 10.44, kaleidoskop skrev:

Flaut med nordmenn som prøver å snakke perfekt britisk eller amerikansk. Hold deg til den engelsken du kan. 

Flaut? Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på det. Jeg har bodd i England hvor alle trodde at jeg også var engelsk, men her i Norge så blir jeg anklaget for å "prøve" for mye. Jeg prøver ikke. Jeg snakker som jeg snakker. Hvis jeg skulle hørt norsk ut når jeg snakket engelsk, så hadde jeg gjort meg til. 🤨

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...