Gå til innhold

Hvilket treningssenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilket senter du ville valgt i min situasjon og hvilke faktorer som er viktig for deg når du velger senter.

Kort fortalt, dame nesten 40 som har brukt de siste 10 årene på jobb og barn og ikke trent regelmessig. Men går mye hver eneste dag og er i masse aktivitet, så det har liksom gått greit. Så ble jeg alvorlig syk i over et år. Raste ned i vekt, mest muskler, og har fått kondis og smidighet som om jeg var dobbelt så gammel. 

Nå er jeg nesten frisk, men i så dårlig form at jeg blir helt skremt. Må bygge litt muskler og børste støv av stive sener og ledd, i svært forsiktig tempo.

Så til saken, jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal velge Fresh eller Friskis og Svettis. Sistnevnte har mange gruppetimer, noe jeg synes er gøy (syntes det sist jeg prøvde for 15 år siden i alle fall). De har badstu. Men det er lenger unna, tar vel fort minst en halvtime hver vei og jeg er sjelden på de kanter av byen ellers, det er liksom ikke et sted man svinger innom på vei til noe (familietudsplanen er tight, så det går mye i multitasking. Kan ikke prioritere masse tid til trening). Det er også dobbelt så dyrt. 

Fresh har ikke det samme tilbudet av timer, og de få timene de har er på kvelden, nor som ikke lar seg gjøre i hverdagen. Men det er velutstyrt og rent og helt ok, og viktigst, det ligger nærmere hjemme og rett ved barnehagen så det er lett å dra innom. Men det blir nok veldig mye å stå for seg selv ved et apparat. 

Jeg får ikke bestemt meg. Er gruppetime og badstu verdt dobbel pris? Kommer jeg til å klare å holde koken oppe når trening krever så mye planlegging og reisetid? På den annen side, blir det kjedelig når det bare blir deg selv og apparater og ingen grupper? Hva ville du ha gjort og hva veier tyngst for deg?

Tusen takk for tips!

Anonymkode: 1a11f...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg mest med frivektene, og har aldri tatt en gruppetime.

Men jeg er ikke medlem på nærmeste senter. Kjører heller litt lenger for ett senter jeg liker.

Skal jo dit flere ganger i uka.

Går jo mye på motivasjon, du skal kunne lett gidde dra.

Så det senteret du føler gir deg mest hadde jeg valgt.

Anonymkode: d3151...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærhet er det viktigste for meg. Tar det en halvtime hver vei blir tilbudet garantert ikke benyttet. Fresh der jeg bor har en del gruppetimer, minst en hver kveld. 

Anonymkode: 7f73b...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ville valgt det nærmeste og billigste - for jeg tenker det er mye større sjanse for at du kommer deg regelmessig på trening da. 

Du burde få deg et effektivt styrkeprogram som du kjører gjennom - har du ikke peiling på å sette opp det kjøp deg noen PT-timer. 

Gjør du dette med frivekter så trenger du ikke mange øvelsene.   Tenker da øvelser ale knebøy , markløft , benkpress ++

Så trener du også litt kondisjon der eller tar det utenom ute. Siden du er ganske aktiv elleres kunne du kjøre noen korte intervalløkter på senteret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det nærmeste og beste. Valget er avhengig av hva du har rundt deg. For det er vanskelig å komme seg til treningssenteret kommer du til å slutte fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør ta deg ei prøvetime til hver enkelt for å se hva du liker best. 

Selv har jeg rigget meg opp med komplett studio hjemme. Kondisjon trenes alltid ute i friluft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle innspill!

Ja, jeg tror nok at det mange sier om beliggenhet til syvende og sist veier tyngst. Med F&S blir trening fort et 2,5-timersprosjekt fra dør til dør, alt medregnet. Og selv om jeg har tid nå, siden jeg ikke er friskmeldt, regner jeg med å starte i jobb litt før sommeren og deretter gradvis øke stillingsprosenten = enda mindre tid til trening. Pluss kjempedårlig samvittighet for penger ut av vinduet.

Gruppetimer og badstu får vente enda noen år, tror jeg :) Prøver meg på det nærmeste senteret, og tar med meg tipset om PT. Målet er å finne de øvelsene som er absolutt mest nyttige å starte med, og så kjøre dem til jeg får litt mer muskler og energi og kan bygge ut med flere. 

Hah, nå ble jeg skikkelig motivert, kjenner jeg. Kanskje det er håp for gamla? :lol:

Tusen takk igjen!

Anonymkode: 1a11f...280

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...