AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Hvordan kan jeg vite om jeg er det, og hva gjør jeg? Anonymkode: 0ae0d...5a5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Det vet du bare. Er alt et ork og ingenting glede så er du nok på vei inn i depresjon. Anonymkode: f8fe9...abc
Megplussto Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/psykiatri/major-icd-10-depresjon-sporreskjema/ Test som mange behandlere bruker. Er ingen fasit, men gir en indikasjon. Ellers tror jeg personlig at dersom du har vært nedfor og trist over lengre tid, og tror selv du kan være deprimert, så er sjansen stor for at du er det. Oppsøk isåfall lege - er hjelp å få ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Hvordan holder man ut jobb og hverdagen i denne perioden jeg eventuelt forsøker å bli frisk? TS Anonymkode: 0ae0d...5a5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan holder man ut jobb og hverdagen i denne perioden jeg eventuelt forsøker å bli frisk? TS Anonymkode: 0ae0d...5a5 Du bestiller deg en time hos fastlegen din og ber om hjelp. Anonymkode: 9782b...774
GulSitron Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Tja. Kan kun svare for meg selv og mine symptomer, men: Ting jeg likte å gjøre før er ikke noe gøy mer. Det er tøffere å stå opp å få noe ut av dagen. Føler meg utslitt hele tiden. Selvdestruktive tanker er veldig frempå, i stede for "det klarer jeg, det liker jeg" er det mer "det klarer jeg ikke, det orker jeg ikke" og nedsettende tanker om meg selv og det jeg gjør. får høyere fravær på jobb fordi jeg "ikke ser vitsen, kommer jo ikke noe nærmere målet før om mange år uansett" Er pr nå frisk, men kan ha korte perioder hvor alt føles så langt unna.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Kan depresjon forveksles med sorg? TS Anonymkode: 0ae0d...5a5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan depresjon forveksles med sorg? TS Anonymkode: 0ae0d...5a5 Ja, og sorg kan utvikle seg til depresjon. Det beste er at du kontakter fagfolk og ber om å få en vurdering. Anonymkode: 9782b...774
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå