AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #21 Skrevet 26. januar 2020 7 timer siden, Matas skrev: Hun skriver jo at hun tenker å ta master først? Det er det jeg tok utgangspunkt i, men hun må ha undervisningsfag også for å gå PPU, det holder ikke kun med master. Derfor skrev jeg fag ved siden av. Jeg skrev aldri noe om PPU-Y til TS. Ja, den er lang for henne, jeg hadde nok bare gått lektor hadde jeg vært henne, hun må uansett gå 4 år til på skole, et ekstra år koster ikke veldig mye mer. Du skrev at TS kunne høre med UiO om bachelorgraden kunne kvalifisere til opptak. Jeg skrev at man må ha master for å ta PPU, og du svarte at det ikke stemmer for yrkesfag, noe som 1) ikke stemmer (det er PPU-Y, som er noe annet) og 2) heller ikke er relevant for TS, som har en ikke fullført, ikke profesjonsrettet bachelor. Men jeg er enig i at det er best å gå lektorprogrammet for TS, men det virker ikke som om det er aktuelt for TS siden det tar lang tid. Det er nok få snarveier inn i læreryrket nå for tiden. Og med 120 studiepoeng som stort sett er lite relevante for norsk videregående skole må man dessverre belage seg på å studere lenge for å bli lærer. Anonymkode: 5f103...2f9 2
Missknuckles Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #22 Skrevet 26. januar 2020 Ok takk for svarene alle sammen. Ser at det er lite man kan gjøre uten å starte helt på nytt. Skal sjekke ut lektorutdanning og mulige fagkombinasjoner. Men poenget var å undervise i noe jeg synes er skikkelig interessant. Må kanskje vurdere noe annet. God søndag 😊
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #23 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, Missknuckles skrev: Ok takk for svarene alle sammen. Ser at det er lite man kan gjøre uten å starte helt på nytt. Skal sjekke ut lektorutdanning og mulige fagkombinasjoner. Men poenget var å undervise i noe jeg synes er skikkelig interessant. Må kanskje vurdere noe annet. God søndag 😊 Hvis du kunne tenke deg noe annet enn undervisning, er jo det enkleste å bygge videre på det du har og gjøre ferdig bacheloren din. Men så spørs det selvsagt om det holder med en bachelor, eller om du i praksis må ha master for å få en jobb... Skjønner at det ikke er en enkel situasjon. Anonymkode: 5f103...2f9
Matas Skrevet 26. januar 2020 #24 Skrevet 26. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skrev at TS kunne høre med UiO om bachelorgraden kunne kvalifisere til opptak. Jeg skrev at man må ha master for å ta PPU, og du svarte at det ikke stemmer for yrkesfag, noe som 1) ikke stemmer (det er PPU-Y, som er noe annet) og 2) heller ikke er relevant for TS, som har en ikke fullført, ikke profesjonsrettet bachelor. Men jeg er enig i at det er best å gå lektorprogrammet for TS, men det virker ikke som om det er aktuelt for TS siden det tar lang tid. Det er nok få snarveier inn i læreryrket nå for tiden. Og med 120 studiepoeng som stort sett er lite relevante for norsk videregående skole må man dessverre belage seg på å studere lenge for å bli lærer. Anonymkode: 5f103...2f9 Beklager, jeg skrev feil til TS og mente master. Ja, det er ingen snarveier. Jeg har søkt opp en del selv, og vurderer PPU-Y selv da jeg har fagbrev i tillegg til bachelorgrad i spes.ped. Sikkert derfor jeg blandet begrepene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå