Gå til innhold

Bunnplate under bilen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 1 serie, og ett eller anna deksel/plate har delvis falt av under bilen(ikke bunnpanna). Jeg har ikke bukker men klarte å klemme armen under og skru av de to skruene som fortsatt holdt platen fast. Jeg er svært avhengig av bilen, er det noe fare med å kjøre uten det dekselet?

Jeg har en plass jeg kan kjøre for å sette bilen på bukker slik at jeg får sett under og evt. bestilt ny men må se om jeg trenger flere deler enn bare den plata jeg må ha. Er ganske handy så så lenge det bare er å erstatte plata, bytte litt skruer osv, så skal jeg nok få det til. Plata er ikke metall, gummi tror jeg, ser rett og slett ut som materialet har morket og rett og slett revnet ved skruene som holdt den på plass.

Hjelp:P

Anonymkode: 0d2d8...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint, men du bør jo få festen den etter hvert. 

Anonymkode: ca027...23c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går helt fint, men du bør jo få festen den etter hvert. 

Vet du hva den plata skal beskytte sånn egentlig? Men ja, bare jeg kan kjøre den til bukkene så jeg får sett under så skal jeg jo selvsagt erstatte den. Har ikke råd til å ha den på verksted så her er det bare å fikse sjælXD Om noen har tips til delebutikk så kom gjerne med det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskytter jo litt mot elementene men er ikke kritisk for en kortere periode! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den beskytter jo litt mot elementene men er ikke kritisk for en kortere periode! :) 

Vel, her er prakteksemplar på sørpe vær for tiden:P Men hovedveiene er jo for det meste bar. Tar jo motorvei for å komme til bukkene jeg nevnte. Verre når jeg skal på jobb:P Får jo ikke akkurat rensket det bort heller siden jeg ikke kommer meg under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva den plata skal beskytte sånn egentlig? Men ja, bare jeg kan kjøre den til bukkene så jeg får sett under så skal jeg jo selvsagt erstatte den. Har ikke råd til å ha den på verksted så her er det bare å fikse sjælXD Om noen har tips til delebutikk så kom gjerne med det også...

Denne du tenker på? Funnet på bildeler.no

image.thumb.png.edfdf3a490d1ed9334d27dc8ea817433.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Illuminatum said:

Denne du tenker på? Funnet på bildeler.no

image.thumb.png.edfdf3a490d1ed9334d27dc8ea817433.png

Jeg har sett på den, men min virker mindre. Dog så jeg ikke så nøye på den(full av snø, skitt og håpløse gaffateip-forsøk) så er jo mulig bare en del av den har falt av. Men på en annen side er jo motoren under panseret, dekselet mitt er mer midt under bilen, mellom for- og bakdørene. Men takk for tips om nettbutikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Hva heter dem som er lengre bak på bilen og på siden, under dørene

Anonymkode: 33b50...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fin an å kjøre uten de er bare for å beskytte bilen under mest sannsynligvis også for å få større verkstedregning jo mere som må demonteres og remonteres  jo dyrere blir det  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (9 timer siden):

Går fin an å kjøre uten de er bare for å beskytte bilen under mest sannsynligvis også for å få større verkstedregning jo mere som må demonteres og remonteres  jo dyrere blir det  

Jeg har garasje jeg kan løfte bilen opp så jeg selv kan få sett det som er løst. 

Jeg kjørte masse uten problemer, men så stolte jeg på at verkstedet ville fikse det. Men nå ser jeg det er løst for endte gang. Får bruke strips

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har garasje jeg kan løfte bilen opp så jeg selv kan få sett det som er løst. 

Jeg kjørte masse uten problemer, men så stolte jeg på at verkstedet ville fikse det. Men nå ser jeg det er løst for endte gang. Får bruke strips

Såpass ja går nok bra 🙂 kjørt 5 år uten 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går fint. Men kjører du på en dump for hardt så kan det være game over. Ellers ingen problem. 

Anonymkode: dbdc3...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det går fint. Men kjører du på en dump for hardt så kan det være game over. Ellers ingen problem. 

Anonymkode: dbdc3...d00

Det er ikke det akkurat, men jeg har sett isklumper på veien som virker lave er tøffe greier mot bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyttelsesplate. Min gikk i stykker på en BMW 5-serie på autobahn i langt over 200 km/t. Platen må ha vært litt slakk, delvis ødelagte festepunkter, kanskje av noen treff på fartsdumper i hjemlandet eller noe. I bakspeilet på autobahn så jeg i alle fall plutselig en haug med svarte deler sprute av fra undersiden av bilen. Fikk hjertet i halsen. Tenk hvis en motorsyklist lå bak og fått biter av dette mot halsen..?

På verksted i Norge satt de inn en ny og glemte å skru inn et par festesteder. Da begynte plata å flagre i 70 km/t. Hørtes ut som et maskingevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kan man ikke få i metall av beskyttelsesplater under bilen istedenfor plastikken. En liten isklump på veien bidrar jo til sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...