Elysion Skrevet 28. januar 2020 #21 Skrevet 28. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du. Jeg har totalt vært mer enn fire uker i begge land ( gang det med 5) og jeg ville aldri hevdet å snakke britisk eller amerikansk engelsk. Pipaluk snakker nok engelsk som en gjennomsnittlig østlending 😂 Anonymkode: 3e37a...769 Nei, men så er folk forskjellige og ytringsfriheten gjør at vi kan si hva pokker vi vil. Er det problematisk? 1
EvaLena Skrevet 28. januar 2020 #22 Skrevet 28. januar 2020 Du får trøste deg med at du er flinkere i engelsk enn en engelskmann er i norsk. Jeg har en jobb hvor engelsk er superviktig å kunne. Jeg er definitivt ikke veldig flink i engelsk, men de jeg snakker med skjønner meg. Mange har til og med sagt jeg er kjempeflink. Selv så føler jeg det er noe ala gebrokkent. 2
Pipaluk Skrevet 28. januar 2020 Forfatter #23 Skrevet 28. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du. Jeg har totalt vært mer enn fire uker i begge land ( gang det med 5) og jeg ville aldri hevdet å snakke britisk eller amerikansk engelsk. Pipaluk snakker nok engelsk som en gjennomsnittlig østlending 😂 Anonymkode: 3e37a...769 Jeg burde presisert at min engelsk bærer preg av opphold i USA og England. Uttalen er nok mer amerikansk men intonasjonen er mer britisk stil. Men «alle» hører at jeg er norsk
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #24 Skrevet 28. januar 2020 Tror det er ganske vanlig, har det samme problemet med noen språk. Jeg var på studie i et arabisktalende land, og engelsken min ble ganske "flytende" selvom du hører at jeg ikke egentlig er fra et engelsktalende land. Jeg tror det hjalp veldig å dra dit, for jeg lærte å bli komfortabel med to språk samtidig Anonymkode: 9e334...11c 1
Chiyo Skrevet 28. januar 2020 #25 Skrevet 28. januar 2020 På 27.1.2020 den 10.44, kaleidoskop skrev: Flaut med nordmenn som prøver å snakke perfekt britisk eller amerikansk. Hold deg til den engelsken du kan. Flaut? Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på det. Jeg har bodd i England hvor alle trodde at jeg også var engelsk, men her i Norge så blir jeg anklaget for å "prøve" for mye. Jeg prøver ikke. Jeg snakker som jeg snakker. Hvis jeg skulle hørt norsk ut når jeg snakket engelsk, så hadde jeg gjort meg til. 🤨 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå