AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #41 Skrevet 24. januar 2020 Haha, dette er som en episode av Parterapi. Gi egg til alle måltider, det var det folk skrev til deg... Anonymkode: 4c7d5...79a 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #42 Skrevet 24. januar 2020 Tre kokte egg uten tilbehør er litt stusselig, men hvis barnet spiser det og liker det så hadde jeg ikke laget noe nummer av det 😊 Anonymkode: d03c6...96b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #43 Skrevet 24. januar 2020 Kunne han ikke laget tomatsuppe eller spinatsuppe med egg da? Og salat og grovbrød til. Kan de ikke utdanne ernæringspedagoger til barnevernet og barnehagene? Så kan disse være ressurspersoner for foreldre som sliter med matlagning og kosthold, og de kan ha en forebyggende og veiledende rolle 👍 Anonymkode: 0a2cc...20b 3
gretchenlowell Skrevet 24. januar 2020 #44 Skrevet 24. januar 2020 Barna våre spiser ofte brød og egg til middag. De er ikke spesielt glade i middag så da er det ofte enklere/bedre å gi dem noe de faktisk spiser. Barn dør ikke av mat som ikke er middag nå og da. 2
Biloba Skrevet 24. januar 2020 #45 Skrevet 24. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er villris søppelmat for deg? Kanskje du kan lese deg opp på næringen i det, siden du synes det er søppel. Ja, jeg spiser eggene han lager, klager ikke og lager mat senere på kvelden når han har gått. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg blir kalt hysterisk. Men vi er alle forskjellige så det er greit. Nå vet jeg at de fleste synes tre egg til middag tre ganger i uken er god og sunn mat, så da lar jeg dette ligge. Anonymkode: b4215...604 DU spiser? Vil det si at du forventer at han bruker samværstiden på å lage mat til deg i stedet for å få fokusere på barnet deres? Når samværet foregår hos deg og ikke hos ham og med overnatting, er det vel ganske begrenset med tid. Eggeoverdosen er antagelig hans måte å si fra hva han mener om det. Her kan du legge mye bedre til rette for barnet ditt, hvis du gidder å slutte å fokusere på å gjøre ting surt for barnets far. 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #46 Skrevet 24. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Er villris søppelmat for deg? Kanskje du kan lese deg opp på næringen i det, siden du synes det er søppel. Ja, jeg spiser eggene han lager, klager ikke og lager mat senere på kvelden når han har gått. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg blir kalt hysterisk. Men vi er alle forskjellige så det er greit. Nå vet jeg at de fleste synes tre egg til middag tre ganger i uken er god og sunn mat, så da lar jeg dette ligge. Anonymkode: b4215...604 Går du med vilje inn for å være vanskelig og usaklig her, eller er du ikke engang klar over hvordan du fremstår? HI forteller om en gang med avokadoskiver (som er helt supert å få barn til å spise, og VELDIG mettende) og denne gangen, med tre egg. Det vil si at han så langt har variert måltidene. Ro deg ned, vent å se hvordan det blir fremover. Jeg forstår veldig godt at han heller vil fokusere på å bruke med tid med barnet enn på å lage mat, så kudos til far. Anonymkode: 427fd...2c3 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #47 Skrevet 24. januar 2020 3 minutter siden, Biloba skrev: DU spiser? Vil det si at du forventer at han bruker samværstiden på å lage mat til deg i stedet for å få fokusere på barnet deres? Når samværet foregår hos deg og ikke hos ham og med overnatting, er det vel ganske begrenset med tid. Eggeoverdosen er antagelig hans måte å si fra hva han mener om det. Her kan du legge mye bedre til rette for barnet ditt, hvis du gidder å slutte å fokusere på å gjøre ting surt for barnets far. Hvorfor snakker du sånn til meg? Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter å dikter opp en virkelighet når du ikke vet noe om meg eller oss. Jeg forventer ikke at han skal lage mat til meg, jeg spiser med de for barnets skyld... men det er kanskje galt det også? Om du visste bare litt om hva som foregår her, ville du holdt deg til eggspørsmålet mitt og ikke skrive alt du gjør. Men jeg vet at dette er et forum, at folk kan si hva de vil, at jeg utsetter meg for kritikk ved å stille spm her, og det er ok. Du kan jo ikke vite, så at du sitter å antar ting er nok naturlig... men at du bruker det i mot meg, er ikke naturlig. Anonymkode: b4215...604 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #48 Skrevet 24. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker du sånn til meg? Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter å dikter opp en virkelighet når du ikke vet noe om meg eller oss. Jeg forventer ikke at han skal lage mat til meg, jeg spiser med de for barnets skyld... men det er kanskje galt det også? Om du visste bare litt om hva som foregår her, ville du holdt deg til eggspørsmålet mitt og ikke skrive alt du gjør. Men jeg vet at dette er et forum, at folk kan si hva de vil, at jeg utsetter meg for kritikk ved å stille spm her, og det er ok. Du kan jo ikke vite, så at du sitter å antar ting er nok naturlig... men at du bruker det i mot meg, er ikke naturlig. Anonymkode: b4215...604 Herregud om situasjonen er slik du beskriver her hadde jeg hvertfall ikke brydd meg om de eggene! Kan du ikke kreve at samværet er at de leker sammen ute? Du og han burde jo ikke være så mye sammen.. Anonymkode: 8669d...e05 13
Biloba Skrevet 24. januar 2020 #49 Skrevet 24. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker du sånn til meg? Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter å dikter opp en virkelighet når du ikke vet noe om meg eller oss. Jeg forventer ikke at han skal lage mat til meg, jeg spiser med de for barnets skyld... men det er kanskje galt det også? Om du visste bare litt om hva som foregår her, ville du holdt deg til eggspørsmålet mitt og ikke skrive alt du gjør. Men jeg vet at dette er et forum, at folk kan si hva de vil, at jeg utsetter meg for kritikk ved å stille spm her, og det er ok. Du kan jo ikke vite, så at du sitter å antar ting er nok naturlig... men at du bruker det i mot meg, er ikke naturlig. Anonymkode: b4215...604 Hvorfor skulle det slå meg? Hvis problemet er på et helt annet område enn måltidssammensetning er det lite sannsynlig å få noe fornuftig ut av å lage en tråd om at du ønsker at eks skal lage bedre middager. Hvis han er problematisk, tilpass besøkstid så du og barnet kan spise før/etter samvær. 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #50 Skrevet 24. januar 2020 Kan du sende mannen din til meg om du er lei😍, flink han!! Anonymkode: 75397...d5a
Hactar Skrevet 24. januar 2020 #51 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Dette er problemet ditt, ikke eggene. Fokuser på hvordan dere kan legge opp samværet så han ikke får anledning til å bruke det som et påskudd til å komme inn i ditt hjem og trakkasere deg. Om han trenger samvær med tilsyn, bør ikke det tilsynet være deg. Om han kan ha samvær alene, må han kunne ta barnet med ut, hjem til seg eller til nøds ha samvær i ditt hjem mens du er ute. Denne situasjonen er ikke holdbar og ikke hensiktsmessig for barnet. 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #52 Skrevet 24. januar 2020 Han gir sunn mat. Det hadde jeg ikke laget styr ut av. Hadde han servert wienerpølser, pannekaker og risgrøt hadde jeg reagert. Anonymkode: e3379...274 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #53 Skrevet 24. januar 2020 Ingen her ville hatt egg til middag 3 ganger i uken. Det kan jeg love deg! Men vi ville valgt bort den kampen og ikke latt oss provosere. Det er det han vil ha. En reaksjon fra deg på eggene, slik at han kan komme med et motangrep til deg om næringsinnhold i DINE middager. Så når vi foreslår at du skal overse det, så er det ikke fordi vi elsker egg til middag hver dag. Du har sikkert nok av kamper som er viktigere at du tar med denne karen. Spar kreftene dine til dem. Jeg kan love deg at du vil trenge det Du sier han kommer for å kritisere deg. Da må du finne en løsning så dere slipper å ha samvær sammen. Det er en grunn til at det ble brudd. Han kan ha samvære hjemme hos seg og så slipper du "angrepene" hans. Da kan han konsentrere seg om barnet i stedet for å bruke samværet på å trykke deg ned. Og du kan bruke tiden på deg selv, venner, jobb, ja hva du måtte ønske. Du har et liv uten han nå. Nyt det! Og la det være uten han! Ellers er bruddet bortkastet for deg! Anonymkode: 9cfa7...283 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #54 Skrevet 24. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og bare det. Ikke grønnsaker, ikke noe annet enn tre egg. Barnefaren har samvær hjemme hos meg, og jeg har nå sagt at han får lage middag til barnet vårt de dagene han har samvær rundt middagstid. Jeg har sagt i fra hva barnet liker og ikke liker men sa det var opp til han hva han laget. Første dagen fikk barnet to brødskiver med avokado. (Jeg lagde middag da far dro) i går fikk barnet tre egg. Jeg spurte om det var alt? Han svarte nei, han skal få frukt etter middagen, og svarte at egg inneholdt alt et barn trengte av næring, så dette var mer enn nok. Han poengterte at eggene var økologiske og at middagen ikke kunne vært bedre. Så hva sier dere? Skal jeg bare overse dette og lage middag hver kveld han har vært her? Det er HELT umulig å snakke med han, så det rådet kan dere ikke gi. Anonymkode: b4215...604 Hvorfor har du denne type kontroll over hans samvær? Viser bare at delt bosted bør bli hovedregelen. Mor ødelegger i så mange tilfeller relasjonen mellom far og barn. Anonymkode: 00c84...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #55 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker du sånn til meg? Har det slått deg at han ikke vil ha barnet hos seg? At det er han som er her for å kontrollere meg? At han ikke leker med barnet eller bruker noe tid i det hele tatt bortsett fra å sitte her og kritisere meg. Det er derfor jeg nå har sagt at han må i det minste lage mat når han er er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter å dikter opp en virkelighet når du ikke vet noe om meg eller oss. Jeg forventer ikke at han skal lage mat til meg, jeg spiser med de for barnets skyld... men det er kanskje galt det også? Om du visste bare litt om hva som foregår her, ville du holdt deg til eggspørsmålet mitt og ikke skrive alt du gjør. Men jeg vet at dette er et forum, at folk kan si hva de vil, at jeg utsetter meg for kritikk ved å stille spm her, og det er ok. Du kan jo ikke vite, så at du sitter å antar ting er nok naturlig... men at du bruker det i mot meg, er ikke naturlig. Anonymkode: b4215...604 Tror ikke dette handler om egg eller mat overhodet jeg. ❤️ Anonymkode: d03c6...96b 7
abc123detvardet Skrevet 24. januar 2020 #56 Skrevet 24. januar 2020 Egg tre ganger i uken til middag? Er da ikke så vanskelig å lage annen mat. Er heller ikke bra med for mye kolesterol. Et barn burde få et variert kosthold. Synes TS har rett til å reagere. Greit nok med én gang, men når det er snakk om tre ganger blir det for mye. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #57 Skrevet 24. januar 2020 4 minutter siden, abc123detvardet skrev: Egg tre ganger i uken til middag? Er da ikke så vanskelig å lage annen mat. Er heller ikke bra med for mye kolesterol. Et barn burde få et variert kosthold. Synes TS har rett til å reagere. Greit nok med én gang, men når det er snakk om tre ganger blir det for mye. Les deg opp på ny forskning om kolesterol og egg. Anonymkode: 00c84...6dd 1
abc123detvardet Skrevet 24. januar 2020 #58 Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp på ny forskning om kolesterol og egg. Anonymkode: 00c84...6dd Mye egg koblet til hjertesykdom og død https://forskning.no/mat-og-helse-matematikk/ny-studie-mye-egg-koblet-til-hjertesykdom-og-dod/1312283
EvaLena Skrevet 24. januar 2020 #59 Skrevet 24. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hysterisk? Jeg lagde ikke noe drama rundt dette. Jeg synes tre kokte egg feks tre ganger i uken til middag ikke er ok. Hadde det vært med noe grønnsaker el, hadde det vært ok. Barnet spiser hva det spiser, han er tre år, har smakt på alt, prøvd alt... som meg og alle andre har han noe han ikke liker, så at jeg sa fra om dette er jo bare for å lage samværet lettere. Ikke vits i å kaste bort tid med å lage mat barnet ikke liker? Anonymkode: b4215...604 Du lagde ikke noe drama hjemme hos deg, men du lager drama i denne tråden du opprettet. Barnet ditt overlever nok helt fint med maten han får av far. Ikke heng deg opp i det. For at du skal slippe å bekymre deg for dette så kan du heller la far ha barnet hjemme hos seg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #60 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, egg og avokado er kjempebra, men jeg synes ikke det er fullverdig måltid. Men jeg ser jeg er omtrent alene om å mene dette, så jeg tar vel feil da. Hvor mye far er her, og hvorfor jeg er her under samvær har ikke noe med spm mitt å gjøre, så dette går jeg ikke inn på her. Far er kokk, han er veldig flink til å lage mat, og kan mye... det er vel derfor jeg ble overrasket da barnet fikk tre kalde kokte egg på en tallerken, og at dette var noe han hadde tenkt å fortsette med. Jeg gir også egg, men da med grønnsaker og villris, evt grovt brød... men jeg skal la dette ligge, jeg synes ikke det er krise, jeg er glad han i det minste gir sunn mat, jeg skulle bare ønske middagen var mer variert. Barnet er enn så lenge med meg 100% så dette gjør ikke så mye. Men må si jeg ble overrasket over hvor mange her som syntes dette var en helt ok middag opp til tre dager i uken. Anonymkode: b4215...604 Her i huset har vi 4 barn, ogndet blir ofte brødskiver med egg, eller rett og slett ostesmørbrød. Ene barnet spiset ofte kun speilegget. 2 av de rører ikke poteter eller andre grønnsaker. 2 er også voksne, og de 2 andre nesten voksne. Det går helt fint, og hvis du lager det du kaller "skikkelige middager", så blir jo det variert da Anonymkode: c30c3...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå