Gå til innhold

Siv Jensen langer ut mot Hareide og Raja


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Frp-leder Siv Jensen gikk ut av regjeringen og ga plass til to av sine argeste politiske motstandere. Nå reagerer hun på at Erna Solberg slipper Abid Raja (V) og Knut Arild Hareide (KrF) inn i regjeringen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGPV99/siv-jensen-langer-ut-mot-hareide-og-raja

 

Så har Siv Jensen rett til å reagere på dette?

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun får ha mening som alle andre.

Jeg synes også det er litt spesielt at akkurat disse to politikerne ble valgt av Erna.

Raja som største konkurrent til Skei Grande for lederposten i Venstre og Hareide som var såååå mye imot Ernas regjering og ville heller ha Støre som statsminister. Jeg kan ikke en gang forestille meg hva Støre føler og tenker om det, men han er like forundret som mange andre i Norge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Hun får ha mening som alle andre.

Jeg synes også det er litt spesielt at akkurat disse to politikerne ble valgt av Erna.

Raja som største konkurrent til Skei Grande for lederposten i Venstre og Hareide som var såååå mye imot Ernas regjering og ville heller ha Støre som statsminister. Jeg kan ikke en gang forestille meg hva Støre føler og tenker om det, men han er like forundret som mange andre i Norge. 

Litt urovekkende at du ikke vet hvorfor. Hareide er forresten den dyktigste politikeren av de nye statsrådene, og det kommer fra en som aldri vil stemme på Krf. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde aldri tatt inn verken Venstre eller KrF.

Det var dømt til å mislykkes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye rart Siv har sluppet til i regjeringskontorene fra egne rekker, har hun vel ikke så mye hun skulle ha sagt... Synes forøvrig denne var festlig:

Det er ingen samarbeidsinvitasjon til Frp å utnevne han som ny samferdselsminister.

Hvorfor i all verden skal statsministeren legge vekt på å legge mest mulig til rette for samarbeid med partiet som nettopp har trukket seg fra regjeringen hennes, og dermed bidratt til at det ikke lenger er en flertallsregjering...?

33 minutter siden, OnFire skrev:

Hareide er forresten den dyktigste politikeren av de nye statsrådene, og det kommer fra en som aldri vil stemme på Krf. 

Enig. Hareide er noe så sjeldent som en politiker med både moral, samvittighet og ryggrad - det var et tap for norsk politikk da han trakk seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Frp-leder Siv Jensen gikk ut av regjeringen og ga plass til to av sine argeste politiske motstandere. Nå reagerer hun på at Erna Solberg slipper Abid Raja (V) og Knut Arild Hareide (KrF) inn i regjeringen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGPV99/siv-jensen-langer-ut-mot-hareide-og-raja

 

Så har Siv Jensen rett til å reagere på dette?

Hva "reagere" Siv på? Har Norges rikinger tatt tilbake gratis hytta hennes og gitt den til Raja og Hareide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Sam3 skrev:

Hva "reagere" Siv på? Har Norges rikinger tatt tilbake gratis hytta hennes og gitt den til Raja og Hareide?

 

Det gidder jeg ikke svare deg på, les artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli en stygg tid nå, Frp kommer til å være som Ivo Caprino figuren 7 somre og 7 vintre, tenk så mye Sylvi har mått holde inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Haha, FrP er så dårlige tapere! Smeller med døra når de nå gir fra seg maktposisjonene sine. Men det nytter ikke å komme her og klage på dem som kommer etter når de selv frivillig har valgt å forlate sin vakt på post. Barnslig og stakkarslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, OnFire skrev:

Litt urovekkende at du ikke vet hvorfor. Hareide er forresten den dyktigste politikeren av de nye statsrådene, og det kommer fra en som aldri vil stemme på Krf. 

Det som er urovekkende er at en som var så i mot denne regjeringen nå vil være en del av den. Den som valgte Støre, vil nå være statsråd for Erna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Det som er urovekkende er at en som var så i mot denne regjeringen nå vil være en del av den. Den som valgte Støre, vil nå være statsråd for Erna. 

Da vet du mao ikke hvordan dette henger sammen. Hareide har aldri vært negativ til Erna Solberg som statsminister. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Daria skrev:

Med tanke på hvor mye rart Siv har sluppet til i regjeringskontorene fra egne rekker, har hun vel ikke så mye hun skulle ha sagt... Synes forøvrig denne var festlig:

Det er ingen samarbeidsinvitasjon til Frp å utnevne han som ny samferdselsminister.

Hvorfor i all verden skal statsministeren legge vekt på å legge mest mulig til rette for samarbeid med partiet som nettopp har trukket seg fra regjeringen hennes, og dermed bidratt til at det ikke lenger er en flertallsregjering...?

Enig. Hareide er noe så sjeldent som en politiker med både moral, samvittighet og ryggrad - det var et tap for norsk politikk da han trakk seg.

Kunne ikke være mer uenig.  Samvittighet og ryggrad er vel det han har minst av.  At han nå strekker seg mot en maktposisjon i regjeringen han ville felle er egentlig helt uten moral 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stina234 skrev:

Kunne ikke være mer uenig.  Samvittighet og ryggrad er vel det han har minst av.  At han nå strekker seg mot en maktposisjon i regjeringen han ville felle er egentlig helt uten moral 

Eneste grunnen til at han ville det var fordi han ikke ville sitte i regjering med FRP. Helst ville han ha et  høyre -venstre og KRF samarbeid,  men det så ut som en umulighet den gang da. Derfor syntes han ( og flere andre i partiet ) at det var et bedre alternativ å samarbeide med partier lengre til venstre.

KRF er ikke et blått parti , men et sentrumsparti , og har dermed  mye mer til felles med f.eks SP og AP enn FRP som ligger et stykke lenger til høyre og er ganske så blått. Politikken til FRP er vel den som har minst til felles med KRF når det gjelder viktige verdispørsmål. KRF har vel omtrent aldri vært så villig til å samarbeide med FRP noen gang. Alle som har fulgt med i politikk har fått med seg at KRF ofte går hardt ut mot FRP.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som er overrasket?  Vent bare til Listhaug tar løs! 

Nå er det full guffe for å hanke inn velgerne.  Da gjør det seg best med indignasjon, harme og store ord, vet FrP.  Så gjenstår det å se om velgerne kommer tilbake, eller om de har gjennomskuet at når FrP snakker om "folk flest", så er det ikke du og jeg som får skattelette. 
Jeg venter i spenning på å se hvilke saker som skal fokuseres på. Krekar er vel ikke det helt store i dag?  Og innvandringen av utlendinger som vil nyte godt av våre oljepenger og velferdsgoder, er vel heller ikke stort å snakke om lenger? 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
På 24.1.2020 den 19.41, Drizzt skrev:

Hun får ha mening som alle andre.

Jeg synes også det er litt spesielt at akkurat disse to politikerne ble valgt av Erna.

Raja som største konkurrent til Skei Grande for lederposten i Venstre og Hareide som var såååå mye imot Ernas regjering og ville heller ha Støre som statsminister. Jeg kan ikke en gang forestille meg hva Støre føler og tenker om det, men han er like forundret som mange andre i Norge. 

Hareide var i mot Høyre/FrP-regjeringen. Hareide hade jo ingenting i mot å sitte sammen med Høyre under Bondevik 2.

KrF er et sentrumsparti så selv om de historisk har vært et borgelig parti så er det ikke unaturlig for dem å også ville samarbeide med AP. Senterpartiet som også er et sentrumsparti har sittet i regjering med både Høyre og SV. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Hareide var i mot Høyre/FrP-regjeringen. Hareide hade jo ingenting i mot å sitte sammen med Høyre under Bondevik 2.

KrF er et sentrumsparti så selv om de historisk har vært et borgelig parti så er det ikke unaturlig for dem å også ville samarbeide med AP. Senterpartiet som også er et sentrumsparti har sittet i regjering med både Høyre og SV. 

Det er tydeligvis flere her i tråden som har glemt ordkrigen mellom Erna og Hareide. Det var vel ikke for så lenge siden? Hareide ville felle henne, anklagde henne for løftebrudd og hun anklagde ham for å føre politikk basert på maktbehov. Hareide gikk ut og sa at han ville inn i regjering med Ap og Sp. Og ikke minst stemte han mot plattformen han nå er bundet av.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/i-2018-ville-hareide-felle-henne-na-er-han-erna-solbergs-nye-samferdselsminister-1.1652823

 

Seriøst, har folk virkelig glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Zienna said:

Er det noen som er overrasket?  Vent bare til Listhaug tar løs! 

Nå er det full guffe for å hanke inn velgerne.  Da gjør det seg best med indignasjon, harme og store ord, vet FrP.  Så gjenstår det å se om velgerne kommer tilbake, eller om de har gjennomskuet at når FrP snakker om "folk flest", så er det ikke du og jeg som får skattelette. 
Jeg venter i spenning på å se hvilke saker som skal fokuseres på. Krekar er vel ikke det helt store i dag?  Og innvandringen av utlendinger som vil nyte godt av våre oljepenger og velferdsgoder, er vel heller ikke stort å snakke om lenger? 


 

Og låter som de er et opposijonsparti mens de faktisk har vært sentralt i regjeringen og har medansvar for alt som regjeringen har gjørt eller ikke gjørt i mange år.

Det er hverken IS eller innvandrer som bor være saken men hva FRp har gjørt ikke ikke gjørt med makta. For eksemper er FRp ganske dyktig å dele ut til de rike - i knapt noen dager som energiminister klart Listhaug å dele ut grunnlaget til hennes neste PR kundeliste:

https://e24.no/energi/i/GG2oz9/sylvi-listhaug-deler-ut-69-oljelisenser-i-aarets-tfo-runde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...