Dagensdiva Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Er usikker på hvordan man regner ut snitt...har følgende karakterer; GK; Engelsk: 6 Økonomi: 5 Matte: 4 Naturfag: 4 Eksamen: Matte: 5 VK1: Eldre Historie: 6 Engelsk: 6 Samfunnslære: 6 Geografi: 5 Rettslære: 6 Samfunnskunnskap: 6 Fransk: 5 Eksamen: Rettslære skriftlig: 6 VK2: Norsk bokmål: 5 Norsk Muntlig: 5 Nynorsk: 4 (søren..hehehe) Engelsk: 6 Samfunnskunnskap: 6 Rettslære: 6 Gym: 6 Nyere historie: 6 Religion: 6 Eksamen: Rettslære skriftlig.. : ? Norsk bokmål/sidemål: ? Får i tillegg 4 ekstra poeng..(tror jeg?)...Hvordan regner jeg ut snittet mitt?/Hva blir snittet mitt? Gulp..
Gjest TomKrus Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Hvordan klarte du å få 4 og 5 i matte? Beklager, måtte bare spørre. Legg sammen alle karakterene, del på antallet karakterer. Dine fire ekstrapoeng utgjør 0.4 ekstra på snittet (egentlig skal du ta ditt opprinnelig snitt, gange med 10, legge til de fire poengene og dele på ti igjen). Slik var det iallfall i min tid.
Dagensdiva Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2005 aner VIRKELIG IKKE...hatet matte...og hater matte fortsatt...fordi jeg ikke skjønner noe...så veldig morsomt at jeg fikk 5 på eksamen! ,,,Hadde faktisk privatlærer i matte i 2 uker..
Scheherazade Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Litt forandring siste årene, du skal først regne en snittkarakter av karakterer i samme fag, eh, forklare med eksempel: Du har 3 hovedmål norskkarakterer, disse skal legges sammen og deles på tre: (5 +5+Eksamenskarakteren)/3 Samme med nynorsk: (4 + Eksamenskarakter)/2 Og med matten din, siden du har to mattekarakterer fra 1. klasse: (4 +5)/2 Og så videre.... Deretter legger du sammen karakterene fra hvert fag og deler på antall forskjellige fag. Altså 1 norskfag, 1 nynorskfag osv. Er enig i at du har 4 fordypningspoeng, engelsk og samfunnskunnskap. Dersom denne karakterutregningen bare blir rot, vil det jo likevel stå ferdig utregnet på vitnemålet ditt! (Men du med dine mattekarakterer.. ) Grattis med flotte karakterer forresten!
Dagensdiva Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2005 Ohhh tusentakk for hjelpen! skal prøve å regne ut nå.. men tror nemlig ikke at snittet står på vitnemålet!! Håper bare jeg har nok poeng..har søkt juss her i oslo...
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 Må du ikke vite de to siste karakterene før du regner ut snittet?
Gjest Virvel Skrevet 6. juni 2005 #7 Skrevet 6. juni 2005 Scheherazades metode er riktig, men jeg er temmelig sikker på at alle norskkarakterene skal regnes sammen til én karakter, ikke to. På mitt vitnemål står heller ikke snittet, men det står et eller annet sted i søknadspapirene til høyere utdanning... Mulig det er i de du får tilbake når du får svar på inntaket.
Dagensdiva Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2005 Nå har jeg funnet ut at norskkarakterene skal være TRE karakterer! :-) Jo, må vite eksamenskarakterene..men kan jo regne ut sånn ca
Adonia Skrevet 6. juni 2005 #9 Skrevet 6. juni 2005 hvis jeg ikke har regnet helt feil. (og vi ser bort fra eksamenskarakterene du ikke har fått ennå). så ender du opp med en snitt på 58.75. og det er jo veldig bra
Dagensdiva Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2005 ohhhh :-) Jipppi..er usikker på geo karakterern min fra ifjor..kan hende jeg fikk 6 i geo også.. mennn ohh..håper du regnet riktig!!! :-) :-) TAKKKKK!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå