AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Føler så mange løper å gjemmer seg med en gang ordet "feminist" taes opp. Hva mener du om feminismen? Er du selv en feminist? Anonymkode: c56ad...20a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Feminist, jobber for likestilling fra kvinnelig ståsted og mener dagens kjønnsroller er for smale og fordomsfulle. Anonymkode: 69c13...91c 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Feminst her🙋♀️ Kunne sikkert snakket om dette i evigheter, men støtter meg bare på hun over. Hehe! Anonymkode: c56ad...20a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Mange får dårlige assosiasjoner når de hører det ordet, så nei. Men jeg er for likestilling. Anonymkode: e3f2c...be6 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange får dårlige assosiasjoner når de hører det ordet, så nei. Men jeg er for likestilling. Anonymkode: e3f2c...be6 Ja, nettopp ordet "FEMINIst" reagerer folk på, men feminisme handler om nettopp likestilling. Virker ut som at noen tror at det handler om mannehat eller noe sånt, men det handler kun om likestille kjønnene, gi mennesker like muligheter i samfunnet, uavhengig av kjønn. Nå har kvinner vært undertrykt lenge, og i store deler av verden er de fortsatt undertrykt. Vi lever i ett av verdens mest likestilte land, men fortsatt har vi en vei å gå. Det er nok grunnen til at denne "likestillings-ismen" har fått ordet "femini" i seg. Jeg er stolt feminist, jeg ønsker likestilling, ikke at kvinner skal hevde seg over menn, de finnes det nok et fåtall av. Synes det blir for dumt å hevde at man ikke er feminist pga. selve ordet. Blir som å si at jeg ikke er et menneske i og med at det innholder ordet "menn" i seg:) Anonymkode: c56ad...20a 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Ja, jeg er nok litt feminist, men vil ikke kalle meg selv det hvis noen spør. Det sier jeg fordi jeg ikke er enig i alt feminister står for, da mener jeg spesielt de mest ekstreme. Anonymkode: 29328...48b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Nei jeg er ikke en feminist kvinne. Jeg hater feminister. Anonymkode: 91ac3...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 ja, jeg er en feminist. Jeg er for likestilling mellom kjønn og etnisitet. Det er det jeg legger i ordet feminist, om du ønsker å ha en kone som ikke jobber(og hun ønsker det også) så er jeg ikke i mot dette i det hele tatt. Så lenge en ikke forventer at alle kvinner skal det. Jeg tar ikke bare sider som er for goder for kvinner, jeg er også interessert i saker som angår menn(eks: selvmordsstatistikken). Jeg verken skriker, prøver å få min mening igjennom til andre for det er helt opp til dem selv. Feminisme begrepet kommer fra frigjøringen, og derfor er ordet "feminin" i det, og noen ganger tenker jeg at vi bør bytte begrepet fordi det er så mange dumme mennesker i verden. Det er synd at begrepet feminisme som er så fantastisk skal ha blitt så svartmalt. Og ja, det er forskjell på kjønnene, men jeg står ikke låst fast i min tankegang ar man ikke skal kunne gjøres det en vil pga. hva samfummet forteller deg(så lenge det ikke negativt til andre mennesker. Anonymkode: b061b...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, nettopp ordet "FEMINIst" reagerer folk på, men feminisme handler om nettopp likestilling. Virker ut som at noen tror at det handler om mannehat eller noe sånt, men det handler kun om likestille kjønnene, gi mennesker like muligheter i samfunnet, uavhengig av kjønn. Nå har kvinner vært undertrykt lenge, og i store deler av verden er de fortsatt undertrykt. Vi lever i ett av verdens mest likestilte land, men fortsatt har vi en vei å gå. Det er nok grunnen til at denne "likestillings-ismen" har fått ordet "femini" i seg. Jeg er stolt feminist, jeg ønsker likestilling, ikke at kvinner skal hevde seg over menn, de finnes det nok et fåtall av. Synes det blir for dumt å hevde at man ikke er feminist pga. selve ordet. Blir som å si at jeg ikke er et menneske i og med at det innholder ordet "menn" i seg:) Anonymkode: c56ad...20a Hvilke rettigheter mener du menn har som ikke kvinner har? Anonymkode: 4c9dd...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #11 Skrevet 25. januar 2020 Jeg er enig i definisjonen av feminisme, men jeg kaller meg ikke for feminist. Ordet er dessverre blitt ganske problematisk og veldig mange har negative assosiasjoner til det. Inkludert meg selv. Det er heller ikke til å stikke under en stol at veldig mange feminister jobber utfra et kvinnelig ståsted og det er ikke alltid positivt. Men jeg er for likestilling. Jeg er for valgmuligheter og at man ikke skal presses inn i en rolle basert på tradisjonelle oppfatninger av kjønn. Jeg tenker også at det er viktigere å jobbe med sakene enn å fremme seg selv som feminist. Anonymkode: c82ce...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 Nei, jeg er ikke feminist. Jeg er for likestilling, som også innebærer at jeg blant annet er mot kjønnskvotering. Likestilling må gå begge veier. Anonymkode: 84bd6...b6b 5
herzeleid Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 Nei jeg er ikke det. Det handler primært om at feminismen i dag fremstår som en veldig navlebeskuende og tidvis hysterisk bevegelse, mer preget av ideologi og ønske om makt enn å faktisk sørge for at kvinner og menn har rettigheter og frihet. Dette resulterer igjen i at ideologi får forrang foran fakta og budskapet som kommuniseres blir ofte deretter. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 Akkurat nå, herzeleid skrev: Nei jeg er ikke det. Det handler primært om at feminismen i dag fremstår som en veldig navlebeskuende og tidvis hysterisk bevegelse, mer preget av ideologi og ønske om makt enn å faktisk sørge for at kvinner og menn har rettigheter og frihet. Dette resulterer igjen i at ideologi får forrang foran fakta og budskapet som kommuniseres blir ofte deretter. Jeg kaller meg selv feminist og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver, dessverre. Anonymkode: 3db6b...24b 3
herzeleid Skrevet 25. januar 2020 #16 Skrevet 25. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaller meg selv feminist og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver, dessverre. Anonymkode: 3db6b...24b Jeg vet ikke helt hva du vil jeg skal gjøre med den informasjonen? 4
ntrane Skrevet 25. januar 2020 #17 Skrevet 25. januar 2020 (endret) Jeg er enig mye i feminismen. Vi er jo alle egentlig feminister. Hvem er ikke for likestilling og slikt? Problemet mitt er de personene som fronter feminisme. Oftest aggressive og lite nyanserte da de gjerne omgir seg i et ekkokammer. Edit: ofte har jeg lest de fronter feil informasjon, kvasivitenskap og vranglære for å pushe en personlig agenda. Dette er ikke bra da de ødelegger for seg selv. Disse personene ødelegger begrepet og selve ordet feminisme og feminist. Jeg vil ikke assosieres med slike. Jeg kaller meg selv egalitær eller hva det nå heter. Endret 25. januar 2020 av ntrane 1
herzeleid Skrevet 25. januar 2020 #18 Skrevet 25. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaller meg selv feminist og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver, dessverre. Anonymkode: 3db6b...24b Forøvrig; du ser kanskje humoren i å avfeie at frminismen i dag er navlebeskuende med «Jeg kaller meg selv feminist og kjenner meg ikke igjen...» Ikke at det har noe å si for hvorvidt påstanden min medfører riktighet men syntes den var litt artig 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #19 Skrevet 25. januar 2020 10 minutter siden, ntrane skrev: Jeg er enig mye i feminismen. Vi er jo alle egentlig feminister. Hvem er ikke for likestilling og slikt? Problemet mitt er de personene som fronter feminisme. Oftest aggressive og lite nyanserte da de gjerne omgir seg i et ekkokammer. Edit: ofte har jeg lest de fronter feil informasjon, kvasivitenskap og vranglære for å pushe en personlig agenda. Dette er ikke bra da de ødelegger for seg selv. Disse personene ødelegger begrepet og selve ordet feminisme og feminist. Jeg vil ikke assosieres med slike. Jeg kaller meg selv egalitær eller hva det nå heter. Tror du mange feminister har blitt utsatt for overgrep ? Grunnen til at de er så sinte... Det er jo ikke å nekte for at statistikken viser at veldig mange kvinner blir utsatt for dette, kan forstå da at mange ender opp sinte og bittre... Og iallefall når man ser hvor vanlig det er, sannsynligvis kjenner alle noen som har blitt utsatt for dette. Anonymkode: fbb00...edd
Scarlet Witch Skrevet 25. januar 2020 #20 Skrevet 25. januar 2020 Nei. Jeg mener det er forskjeller på menn og kvinner. Ikke alle ting kan viskes bort eller endres på bare man skriker høyt nok om det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå