AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Er det vanlig med denne diagnosen? Anonymkode: 2dc09...2e1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Har ikke diagnosen selv, og kjenner kun stedatter med diagnosen. Jeg syns hun mangler litt driv, vil ikke dermed si at hun virker uten ambisjoner. Men jeg syns ambisjonene harmonerer dårlig med de ferdighetene og evnene hun viser/har, og dermed dessverre blir lite realistiske. Når det gjelder å ha forslag til aktiviteter eller å invitere venninne på besøk - der jeg tilbyr meg å lage pizza, ordne film osv så det skal bli enkelt for henne å være sosial - så er hun på tilnærmet nullnivå... Kan la seg invitere med eller være med på andres forslag, være blid og kose seg, men uten å bli pushet /invitert tror jeg hun kunne sittet alene på rommet sitt med YouTube og musikk uten å snakke med en sjel på dagesvis... 🙁Hun er snart tjue, jeg håper hun modnes mer og tar mer initiativ: dvs forstår at hvis du skal beholde en relasjon, må du av og til være den som foreslår ting eller inviterer. Anonymkode: d33bb...60a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Hatt ekstremt driv siden jeg var ung. Oppe og nede dagen lang. Jobbe lange dager på jobb, gå lange fjellturer. Ønske å lære mye og forstå mer, skape meg et liv jeg trives med. Anonymkode: 85894...a41 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke diagnosen selv, og kjenner kun stedatter med diagnosen. Jeg syns hun mangler litt driv, vil ikke dermed si at hun virker uten ambisjoner. Men jeg syns ambisjonene harmonerer dårlig med de ferdighetene og evnene hun viser/har, og dermed dessverre blir lite realistiske. Når det gjelder å ha forslag til aktiviteter eller å invitere venninne på besøk - der jeg tilbyr meg å lage pizza, ordne film osv så det skal bli enkelt for henne å være sosial - så er hun på tilnærmet nullnivå... Kan la seg invitere med eller være med på andres forslag, være blid og kose seg, men uten å bli pushet /invitert tror jeg hun kunne sittet alene på rommet sitt med YouTube og musikk uten å snakke med en sjel på dagesvis... 🙁Hun er snart tjue, jeg håper hun modnes mer og tar mer initiativ: dvs forstår at hvis du skal beholde en relasjon, må du av og til være den som foreslår ting eller inviterer. Anonymkode: d33bb...60a Jeg er 29 år og sliter fortsatt med det. Å komme på å være sosial ligger ikke inne i meg. Elsker alenetid mer enn alt. Anonymkode: 8bce0...e58
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 Samme her. Jeg har aldri hatt noe ønske om å være sosial. Er venneløs. Har asperger Anonymkode: 2d074...46e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå