Hundemamma97 Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Jeg har et problem, som er stort. Jeg har over flere år vært deprimert og hatt angst. Nå er det så ille at jeg ikke kommer meg opp av sengen. Er ikke bare tankene i seg selv som plager meg, men jeg fryser, har hodepine, øynene mine er slørete, vondt i magen, svimmel.. orker altså ingenting. Har forsøkt å være nøye med kosthold, presse meg selv til ting, osv, men det hjelper ikke i lengden. Begynner å lure på om depresjonen kan være tegn på at det er noe annet galt?
Gran00 Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Kan det være lavt stoffskifte? Høres ut som det kan være lurt med en tur til legen uansett. Håper du går hjelp! 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Alt dette kan være tegn på angst, hvor gammel er du? Anonymkode: 1b3dc...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, Gran00 skrev: Kan det være lavt stoffskifte? Høres ut som det kan være lurt med en tur til legen uansett. Håper du går hjelp! Enig! Gå til legen og be de sjekke stoffskiftet! Sjekk også generelt vitaminmangel. Og lykke til ❤️ Anonymkode: e2087...011 1
Krok1 Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 Depresjon ER "noe galt" som må behandles av lege. Det skakkkjører systemet fullstendig. Man kan ikke bare ta seg sammen med depresjon. Men depresjon kan også komme av hormonelle forstyrrelser, stoffskiftesykdommer, og andre indre ting . Du må gå til lege og bli grundig utredet.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Er det selv diagnostisert eller har du ikke fortsatt behandling etter utredning? Anonymkode: a7fdd...1d3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Tar du medisiner? Isåfall er det med 99% disse som gjør det. Virker som du kaver mye på egenhånd. Av og til må man sleppe kontrollen i livet og la livet få vise vei. Anonymkode: dd803...2df
Hundemamma97 Skrevet 24. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette kan være tegn på angst, hvor gammel er du? Anonymkode: 1b3dc...7ce Ja, angst har jeg konstant. Er 23. Men angst kan jo også være tegn på noe alvorlig sykdom, jeg tenker kreft eller ett eller annet ..
Hundemamma97 Skrevet 24. januar 2020 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det selv diagnostisert eller har du ikke fortsatt behandling etter utredning? Anonymkode: a7fdd...1d3 Diagnosert med angst og depresjon. Men jeg mistenker at det er noe annet underliggende i og med at jeg har disse fysiske plagene i tillegg.
Hundemamma97 Skrevet 24. januar 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2020 56 minutter siden, Krok1 skrev: Depresjon ER "noe galt" som må behandles av lege. Det skakkkjører systemet fullstendig. Man kan ikke bare ta seg sammen med depresjon. Men depresjon kan også komme av hormonelle forstyrrelser, stoffskiftesykdommer, og andre indre ting . Du må gå til lege og bli grundig utredet. Antideppresiva mener du? Har forsøkt samtaleterapi og det fungerte ikke.
Krok1 Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 1 minutt siden, Hundemamma97 said: Antideppresiva mener du? Har forsøkt samtaleterapi og det fungerte ikke. Ja, kanskje du trenger antidepressiva. Eller annen form for terapi. Det er det bare lege som kan vurdere. Om du tror du har kreft: LOGG AV OG RING LEGE!
Lill3My Skrevet 24. januar 2020 #12 Skrevet 24. januar 2020 Kan være psykisk som angst, men kan også være noe så "lite" som mangel på jern, D-vitamin, B12 eller noe annet. Lavt stoffskifte kan også gi slike symptomer. Så ta en full legesjekk for å utelukke sønnen ting. Håper jo d er noe slikt for da er det enkelt å fikse. God bedring og lykke til 2
Hundemamma97 Skrevet 24. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2020 8 minutter siden, Krok1 skrev: Ja, kanskje du trenger antidepressiva. Eller annen form for terapi. Det er det bare lege som kan vurdere. Om du tror du har kreft: LOGG AV OG RING LEGE! Nei nei, bare tenker i de baner, har jo lest om folk som har hatt depresjon og egentlig hadde kreft. Tror jeg bekymrer meg litt for mye om dagen.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Skrevet 24. januar 2020 20 minutter siden, Hundemamma97 skrev: Diagnosert med angst og depresjon. Men jeg mistenker at det er noe annet underliggende i og med at jeg har disse fysiske plagene i tillegg. Man kan få fysiske plager av psyken, men du burde uansett ta en tur til legen for å ta prøver. Anonymkode: a7fdd...1d3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 Er det noen spesiell grunn til at du er deprimert da? Hvis det er sånn at du er deprimert selv om du har et helt perfekt liv så kan det være tegn til sykdom ja. Hvor lenge har du vært deprimert? Hvor lenge sengeliggende? Anonymkode: 4ba7e...2c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #16 Skrevet 25. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen spesiell grunn til at du er deprimert da? Hvis det er sånn at du er deprimert selv om du har et helt perfekt liv så kan det være tegn til sykdom ja. Hvor lenge har du vært deprimert? Hvor lenge sengeliggende? Anonymkode: 4ba7e...2c2 Depresjon ER en sykdom, uansett om den kommer av tidligere belastninger i livet eller om den kommer av andre årsaker. Selv de som har hatt et "perfekt liv" kan bli deprimert. TS: redsel for alvorlig sykdom er jo et typisk symptom på angst og depresjon. Hvis du virkelig er redd for kreft, så fortell det til legen og forklar hvorfor. Depresjon og angst slår ofte ut fysisk også, så det er ikke noe rart om du føler deg ikke helt i vater. Anonymkode: 65de3...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #17 Skrevet 25. januar 2020 Nærmest usannsynlig å få kreft i en alder av 23 år da . Anonymkode: 1b3dc...7ce
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #18 Skrevet 25. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Depresjon ER en sykdom, uansett om den kommer av tidligere belastninger i livet eller om den kommer av andre årsaker. Selv de som har hatt et "perfekt liv" kan bli deprimert. TS: redsel for alvorlig sykdom er jo et typisk symptom på angst og depresjon. Hvis du virkelig er redd for kreft, så fortell det til legen og forklar hvorfor. Depresjon og angst slår ofte ut fysisk også, så det er ikke noe rart om du føler deg ikke helt i vater. Anonymkode: 65de3...5a7 Jada, men er litt mer sannsynlig at man er deprimert dersom en faktisk har et dårlig liv da. Har man et perfekt liv så kan det kanskje være andre grunner til at man er deprimert, som D vitaminmangel f.eks. Anonymkode: 4ba7e...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #19 Skrevet 25. januar 2020 Jeg har slitt med kraftig angst og depresjoner i årevis, og har nylig innsett hvor påvirket jeg har blitt av mine egen helse, etter 25+ år med kroniske smerter. Hadde jeg sluppet å leve med disse smertene, så hadde jeg hatt en annen personlighet enn jeg har i dag, fordi at den jeg er er så preget av så mange år med smerter. Så ja, det kan absolutt ha en sammenheng. Uansett verd å sjekke ut. Anonymkode: c890c...223
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #20 Skrevet 25. januar 2020 3 hours ago, Hundemamma97 said: Nei nei, bare tenker i de baner, har jo lest om folk som har hatt depresjon og egentlig hadde kreft. Tror jeg bekymrer meg litt for mye om dagen. Depresjon kan komme av noe så enkelt som jernmangel, det trenger ikke være kreft eller andre alvorlige sykdommer. Men ja, det finnes nok ulike typer depresjoner, og noen av dem kommer av fysiske sykdommer som tukler med produksjon av ulike stoffer i kroppen som kan påvirke følelser. I de aller fleste tilfeller er folk deprimerte fordi de har vært under mye stress over lang tid, noe som har gjort at kroppen har gått inn i en depresjon. Om du ser dårligere enn før burde du bestille hastetime til lege, endringer i synet kan trenge rask utredning. Uansett burde du bestille en normal time og si fra om at du har følt deg svimmel, kald osv. Ikke si noe om at du er bekymret og ikke si for mye om depresjonen, da kan legen raskt avfeie deg med at det må være psykisk. Anonymkode: b05b0...df5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå