Gå til innhold

fedre som krever mer samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

fedre som har samvær og krever mer samvær med barna men så overlater de barna til besteforeldre/onkler/tanter?

Anonymkode: 8420e...8ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om far eller mor ikke klarer/gidder/ønsker å følge opp det samværet de allerede har er det liten vits i å øke samvær. Barna kan fortsatt ha kontakt og møte øvrig familie. 

Anonymkode: 64505...c9f

• Liker 4
Skrevet

Han vil slippe å betale bidrag da. 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 9
Skrevet

Hva slags innlegg er dette, det blir ikke et gyldig spørsmål bare fordi du slenger på et spørsmålstegn på slutten.,

Anonymkode: d894c...f25

• Liker 5
Skrevet

Ellers så ønsker de at barnet skal ha et nettverk på sin side også. Husk barnets beste!

Anonymkode: 2730e...7db

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor mødre må legge seg borti hva far til barna foretar seg når de er på samvær der. La folk få være i fred. Barna har det helt sikkert like fint til bestemødre (mine har det bedre der for de får alt de peker på) som til far. 

Synes det er merkelig og betenkelig at mødrene må holde på slik. Har hørt om trusselbrev fra mors advokat også hvis ikke far gjør det mor sier på sitt eget samvær med barna. 

Far gjør ingenting ulovlig med å involvere andre folk. Om han over hodet ikke har samvær med barna er det strengt tatt han som taper på det. 

Faan dere mødre som mener det er deres rett til å ha barna fast fordi det ikke passer dere at far har samvær. Gi dere. 

• Liker 6
Skrevet

Man får som man sår, heter det. For noen tar det mange år med feilslåtte forhold for å finne ut dette. For andre en feil.

Anonymkode: ac910...84b

Skrevet

Ikke din business

Anonymkode: 26271...a4f

• Liker 1
Skrevet

Her er der mor som overlater barna til sin superreligiøse mor. Liker det ikke, men barna har faktisk familie på den siden også. Hun får ha samværet sitt i fred.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke din business

Anonymkode: 26271...a4f

om de ikke er mitt så er jo grunner til far vil ha samvær for å være med barnet ikke overlate til foreldrene hele tia da er jo ikke det vits med øking.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om de ikke er mitt så er jo grunner til far vil ha samvær for å være med barnet ikke overlate til foreldrene hele tia da er jo ikke det vits med øking.

Men det er ikke pga far han skal ha samvær! Det er av hensyn til barnet. Makan.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor mødre må legge seg borti hva far til barna foretar seg når de er på samvær der. La folk få være i fred. Barna har det helt sikkert like fint til bestemødre (mine har det bedre der for de får alt de peker på) som til far. 

Synes det er merkelig og betenkelig at mødrene må holde på slik. Har hørt om trusselbrev fra mors advokat også hvis ikke far gjør det mor sier på sitt eget samvær med barna. 

Far gjør ingenting ulovlig med å involvere andre folk. Om han over hodet ikke har samvær med barna er det strengt tatt han som taper på det. 

Faan dere mødre som mener det er deres rett til å ha barna fast fordi det ikke passer dere at far har samvær. Gi dere. 

Tydligvis en som føler seg truffet ja!

Skal far ha samvær med barner så får ta ansvar for barnet selv,ikke sette det vekk til alle andre! Men er vel for mye for langt av en mann at han skal gidde å bry seg om barnet sitt og gidde å bruke tid sammen med barnet..

Anonymkode: 04e47...1d7

• Liker 4
Skrevet

Jeg ønsker da å spørre.... Mamma, pleier hun da å sende barna til familien til pappa? Er det slik at pappa er eneste personen barna trenger i livet sitt? er ikke familien til pappa viktig? Pleier mormor og morfar aldri ha barna på overnatting?

Er nok ikke det at ungen blir satt bort, er nok heller en MERVERDI barnet skal få... Hvem mor eller far ønsker ikke at barna sine skal vokse opp med gode minner om familien sin?

Anonymkode: 75798...016

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Helt enig Hr Aktiv! Selv om jeg er mamma så ser jeg stor verdi at farmor er i barnets liv, herregud så takknemlig jeg er for at barnet mitt har 2 bestemødre som elsker mitt barn! JEG kan til og med finne på å ringe for å høre om hun har lyst til å ha ungen på overnatting fordi ungen savner farmor. Merverdi!😍

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, Hr. Aktiv said:

De bryr seg kanskje om barnets ve og vel? Tror ikke det føles bra for et barn å bli hentet av far som lemper dem over på andre. Ikke bare ignorerer han dem, han gir dem falskt håp om at han bryr seg gang på gang og barna blir skuffet. Det er sånne barn som blir samfunnstapere på sikt, fordi de blir skada av det

Anonymkode: b1ce2...115

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er jeg helt enig i. Er det en ting jeg aldri gjør er å blande meg oppi samværet til far og sønn så lenge det ikke hadde vært omsorgssvikt inni bildet, nettopp fordi det har jeg ingenting med å gjøre så lenge barnet har det bra. 

Her sender jeg gjerne sønnen til farmor og farfar selv. Vet mange mødre eller familier der begge bor sammen som sender barna til besteforeldre, onkler, tanter osv. 

Man leser jo ofte her inne om mødre som skal detaljstyre samværet far har med barna. Det er trist og leit at de har så lite tillitt til far og ødelegger for barnet uten å se det selv. 

Anonymkode: 461d8...b5d

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker da å spørre.... Mamma, pleier hun da å sende barna til familien til pappa? Er det slik at pappa er eneste personen barna trenger i livet sitt? er ikke familien til pappa viktig? Pleier mormor og morfar aldri ha barna på overnatting?

Er nok ikke det at ungen blir satt bort, er nok heller en MERVERDI barnet skal få... Hvem mor eller far ønsker ikke at barna sine skal vokse opp med gode minner om familien sin?

I tråden her er det skremmende lesing der det er mange mødre som ikke ønsker det. De ser det ikke selv at de gjør sine egne barn ei bjørnetjeneste.

Ingen god mor gjør slike ting. Ikke rart det finnes så mange barn der ute som ikke får samvær med sitt opphav og familie på farsiden. Egoistiske mødre som kun tenker sitt eget beste. Barna tenker de ihvertfall ikke på. 

Skrevet

Jeg får ofte hjelp fra familie i hverdagene. BF skulle bare prøvd å klage på det. 

Anonymkode: 8fe32...d3a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte hjelp fra familie i hverdagene. BF skulle bare prøvd å klage på det. 

Anonymkode: 8fe32...d3a

Er litt forskjell på en som har barnet omtrent hele tiden og en pappa som bare har barnet annenhver helg. Når en har barnet så sjeldent så ser jeg på det som en selvfølge at han bruker all tid med barnet,å ikke bare setter barnet vekk til andre. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydligvis en som føler seg truffet ja!

Skal far ha samvær med barner så får ta ansvar for barnet selv,ikke sette det vekk til alle andre! Men er vel for mye for langt av en mann at han skal gidde å bry seg om barnet sitt og gidde å bruke tid sammen med barnet..

Så når barnet er hos det så er hen aldri hos besteforeldre? Aldri hos tanter? Aldri på overnattingsbesøk hos venner? Hen er alltid, hele tiden, hele døgnet, alltid sammen med deg?

Fars familie er også barnets familie. De vil vel også se barnet? Barnet vil vel også se farmor og farfar? 

Seriøst! Skjerp deg!

Anonymkode: 35d76...9a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...